.

Beantwoord

Hoe wijzig ik mijn Pincode op een iPhone?

  • 7 January 2015
  • 9 reacties
  • 1393 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Nieuwe SIM ontvangen ivm aankoop Apple 5s maar nu krijg ik een nieuwe pincode van Simyo. Na een tijd zoeken toch maar vragen hier. Hoe zet ik deze om naar een nummer dat wel te onthouden is? Ik meende dat dat kon via de SIMYO instellingen maar daar lukt het me nu ook niet.
Dank alvast
 
icon

Beste antwoord door Charlene 12 January 2015, 18:55

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Nee, je moet je PIN code wijzigen in je telefoon. In het geval bij een iPhone draaiend op iOS8, uit mijn hoofd, via Instellingen > toegangscode.

Let op: de pincode van Simyo blijft dus wel zichtbaar in je Mijn Simyo, maar is dan niet meer bruikbaar.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Cbel,

Zo te zien heb je al antwoord gekregen van RicoK (waarvoor wederom dank, Rico!). Dit is precies de manier waarop je je pincode wijzigt in een iPhone. De 'oldskool' manier is om je huidige pincode 3x fout te doen, je pukcode in te voeren waarna je een nieuwe pincode in kunt stellen.

Schrijf deze nieuwe pincode ergens op, want deze nieuwe pincode krijg je inderdaad niet meer te zien op Mijn Simyo.
Bedankt heren, 
Onder instellingen - toegangscode had ik gekeken maar daar heb ik het niet gevonden. Daar staat wel de toegangscode om je telefoon te ontgrendelen. Die toegangscode staat niet meer actief maar heb ik nu voor de zekerheid wel gewijzigd. Dat blijkt echter echt wat anders dan mijn pincode om mijn simkaart te ontgrendelen als mijn toestel uit heeft gestaan.
Dus ik ben nog zoekende...
 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bel,

Wat jammer dat het nog niet is gelukt. Kun je kijken of het je lukt met behulp van deze link?

En er is nog altijd de oplossing van Tiury. Beetje onorthodox, maar het werkt wel:)

Laat je het hier weten als het is gelukt, en hoe?
Reputatie 7
Misschien dat de TS niet helemaal duidelijk is geweest. Er bestaat namelijk een PIN-code om het toestel te unlocken én een PIN-code om de SIM-kaart te ontgrendelen. Deze hoeven niet aan elkaar gelijk te zijn. Maar welke PIN-code wordt nu bedoeld?
Hi Rico, ik bedoel de pincode om de simkaart te ontgrendelen. De code om het toestel te ontgrendelen is te wijzigen onder instellingen weet ik.   

Met de link van Ruud kom ik er ook niet. Als ik zoek op 'pin' of 'pincode'  op die site kom ik er niet. Ook de gebruiksaanwijzing die ik daar vond van mn apple (dank je Ruud, handige bijkomstigheid) vind met ctrl F niets als ik zoek op 'pin'.

Ik ken geen andere naam voor de pin om je simkaart te ontgrendelen. Jullie wellicht wel? Dan zou blijken dat ik verkeerd zoek namelijk en is het misschien wel zo opgelost. De vraag is super basic. Iedereen die een nieuwe sim kaart besteld moet hier tegen aan lopen. Verwonder me er over dat zoiets simpels zo zoeken is. Maar goed, erg blij met hulp van jullie als kenners dus.
Badge +8
Hoi Cbel,

Als je de PINcode van de sim wilt wijzigen, doe je dat op de manier van Tiury.

Je voert de PINcode 3x fout in. Dan vraagt je toestel om je PUKcode (die vind je op Mijn Simyo).
Die voer je in, en dan mag je zelf een nieuwe PINcode verzinnen.
Die nieuwe PINcode moet je dan meestal twee keer invoeren, en dan is je PIN gewijzigd.


Let wel op dat de PINcode die op Mijn Simyo staat niet mee verandert. Je zult je nieuwe PINcode dus zelf goed moeten onthouden.
Let ook op dat je de PUKcode niet te vaak verkeerd invoert. Dan is je simkaart onbruikbaar en zul je een nieuwe moeten bestellen.

Laat je weten of dit lukt?

Groetjes,
Charlene
Simpele methode.
Leen (bemachtig tijdelijk) een oud maar werkend mobieltje zonder enige toeter of bel.
Stop daar de simkaart in die je gekregen hebt.
Start toestel met de pincode die je gekregen hebt.
Je mobieltje zegt....tataaaa-hier-ben-ik.....
Ga dan naar instellingen-(kaart)blokkeren-pin wijzigen-invoerenoudepin-2xinvoeren nieuwe pin
Ik voer altijd voor het gemak 0000 of 1234 in omdat mijn telefoon geen "jatmobiel"is.
Toestel uit dan toestel inschakelen en starten met nieuwe pincode.
Als je mobieltje weer ......tataaaaaa-hier-ben-ik....zegt ben je klaar ,binnen de minuut!

Haal de simkaart eruit en stop hem in je dure mobiel.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Dorathe,

Bedankt voor het delen van je creatieve oplossing en kunnen forumleden je tip toepassen 🙂

Reageer