.

Beantwoord

Heb ik een nieuwe simkaart nodig als ik van de Galaxy S3 Neo over ga naar de Samsung J3 2016?

  • 9 January 2018
  • 5 reacties
  • 566 Bekeken

Badge
Hallo,

Binnenkort wil ik een andere smartphone aanschaffen. Ik heb nu een Galaxy SIII Neo en ben van plan een Galaxy J3 2016 te kopen. Ik denk dat ik de simkaart gewoon kan overzetten maar weet het niet zeker.

Op de website las ik dat NFC-simkaarten voor oude klanten worden toegestuurd; graag wil ik weten of daar kosten aan verbonden zijn. Als er geen kosten aan verbonden zijn, denk ik dat het voor mij het handigst is om een nieuwe NFC-kaart aan te vragen. Mochten er wel kosten aan het aanvragen van een NFC-simkaart verbonden zijn, dan kan ik vermoedelijk de oude simkaart wel overzetten.

Kan iemand me wijzer maken?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 9 January 2018, 09:09

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een Galaxy SIII Neo gebruikt een micro-simkaart.
Een Galaxy J3 2016 gebruikt ook een micro-simkaart.

Dus overzetten is zeker mogelijk. Veel klanten, die een nieuwe simkaart vragen gaan vaak naar een ander formaat simkaart zoals nano-simkaarten. NFC simkaarten zijn 3-in-1 simkaarten, dus die kun je gebruiken voor elk formaat. Oudere typen simkaarten kun je meestal niet uitdrukken tot nano-simkaarten.

Een nieuwe simkaart zou je via mijn simyo kunnen bestellen en kost 5 euro. Een moderator kan anders besluiten, maar dat is aan een moderator om te besluiten.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Frederika2,

Wat leuk dat je overgaat naar een andere telefoon! Altijd weer even puzzelen hoe dat allemaal gaat met die simkaarten, hè..

Ik zie dat @Groentjuh je hier inmiddels bij heeft geholpen. Het klopt helemaal wat hij zegt! Je kunt je huidige simkaart blijven gebruiken in je nieuwe telefoon. Als je toch nog een NFC simkaart wilt hebben, dan kun je er één aanvragen via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Hier brengen wij eenmalig € 5,- voor in rekening.

Gaat het lukken zo?

@Groentjuh, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een andere op het oog. Ik ben bij een winkel geweest en zag een Nokia 3, volgens de mensen in de winkel geeft de Nokia geen ongevraagd meekomende apps wat de Samsung wel doet. Door de ongevraagd meekomende apps lopen de batterijen sneller leeg. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar in ieder geval, bedankt voor de reacties.
Badge
Hallo,

Zojuist heb ik een simkaartje besteld want ik ben weer van gedachten veranderd en heb besloten een Motorola moto G5 bij de mediamarkt te halen.
Wat een gezoek maar ik ben eruit.
Reputatie 6
Badge +5
Hi frederika2,

Namens Asma graag gedaan! Dat klinkt inderdaad als een hele zoektocht, ik ga ervan uit dat je de juiste keuze hebt gemaakt 🙂 Goed om te lezen dat het inmiddels allemaal gelukt is. Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer