.

Beantwoord

Ik ben overgegaan naar prepaid, waarom werkt mijn simkaart niet ?

  • 9 November 2014
  • 3 reacties
  • 260 Bekeken

I.v.m. langdurig verblijf in buitenland, ben ik na einde abbo periode van jaar, ben ik tijdelijk overgestapt van sim only naar prepaid.
De omzetting vond plaats terwijl ik al in het buitenland was. Helaas krijg ik deze niet aan de praat en vraag mij dan ook af waarom niet.
Het nummer moet natuurlijk actief blijven. Heb de nieuwe sim kaart geplaatst, netjes van Simyo een mailtje met de diverse codes ontvangen, maar helaas het lukt niet en kom niet op het netwerk.

Vriendelijke groet

Wim
icon

Beste antwoord door Ali 10 November 2014, 16:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Wimpie48,

Welkom op het forum.

Erg vervelend dat je nog geen gebruik hebt kunnen maken van je prepaid.

Ik heb je aansluiting bekeken. Je nummer is op 7 november succesvol overgezet. Het nummer is gekoppeld aan je nieuwe simkaart nummer, eindigend op 934.

Wel zag ik dat je op dit moment niet de optie 'bellen in het buitenland' aan hebt staan. Dit is de reden waarom je geen verbinding kan leggen met het netwerk daar.

Via Mijn Simyo kan je de optie aanzetten onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

Kan je aangeven of dit het verholpen heeft?
Beste Ali,
Bedankt voor je reactie. Ik heb bij mijn instellingen gekeken maar kan met de optie bellen buitenland helemaal niets.
Er zijn echter 2 zaken die mij opvallen.
Bij mijn Simyo zie ik dat mijn contract van de sim only kaart door loopt t/m 11-11-2014
Tevens staat er als ik inlog, en dat zou natuurlijk te maken kunnen hebben met de verkeerde info aangaande einde sim only abbo, bij mijn Simyo dat ik een sim only heb en geen prepaid.
Graag verneem ik je reactie.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wimpie48,:)

Omdat je over bent gestapt, staan er momenteel 2 accounts met jouw telefoonnummer in het systeem. Dit doen we, zodat jij nog je facturen kunt inzien en downloaden. Je krijgt het Sim-only account te zien, wanneer je inlogt met het oude wachtwoord. Wil je graag het prepaid account hebben, dan moet je inloggen met het wachtwoord dat je bij het tijdelijke nummer hebt gekregen.

Om de verwarring weg te nemen, heb ik je zojuist voor je prepaid account een nieuw wachtwoord toegestuurd. Als je daarmee inlogt, kun je onder het tabblad "Instellingen en Simkaart" de optie bellen in en naar het buitenland aanzetten 🙂.

Laat je me weten of het je is gelukt?

Reageer