.

Beantwoord

Kan ik een Simyo simkaart ook gebruiken voor een mifi apparaat?

  • 1 January 2017
  • 33 reacties
  • 6120 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Laponder,

Je hebt een onderzoekende geest, daar hou ik van! Helaas kunnen we vanuit Simyo geen mifi-apparaat voor jou kopen om uit te testen. Zal ik met een pet langs mijn collega's gaan om te kijken wie er interesse heeft in dit project? 😛

Zoals ik aangaf, raden we het af dat Simyo simkaarten gebruikt worden in apparaten die geen mobiele telefoons zijn. De simkaarten zijn immers niet bedoeld voor andere apparaten. Ze horen knus in een mobieltje te zitten, om te doen waar ze voor gemaakt zijn 🙂 Als je de simkaarten graag voor iets anders wilt gebruiken, zal dat je waarschijnlijk gewoon lukken, maar de garantie is er niet.

Laat je 't weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Halo Jihane ....
Simyo prepaid sims zijn te gebruiken voor telefoneren & mobie linternet, met een smart phone,dat is bekend
Een draadloze internet router is een uitkomst voor gebieden met slecht internet-ontvangstbereik zoals in oost Brabant
en in gebieden met traag internnet zoals waar ik woon,omgeving Boxmeer
In deze gebieden is geen glasvezelkabel te verwachten voor snel internet i.v.m. hoge investeringen,en geringe bevolkingsdichtheid, dus hier (Oost Nederland) allemaal aan de draadloze internet router, voorzien van prepaid sim kaarten van Simyo !
Stel voor: Simyo koopt voor mij een TP-Link H 7350 router bij Cool Blue en dan zal ik deze testen met een huidige Simyo Sim. Maak rapport voor Simyo over gebruik en tevredenheid en stuur dat op naar Simyo
Dit lijkt mij een goed win-win voorstel of niet, als het niet werkt !
Zonder garantie, dat het nu al werkt met de huidige Simyo sims koop ik geen voor mij dure draadloze router
Kietel je chef maar eens, misschien ziet hij /zij daarna wel iets in bijgaand voorstel
Anders..... jammer maar helaas.
Tot wie weet.....
Reputatie 7
Badge +10
Hi LaPonder,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat futuristisch toch, die andere apparaten waar een simkaart in past 🆒 Zoals de rest hierboven ook heeft gezegd, zijn de simkaarten primair gemaakt voor mobiele telefoons. Je kunt ze in theorie dus gebruiken voor andere apparaten, en ze zullen vast werken, maar daar geven we geen garantie voor. Verder raad ik je aan om, mits mogelijk, een plafond in te stellen via het apparaat. Je kunt via Simyo namelijk geen dataplafond instellen, maar als het apparaat het toestaat, zou ik dat wel doen. Zo voorkom je eventueel hoge kosten.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Groentjuh, PaulH en Scotsman, dank voor de reacties mannen!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Simyo simkaarten zijn bedoeld voor gebruik in mobiele telefoons, en alleen voor die toepassing geeft Simyo ondersteuning, o.a. via dit forum. Maar dat neemt niet weg dat Simyo simkaarten ook in andere apparaten te gebruiken zijn. Alleen kun je dan geen assistentie verwachten van Simyo als het niet werkt. Wat jouw hotspot router betreft: ik zou zeggen probeer het eens met een prepaid kaartje van Simyo en kijk hoe het gaat. Ik denk dat er hier op dit forum best mensen zijn die in jouw ervaringen zijn geïnteresseerd.
Beste Paul
Met de hotspot- router kun je het internet-dataverbruik per dag instellen
Stel je bundel is 1GB dan is dat per dag 333MB
Dat stel je in op de router, die na dagverbruik internet verbreekt
De volgende dag heb je weer 333 MB enz. en het mooie is dat de router je totale bundelverbruik op geeft
Als je dan ruim in de MB,s zit kun je daarna meer MB per actie inzetten (foto,s b.v)
In plaats van de provider controleert de router je verbruik en waarschuwt(schakelt internet af)
En als je begint met de kleinste int.bundel dan val je je geen bulbuil, lijkt me
Dat er processen buiten beeld in de PC afspelen is niet bekend ook niet in de handleiding die speciaal voor
gebruik van de router voor Win-7 beschrijft
Maak op dat je geen praktische evaring hebt in het gebruik;jammer dat ik nog geen stevig overtuigend bericht
heb mogen ontvangen maar ik zoek verder
Dank voor reactie
Reputatie 5
Badge +6
Hey Laponder,

het kan wel gebruikt worden echter zie ik zo wel dat er waarschijnlijk ook al doe je alleen de dingen die je zegt veel gebruikt gaat worden, ik kan het niet zeker zeggen maar pcs zijn altijd veelgebruikers qua internet betreft.
Met mobiele telefoons kan ik ervoor zorgen dat er heeel weinig gebruikt wordt.
Maar met windows b.v. gaan er al snel dingen op de achtergrond lopen die voor data teveel zijn ookal doe je maar heel weinig zoals een paar mailtjes versturen of browsen.

Groet Paul.
LS
De hotspot-router TP-Link M7310 heeft een instelbaar internet MB verbruiks-instelling per tijdseenheid en schakelt daarna af.Deze router wordt aangesloten op de thuis PC, dus groot scherm
De Simyo kaart wordt alleen gebruikt voor aan zetten Internet-bundel en opwaarderen (telf. tegoed) en afschrijven van de Mob-bundel
Verder wordt enkel gebruik gemaakt van surfen-web en bezoek internetsites en zakelijk mailen zonder foto's
Indien Simyo-Sims niet geschikt dan moeten wij zoeken naar Sims die wel bruikbaar zijn in Router M7310
Reputatie 7
Badge +9
Ik raad het niet aan. Als je goeie simkaarten voor een MIFI-hotspot zoekt, dan moet je rekening houden dat de meeste apparatuur niet bepaalt zuinig om gaat met de MBs. De apparatuur denk immers aan een wifi netwerk te zitten! Hierdoor downloaden updates bijvoorbeeld automatisch.

Simyo (prepaid of abonnement) is voor een Mifi-netwerk, doordat ze niet afkappen als de bundel op is, niet aan te raden.

In theorie zou een simkaart ook in een draadloze hotspot-router moeten werken. Eventueel kan een simlock roet in het eten gooien, maar dat is moeilijk te voorspellen!

Reageer