.

Beantwoord

Ik probeer een tweede eSIM te activeren op mijn iPhone 12 Pro Max maar dit lukt niet, wat nu?

  • 29 November 2023
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Op mijn iPhone 12 Pro Max was reeds 1 eSIM geactiveerd. (KPN)

Nieuwe eSIM toegevoegd via de app maar er verschijnt geen 2e lijn.

Kan alleen 1 lijn kiezen KPN of Simyo lijkt het. Wat gaat er fout?

~admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 November 2023, 16:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Op mijn iPhone 12 Pro Max was reeds 1 eSIM geactiveerd. (KPN)

Nieuwe eSIM toegevoegd via de app maar er verschijnt geen 2e lijn.

Kan alleen 1 lijn kiezen KPN of Simyo lijkt het. Wat gaat er fout?

Vele toestellen kunnen maar één eSim tegelijk gebruiken. Daarnaast kan zo'n vaak ook een fysieke simkaart gebruiken, maar twee eSims tegelijk gebruiken kan maar op een beperkt aantal toestellen.

Ik geloof dat iPhone 12 pro max toestellen geen twee eSim tegelijk kan gebruiken.

Dank voor het bericht. Volgens Simyo support zou het moeten werken echter….. in een klein aantal gevallen moet je meerdere pogingen ondernemen.

Dat hebben we de dus geprobeerd, een alleraardigste medewerksters en ik maar na 2  nieuwe de-/installatiepogingen hield ik het voor gezien. er wordt een simkaart gestuurd.

Absurd dat je in 2023 op een telefoon van € 1300 talloze pogingen moet ondernemen in de hoop dat iets werkt. 

Conclusie: 2 eSims op iPhone 12 Pro Max is mogelijk, er bestaat echter een heel kleine kans dat je meerdere installatiepogingen moet ondernemen of dat het toch niet werkt. Simkaart is dan het enige alternatief.voor 2e (Simyo) nummer naast je eSIM nummer.

Info van Apple:

Een ander mobiel abonnement configureren op uw iPhone

Op alle iPhone-modellen die ondersteuning bieden voor eSIM, kunt u meerdere eSIM's configureren, en kunt u met dual-sim twee actieve simkaarten tegelijk gebruiken. 

U kunt dual-sim gebruiken door een fysieke simkaart en een eSIM te gebruiken. iPhone 13 en nieuwere modellen bieden daarnaast ondersteuning voor twee actieve eSIM's. iPhone-modellen zonder fysieke simkaarthouder bieden ondersteuning voor twee actieve eSIM's.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Cprins,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het installeren van je tweede eSIM niet lukt!

Ik lees op de website van Apple Support inderdaad dat vanaf iPhone 13 twee actieve eSIM's worden ondersteunt. Ik heb je aansluiting opgezocht in ons systeem en ik zie welke collega je hebt gesproken. Ik zal haar hier dan ook over informeren.

Op je iPhone 12 Pro Max zou je gebruik kunnen maken van één eSIM met daarnaast een fysieke simkaart. Ik zie dat de fysieke simkaart al aangevraagd is, je ontvangt deze binnen 2 werkdagen in je brievenbus. Zodra je deze binnen hebt kun je hem activeren via Mijn Simyo. Op deze manier zou het wel moeten lukken om gebruik te maken van dualsim!

Bedankt voor je hulp! @Groentjuh 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer