Skip to main content

Stap je na vele jaren over als klant naar Simyo en gelijk voor dagen onbereikbaar. Ik baal hier ontzettend van. Simkaart ontvangen, nummerbehoud etc. geregeld. Vandaag was het zover maar nee, activatie werkt niet. Simkaart is geblokkeerd. Vriendelijk te woord gestaan door de klantenservice maar geen oplossing. Nummer is in blokkade bij KPN?? Kan 3 werkdagen duren tot het is opgelost. 

Hoi @T_alitha,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je graag direct gebruik had willen maken van jouw aansluiting. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. Ik zie dat onze technische dienst hiervan al op de hoogte is en dat dit inderdaad binnen 3 werkdagen automatisch wordt opgelost. Helaas kunnen we dit proces niet voor je versnellen. 

Om het een beetje goed te maken heb ik gratis 3000 MB voor je klaargezet in Mijn Simyo. Als de bundels deze week actief worden kan je dit cadeautje terugvinden via Mijn Simyo (app) > Overzicht. Je bepaalt zelf wanneer je dit activeert. 

Hopelijk kan je snel gebruik maken van jouw abonnement! 

Groetjes,
Amy

Ruim 3 werkdagen verder en het werkt nog steeds niet.

Hoi @T_alitha,

Bedankt voor je reactie. Ik zie op jouw aansluiting dat alles inmiddels zou moeten werken en er geen error meer staat vermeldt. Zou je de telefoon opnieuw kunnen opstarten zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk? 

Ik hoor graag of het hierna weer werkt naar behoren. 

Groetjes,
Amy

Bij deze wil ik een officiële klacht indienen over een probleem met mijn mobiele abonnement. Het betreft een fout in het updaten van mijn belbundel en belminuten, waardoor ik buiten mijn bundel ben gegaan en hoge kosten heb moeten maken die ik niet kan betalen.

Gisteren werd abonnement geblokkeerd wegens te hoge kosten. Ik ontdekte dat mijn belminuten niet tijdig waren geüpdatet, terwijl ik binnen de voorwaarden van mijn abonnement normaal gesproken automatisch mijn belbundel zou moeten kunnen gebruiken. Door deze vertraging ben ik buiten mijn bundel gegaan, zonder dat ik hiervan op de hoogte was gesteld. Dit heeft geresulteerd in extra kosten die ik niet had voorzien.

zie voorbeeld. Het is nu de 24ste en de laatste gemeten verbruik was op 10 oktober.

Ik verzoek u vriendelijk om mijn situatie te onderzoeken en de buiten bundel kosten die als gevolg hiervan zijn ontstaan, ongedaan te maken.

Met vriendelijke groet,

In jouw geval lijkt het mij niet de belbundel/SMS bundel waardoor je buiten de bundel bent geraakt, want daar zit nog 394 minuten/SMSjes in.

Dat die datum onder de bel/SMS-bundel flink achterloopt loopt kan kloppen. Er staat onder "Laatste gemeten verbruik op 10 okt 13:15”. Die teller kan best helemaal bij zijn, indien je na 10 oktober niet meer hebt gebeld of SMSjes hebt verstuurd.

Bij de internet/data-bundel zie ik dat die helemaal opgebruikt is. Bij 80% en 100% verbruik stuurt het netwerk van KPN daarover een SMS-bericht. Nadat je die gehele bundel hebt gebruikt, kost data 0,15 euro/MB. Dat loopt dat snel op.

Als Simyo's systemen zien dat je 100 euro in 24 uur of 250 euro in 1 week buiten de bundel komt, dan treed hoogverbruik in werking en wordt jouw aansluiting inderdaad afgesloten. Deze systemen zijn hetzelfde als wat jij in Mijn Simyo ziet. Beiden hebben dezelfde vertraging. Door deze vertraging kun je ook boven die 100 euro/250 euro uitkomen indien het verbruik heel snel opliep in korte periode.

Om dit in de toekomst te voorkomen kun je een dataplafond nemen. Dan wordt data verbruiken onmogelijk na het verbruiken van de databundel. Als je die bundel nog deze maand afsluit, dan is dat de volgende maand al actief.

Mogelijk is het ook handig om met behulp van dit blog uit te zoeken waar het verbruik vandaan kwam en eventueel instellingen aanpassen om dat hoge verbruik te voorkomen.

Of coulance mogelijk is, dat kan alleen een moderator aangeven. Hij/Zij zal je vandaag of morgen vragen om hem/haar een privébericht te sturen.

Hi @Ilham,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Ik raad zeker aan om een dataplafond te activeren via Mijn Simyo.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer