.

Beantwoord

Is mijn SIM-kaart defect? Geen operator!

  • 21 January 2015
  • 5 reacties
  • 278 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
Normaliter staat er altijd 'KPN Telecom' in het display als operator.

Gisteren echter stond er opeens 'Simyo'  in het display en kon ik er ook niet meer bellen en/of gebeld worden.
Nu zie ik helemaal geen Operator meer staan.

SIM, ter controle ook in een ander toestel geplaats, zelfde probleem,  geen Netwerk, dus niet meer bellen en/of gebeld worden.

Meer mensen hier last van.
Heb net een mail naar Simyo gestuurd want ik kan natuurlijk niet bellen, hoop dat het snel wordt opgelost.
icon

Beste antwoord door Tiury 22 January 2015, 13:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi JBNL, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vreemd dat je simkaart ineens geen verbinding meer heeft met het netwerk. Ik ben meteen je simkaart opnieuw aan het laten aanmelden bij het netwerk. Kun je de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon halen, terwijl de telefoon uit staat? Hierna moet het weer goed gaan met verbinden.

Na het opstarten adviseer ik je om handmatig naar een ander netwerk te zoeken.

Wil je me snel laten weten of dit heeft geholpen? 🙂
Badge +1
Hij doet het gelukkig weer, ik kan weer bellen, bedankt hiervoor.

Bij automatisch netwerk zoeken krijg ik 'sImyo' op mijn display te zien, i.p.v. NL KPN!

Echter bij handmatig netwerk kiezen, kan ik kiezen: uit NL KPN / Vodafone / TMobile, ik kies dan voor NL KPN, en krijg vervolgens een melding eigen netwerk gekozen, en desondanks blijft hij staan op 'simyo'.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JBNL,

Wat fijn dat je simkaart weer in de lucht is! Het is wel opmerkelijk dat je telefoon ineens Simyo weergeeft, in plaats van KPN. Het scheelt nogal per telefoon of software welke provider hij weergeeft. Ik vind het eigenlijk best leuk dat je nu Simyo ziet staan, toch? Dat is tenslotte je provider 😉!

Nokia G20.

Simkaart van mijn partner werkte plots niet meer, dus via kruistesten op mijn eigen Nokia G20 bleek dat deze ook bij mij niet werkte.

Nieuwe simkaart ontvangen en geplaatst en nu bijna tot geen ontvangs, terwijl ze eerder een goed ontvangs had.

Nu plaatste ik mijn originele simkaart weer terug in mijn Nokia G20 en nu heb ik ook totaal geen ontvangs meer met mijn eigen toestel, en ook ik had eerder goed ontvangs.

Iemand een idee, en alvast bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @PeterPeters

Bedankt voor je bericht. Ik heb jouw vraag zojuist beantwoord in dit topic. Het is echter niet toegestaan om op meerdere plaatsen dezelfde vraag te stellen op het forum, zo voorkomen we verwarring 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer