.

Beantwoord

Ik wordt gebeld met vorderingen voor de oude eigenaar van mijn nummer, wat kan ik doen?

  • 14 October 2015
  • 4 reacties
  • 332 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

Mijn zoon heeft sinds enige weken een eigen prepaid nummer. Sindsdien wordt hij gebeld en gesmsed door personen en bedrijven waar hij nog een schuld zou hebben staan (varierend van 50 tot 250 euro).

Is hier iets tegen te doen? Hij is net 10 jaar en heeft de telefoon om bereikbaar te zijn. Niet om met dit soort dreigberichten geconfronteerd te worden.

Bovendien kost het hem soms beltegoed om hierop te reageren.

Ik hoor graag van jullie.

Groet, Jos
icon

Beste antwoord door Ernst 15 October 2015, 10:53

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi JosMike,

Dit is natuurlijk geen leuk begin voor zo'n jongen :(
Helaas is het voor mij niet mogelijk na te gaan wie de vorige eigenaar is geweest van dit nummer. Simyo heeft het nu voor het eerst uitgegeven.
Ik kan hem wél een nieuw telefoonnummer geven, gewoon op de simkaart die hij al heeft. Normaal kost dit €5 administratiekosten, maar dat laat ik dan zitten.

Vind je dat een goed idee, JosMike?
Hoi Ernst,
Dank voor het aanbod. Maar dat wil ik liever eerst met hem bespreken. Hij is al zeer actief geweest in groepsapps maken en weet ik wat alles.
Daarbij is er natuurlijk geen garantie dat met een nieuw nummer ditzelfde probleem zich niet meer voordoet.

Ik laat jullie weten hoe we het doen. In elk geval onze dank.

Groet, JosMike
Hoi Ernst,
We hebben afgesproken om het zo maar te laten. Uiteindelijk zullen dit soort reacties op zijn telefoonnummer wel afnemen. Dank voor je aanbod.
groet,
JosMike
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JosMike,

Goed dat je hier overleg over hebt gehad en deze conclusie hebt getrokken 🙂. Mocht het onverhoopt toch uit de hand lopen, blijft ons aanbod staan! Zullen we dat afspreken?

Groetjes, Tiury

Reageer