.

Beantwoord

Ik kan mijn simkaart 8 maanden niet gebruiken, hoe houd ik deze actief?

  • 21 September 2022
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Ik heb een simyo simkaart, maar kan de simkaart 8 maanden niet gebruiken. Ik ga echt naar een plek waar geen bereik is voor 8 maanden. Is er een mogelijkheid om toch mijn nummer en simkaart te behouden. Ik lees dat dit kan door een bericht op mijn Simyo. Moet je daarvoor de simkaart hebben?

Alvast bedankt!

Koen

icon

Beste antwoord door Roeqajja 22 September 2022, 15:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Een bericht sturen via Mijn Simyo kon vroeger, maar kan inmiddels niet meer. Dat was zeker een handige optie om op oud en nieuw even de belbundel nog even om 23:59 leeg te Sms'en. Er zijn 2 opties waarmee het mogelijk is om zonder simkaart en/of bereik je aansluiting toch te kunnen behouden:

  1. Opwaarderen via Mijn Simyo (kost je een tientje opwaarderen), maar daar heb je dan wel weer meer beltegoed voor terug.
  2. Een databundel nemen. Kost 5 euro beltegoed en zonder bereik kun je daar niets mee, maar dat kun je ook via Mijn Simyo doen en zorgt ook weer voor 6 maanden extra aansluiting kunnen gebruiken.
Reputatie 7
Badge +6

Als je de simkaart toch niet kunt gebruiken kan je hem in een reserve/oude mobiel stoppen.

en aan een familielid, vriend of goede kennis geven en deze vragen om een sms te sturen in de desbetreffende periode.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @koenbetjes1,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Als je 6 maanden geen gebruik maakt van de simkaart, komt deze inderdaad te vervallen. Je kunt natuurlijk de simkaart aan iemand in je omgeving geven zodat diegene kan bellen/sms’en zodat je simkaart actief blijft zoals @Ron H zegt. Ook kun je zoals @Groentjuh zegt je beltegoed tussentijds opwaarderen zodat je simkaart voor de volgende 6 maanden weer actief is. Het is inderdaad niet meer mogelijk om via Mijn Simyo een bericht te sturen, alhoewel dit in jouw geval wel ideaal zou zijn.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd hiermee! Heel erg bedankt voor de hulp en uitleg heren 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer