.

Beantwoord

Hoeveel sms kan je bewaren op simkaart?

  • 2 December 2014
  • 6 reacties
  • 1562 Bekeken

Badge +1
Ik kan dit niet terug vinden op de site of forum. Ik heb een prepaid sim. Zou graag willen weten hoeveel smsjes je kan bewaren op de simkaart?
Staan nu een aantal in het geheugen van m'n telefoon maar ga een andere aanschaffen en wil ik dus deze (tijdelijk) overzetten op de simkaart.
Ik heb mijn contacten al op de simkaart (24) geplaatst.
Hartelijk dank alvast. Groetjes Yvonne.
icon

Beste antwoord door Yvonne58 2 December 2014, 16:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Je zou even kunnen googlen.....?!?!?

Het heeft sowieso de sterke voorkeur om geen contacten, sms'jes e.d. op een simkaart op te slaan. Want raakt deze defect (en dat gebeurt heus regelmatig) dan ben je deze ook kwijt. Het beste kun je deze op je telefoon opslaan en periodiek een backup maken van je telefoon hetzij in de 'cloud' hetzij op een computer.
Badge +1
Je zou even kunnen googlen.....?!?!?

Het heeft sowieso de sterke voorkeur om geen contacten, sms'jes e.d. op een simkaart op te slaan. Want raakt deze defect (en dat gebeurt heus regelmatig) dan ben je deze ook kwijt. Het beste kun je deze op je telefoon opslaan en periodiek een backup maken van je telefoon hetzij in de 'cloud' hetzij op een computer.


Hartelijk dank.... ik had niet google gedaan omdat ik dacht dat het anwoord bij Simyo lag, sim van hen. Maar oké, google gedaan en een antwoord gevonden.

Simkaarten hebben een vrij beperkt geheugen waarop gemiddeld tussen de 65 en 150 contacten (naam en telefoonnummer) opgeslagen kunnen worden. Daarnaast bieden simkaarten ruimte voor tussen de tien en veertig SMS berichten van 160 tekens per stuk.

En bedankt voor de waarschuwing, ik weet het en gaat puur om gegevens naar nieuwe telefoon te verhuizen, simkaart verhuisd mee en dan alles weer in geheugen van telefoon.

Thank You, Yvonne
Reputatie 7
Advies: maak dan toch maar voor de zekerheid een backup van je contacten.........
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Yvonne58, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum Simkaart gezet. Andere forumgebruikers kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Wat goed dat je (met een beetje hulp van RicoK ;)) je antwoord gevonden hebt.
Je kunt ook maar beter zo min mogelijk informatie bewaren op je simkaart, want áls ie stukgaat is het weg.
Een back-up, wat met smartphones erg makkelijk kan, is een stuk veiliger.
Badge +1
Hoi Yvonne58, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum Simkaart gezet. Andere forumgebruikers kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Wat goed dat je (met een beetje hulp van RicoK ;)) je antwoord gevonden hebt.
Je kunt ook maar beter zo min mogelijk informatie bewaren op je simkaart, want áls ie stukgaat is het weg.
Een back-up, wat met smartphones erg makkelijk kan, is een stuk veiliger.


Oké, dank je wel. Hihi ik heb geen smartfoon hoor, simpel alleen bellen en sms. Zou niet weten hoe een back up te maken enz. Maar dat doet er niet toe was alleen om wat info over te hevelen naar andere telefoon. Voor wat betreft contacten, deze staan ook bij Mijn Simyo.

Inmiddels heb ik wat ik wilde nu in het geheugen staan van mijn andere mobile middels gebruik van mijn simkaartje. 

Nogmaals dank voor het meedenken, adviseren en verwijzen.  Warme groet, Yvonne
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yvonne58,

Wat goed dat je het hebt kunnen uitvogelen hoe je met behulp van je simkaartje alle nodige informatie over te zetten op je nieuwe telefoontje 🙂

Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je heel graag terug op het Simyo forum!

Warme groet terug!

Tiury

Reageer