.

Beantwoord

Kan ik blijven bellen bellen en internetten tijdens bestellen nieuwe simkaart?

  • 22 March 2014
  • 7 reacties
  • 267 Bekeken

Badge
Hi, ik moet voor mijn toestel een nieuwe microsimkaart bestellen om van 4G gebruik te kunnen maken. Kan ik in de tussentijd wel gebruik blijven maken van mijn huidige simkaart voor bellen en 3G internet of wordt deze na de bestelling direct geblokkeerd?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 March 2014, 12:11

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij kan je van je huidige simkaart gebruik blijven maken tot het moment dat je de nieuwe simkaart op Mijn Simyo hebt geactiveerd. 
Badge
Dankjewel Scotsman! Weet je het zeker? Ik kan het me niet veroorloven dat ik niet bereikbaar ben.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand niet bereikbaar was omdat zijn nieuwe vervangende simkaart was besteld maar nog niet gearriveerd. Zolang de oude simkaart niet is geblokkeerd (normaal gesproken doe je dat alleen als je mobiel + simkaart gestolen of verloren is) blijft hij het doen. Hij wordt pas gedeactiveerd op het moment dat de nieuwe geactiveerd wordt want bij Simyo is het niet mogelijk om 2 actieve simkaarten per aansluiting te hebben. Maar als je zekerheid wilt hebben, wacht dan op een reactie van een moderator...
Badge
Wederom bedankt Scotsman! Ik wacht nog even de moderator af voor ik ga bestellen. Voorheen was het namelijk wel het geval dat je kaart werd geblokkeerd als je een nieuwe bestelde. Maar dat zal wel van voor het micro- en nanosim tijdperk dateren...
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb recent van simkaart gewisselt. Tegenwoordig kun je gewoon een simkaart bestellen zonder dat je oude simkaart geblokkeerd wordt. Zodra de simkaart is verzonden verschijnt in mijn Simyo een blauwe balk bovenaan, waar je je nieuwe simkaart kan activeren. Ondanks dat ik geen moderator ben, heb ik recent geen proces meergemaakt en kan ik Scotsman's antwoord bevestigen.

Vroeger was het inderdaad wel zo, maar gelukkig is dat veranderd. (Ik vreet simkaartjes! Ik zit al aan mijn 4de! Normaal -> (combi)Micro -> Nano -> (combi)Micro)
Badge
OK super, ik ga bestellen. Dankjewel voor jullie hulp Scotsman en Groentjuh! Erg handig dit forum.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rakker,

Leuk dat je je vraag hier op het forum stelt. Welkom!

Je vraag is al beantwoord door 2 van onze vaste forumbezoekers zie ik. Bedankt daarvoor jongens 🙂.

De simkaart is inmiddels onderweg zie ik. Laat je het hier weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,

Alex

Reageer