.

Beantwoord

Het telefoonnummer van mijn nieuwe simkaart is van een gestolen tablet. Hoe kan dat?

  • 31 December 2016
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

We hebben een simkaart aangevraagd en vandaag binnengekregen. Nu blijkt het nr al gebruikt te zijn voor een tablet. Deze tablet is gestolen,de moeder van diegene belde ons op omdat ze ineens zag dat het nr in gebruik was. Nu hebben we nr behoud aangevraagd maar dit duurt nog tot 9 januari. Kan dit niet sneller. Vind het raar dat het gestolennr nu al hergebruikt kan worden. Helaas kan je simyo niet bereiken via telefoon in het weekend of weet iemand hie ik ze wel kan bereiken in het weekend. Misschien een soort noodnr oid.
icon

Beste antwoord door Samantha 2 January 2017, 14:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +7
Hoi Mattmas,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat een vervelende situatie zeg! Op het moment dat een Prepaid of Sim Only aansluiting wordt beëindigd, wordt het nummer nog ongeveer een maand bij de provider gehouden. Daarna wordt het nummer vrijgesteld zodat deze weer hergebruikt kan worden. Blijkbaar was de aansluiting van de vorige gebruiker al beëindigd, anders kan jij nooit dat nummer hebben gekregen.

Zo te zien gaat deze vraag niet over het 06-nummer die aan je forum account gekoppeld is. Kun je daarom het betreffende 06-nummer sturen in een privébericht? Dan kijk ik graag met je mee.

Het klopt dat onze telefonische klantenservice in het weekend niet bereikbaar is. Je kunt ons dan wel een berichtje sturen via Facebook of Twitter of een mail sturen ;)

Als je nog vragen hierover hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Dit nr was echt nog in gebruik. Meisje gebruikt het voor school. Tablet is rond kerst gestolen,dus zeker nog geen maand geleden. Vreemd maar waar. We krijgen steeds apps van vreemden maar die blokkeren we meteen.Het nr wordt woensdag overgezet dus wilde eigenlijk dit topic sluiten en verwijderen maar weet niet hoe.
We hebben vanmorgen al gebeld dus wordt geregeld.
Bedankt Samantha voor je reactie.
Badge +7
Hoi Mattmas,

Oh dat is wel echt heel vreemd! Ook heel vervelend dat je nu de hele tijd Whatsapp'jes ontvangt die niet voor jou bedoeld zijn. Gelukkig wordt je nummer snel overgezet, dan heb je hier geen last meer van.

We kunnen een forumtopic niet sluiten en verwijderen. Misschien is er iemand die straks dezelfde vraag heeft, en die kan dan zijn of haar antwoord hier op het forum terugvinden. Zo kunnen we elkaar allemaal helpen 😉 In ieder geval heel erg bedankt dat je deze weg gekozen hebt.

Als je nog andere vragen hebt, horen we dat graag :)

Groetjes,
Samantha
Ik vind dit wel een bizar verhaal. Als de tablet met kerst is gestolen dan is dat welgeteld 8 a 9 dagen geleden. Ik weet niet of de vorige gebruiker de aansluiting heeft beëindigd want anders maakt dit het verhaal nog vreemder.

Dit is wel een onderzoekje waard 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Raytje,

Het is inderdaad een gek verhaal, maar hier zal vast een goede verklaring voor zijn. :D

Vaak komt het voor dat klanten hun telefoonnummer activeren via WhatsApp en gebruiken ze de simkaart niet om mee te bellen. Op het moment dat een aansluiting komt te vervallen, hebben deze klanten het niet door. Via WhatsApp blijven ze namelijk gewoon bereikbaar met het telefoonnummer.

Ook ik ben erg benieuwd of mijn theorie klopt. Als Mattmas het nummer wilt privé mailen, dan kan ik dit gaan uitzoeken.

Groetjes,
Asma

Reageer