Skip to main content

.

Hallo,

Ik heb een nieuwe sim-kaart, maar nu moet ik iedere keer als ik mijn telefoon opstart met een pincode de vergrendeling opheffen.

Hoe kom ik daar van af?

Ā 

Hallo @mclĀ de pincode voor de sim zou ik handhaven i.v.m. de veiligheid en het voorkomen van kosten bij misbruik.

Als je de pincode van de telefoon bedoelt, die kun je binnen je telefoonĀ wijzigen in de rubriek privacy en/of beveiliging, zodat je op een andere manier kunt inloggen in je telefoon. Ik zou deĀ toegangsbeveiliging tot de telefoon aanpassen, maar niet laten vervallen.

Ā 

Als ik toch de pincode voor de SIM wil verwijderen, hoe doe ik dat?

Dat kun je instellen in je mobiel geef even aan welk toestel je hebt.

Hallo @mclĀ onder de rubriek beveiliging, subrubriek simkaart vergrendeling.

Samsung Galaxy A22 5G

Jan D, deze verwijzing zie ik niet in mijn telefoon.

RonH, weet jij al iets meer?

Ā 

Ik ben een appel man maar waarschijnlijk kan iemand anders je helpenšŸ˜Š

Via deze route?

PincodeĀ simkaart uitschakelen

1. Ga naar Apps > Instellingen.
  2. Tik nu op Schermvegr. en beveilig..
  3. Kies Andere bevelingsinstellingen.
  4. Druk op Vergr SIM-kaart instellen.
  5. Schuif de schakelaar naast SIM-kaart blokkeren naar links zodat deze grijs wordt.
  6. Toets je huidigeĀ pincodeĀ in en durk op OK.

Ik heb:

1. Tik nu op Schermvegr. en beveilig..

niet op mijn telefoon!

Ā 

1. Tik nu op Schermvegr. en beveilig..

Heb je dan ā€œAppsā€ -> ā€œInstellingenā€ -> ā€œBiometrie en beveiligingā€ ā†’ "Andere bevelingsinstellingenā€ ā†’ ā€œVergr SIM-kaart instellenā€?

Eventueel kun je het ook zoeken met de zoekfunctie in ā€œAppsā€ -> ā€œInstellingenā€ en dan zoeken naar ā€œVergr SIM-kaart instellenā€

Is gelukt.

Allemaal bedankt.

Ā 

Hoi @mcl,

Bedankt voor je bericht. Goed om te lezen dat het is gelukt om je pincode te verwijderen!Ā 

Ontzettend bedankt voor de hulp en reacties allemaal @JanD, @Ron H, @RayĀ en @GroentjuhĀ šŸ˜Š.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer