.

Beantwoord

Ik heb de laatste tijd geen service 3G/4G. Ligt het aan mijn simkaart?


Helaas toont mijn iphone 5 (iOS 8.1.3) al enkele weken meestal 'Geen service' als deze ingesteld staat op 3G of 4G.
Het is niet echt goed te reproduceren, soms staat er wel KPN met 80% bereik, maar kan ik toch niet bellen.
Via 2G werkt het wel, er staat dan 'E' en internet is dan erg traag.

Ik vermoedde eerst een probleem met de iphone, maar een reset van de instellingen bracht helaas geen oplossing.
Gister een andere simkaart uitgeprobeerd en 3G werkte weer als vanouds in mijn iphone.

Mijn simkaart werkte ook af en toe in het andere toestel, maar zoals gezegd blijft probleem slecht reproduceerbaar.
Omdat ik sterk het vermoeden heb dat het aan de simkaart ligt, hoop ik dat Simyo service me verder kan helpen om het probleem op te lossen. Naar mijn idee door een nieuwe simkaart op te sturen. Bvd! Mvg.
icon

Beste antwoord door Ernst 26 May 2015, 15:39

Bekijk originele reactie

15 reacties

Mijn vraag is dus:
Wat kan ik verder nog doen of mag ik po. een nieuwe SIM kaart verwachten?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Relph78, welkom op ons forum!

Wat goed dat je je simkaart zelf al in een andere simkaart hebt kunnen proberen. Dat is meestal een eerste verzoek vanuit ons als klantenservice.
Je kunt voor de zekerheid jouw instellingen nog even naast deze instellingen houden. dan weet je zeker dat die goed zijn.
4G dekking zul je trouwens sowieso niet hebben met jouw telefoon.

Mocht je nog steeds een gebrekkige verbinding houden, dan kun je op Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen. Dat doe je op het tabblad Mijn instellingen & simkaart. Deze kost €5 en wordt binnen twee werkdagen thuisbezorgd bij je.

Laat je nog weten of die instellingen geholpen hebben?
De instellingen zijn het problem niet,die stonden al zo voordat het probleem zich voor deed.
.
Maar bedankt voor de suggestie.
Anyway, ik verwacht van Simyo dat ze de SIM kaart kosteloos opsturen, zoals in meerdere soortgelijke gevallen op dit forum ook gedaan wordt..... geval van behoorlijke 'klantenservice' imo ...
Het is niet zo dat ik een nieuwe telefoon heb oid en heb naar verschillende oplossingen gezocht en uitgeprobeerd.
Mijn verzoek voor een nieuwe sim vloeit dus voort uit het onstabiel functioneren van de Simyo diensten, met rede zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte simkaart.
😞 helaas geen reactie meer, tja ... m'n vraag is immers al beantwoord... dus maar een vervangende sim aangevraagd...
Reputatie 5
Badge +11
Hi Relph78,

Je krijgt van ons altijd een reactie, hoor. Alleen soms is het wat drukker waardoor het langer duurt dan we gewend zijn. Excuses daarvoor.

Je oude simkaart is inmiddels zo'n 2,5 jaar oud. Dat deze op een bepaald moment niet meer zo goed werkt kan helaas gebeuren. De chip is van koper, deze kan corroderen.
Er kan misschien wat vocht in zijn gekomen, noem maar op.

Dit hoort bij de 'normale gebruiksslijtage', ook al gaan sommige ander simkaarten langer mee. Helaas kan ik je geen gratis simkaart verschaffen.
Fair enough, ik heb de sim vandaag ontvangen en geactiveerd.
In mijnsimyo staat Simstatus Actief.
Helaas nog steeds geen service, ook niet bij 2G instelling.
Opnieuw opstarten, syncen met itunes en 15 min sim uit de telefoon bieden geen oplossing.
Nu las ik dat er vandaag een storing is geweest met activeren van nieuwe simkaarten, en was het verzoek het nogmaals te doen. https://forum.simyo.nl/simkaart-86/simkaart-activeren-lukt-niet-daar-doen-28385
Helaas kan ik dit niet meer doen via Mijn simyo, want de blauwe balk voor activatie is verdwenen.
Graag hulp/advies?
Na nogmaals sim eruit voor kwartiertje, lijkt het nu toch opgelost te zijn. Zoniet, post ik het hier.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Relph78,

Wat fijn dat de simkaart het nu doet:D Werkt je 3G verbinding nu ook weer stabiel?
Hoi Ruud,
Nee helaas niet, het leek in het begin beter, maar een aantal dagen later blijkt het nog niet opgelost.
Na schakelen van 2G naar 3G wordt direct Geen service getoont, soms even later wel KPN NL E, maar kan ik toch niet bellen. . Mijn vrouw heeft ook Simyo icm iphone 4, maar geen probleem met verbinding.
Kunnen jullie nog helpen/checken,of de werking vanuit simyo in orde is, of moet ik toch echt aan een issue in de iphone5 denken?.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Relph78,

Wat jammer dat ook dit niet geholpen heeft. Ik heb zojuist je simkaart van het netwerk gehaald en opnieuw voorzien van internet. Je dient hiervoor even voor 10 minuten je telefoon uit te zetten en je simkaart eruit te halen. Na 10 minuten start je de telefoon met simkaart weer op en check je of je netwerkselectie op Automatisch staat. Werkt dit niet, probeer dan je simkaart even in een andere iPhone. Dan kun je het vergelijken 🙂.

Laat je ons weten of het heeft geholpen of wat de uitkomst van de test was?

Groetjes, Tiury
Helaas bracht dit ook geen oplossing voor mijn toestel,. en heb nog geen kans gehad de sim in andere telefoon te testen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Relph78,

Wat jammer dat ook dit niet heeft geholpen. Ik wil je toch vragen om de Simyo simkaart even in een andere iPhone te testen. Want het is nu in elk geval uitgesloten dat het aan de simkaart ligt. Graag hoor ik ook van je of je alleen verminderd bereik hebt op één locatie of dat je dit overal hebt.

Laat je het me weten?

Groetjes, Tiury
Ik heb soms wel bereik op andere locaties, maar niet stabiel.
Simkaart is idd vrijwel zeker uit te sluiten, en omdat het dus moeilijk te reproduceren is, vind ik het vervelend om daar iemand anders mee lastig te vallen.
Anyway, contact gehad met apple support, volgens apple ios diagnose tool is mijn batterij te zwak, en moet deze vervangen worden. Vreemd genoeg is deze al 09-2013 vervangen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Relph78,

Bedankt voor je update.

Het is nu hopen dat het probleem opgelost is met het vervangen van je batterij. Houd je ons op de hoogte als weer vol bereik hebt?

Reageer