.

Beantwoord

Gebruik simkaart met 4G/LTE

  • 24 June 2015
  • 7 reacties
  • 508 Bekeken

Badge
Ik heb sinds jaar en dag een abo met een Simyo-simkaart; sinds kort in bezit van een S3 4G/LTE, waar ik deze simkaart mee gebruik.
Is voor dit type netverbinding ( 4G/LTE) een andere/aangepaste simkaart nodig?
Bedankt alvast voor de reactie.
R.A.
icon

Beste antwoord door Ali 25 June 2015, 11:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi R.A.,

Welkom op het forum.

Leuk dat je overstapt naar de S3 🙂

Om gebruik te kunnen maken van 4G heb je een nieuwere simkaart nodig. Deze simkaarten worden door ons als sinds 2013 geleverd. Als ik naar je aansluiting kijken zie ik dat jij over zo'n simkaart beschikt.

Je hebt een prepaid aansluiting. Hierbij kan je geen gebruik maken van 4G. De 4G bundel is alleen beschikbaar bij een Sim Only abonnement. Een overstap van prepaid naar Sim Only is gemakkelijk geregeld via de Overstaplink.

Heb ik je vraag kunnen beantwoorden?
Badge
Goedemiddag Ali,

Bedankt voor jouw antwoord; ga me beraden over een evt. overstap naar Sim Only.
Geeft 4G t.o.v. 3G nog merkbare voordelen bij verblijf in het buitenland?
Groetjes,

R.A.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet vrijwel zeker dat je met een Simyo sim-only aansluiting geen gebruik kunt maken van 4G in het buitenland.
Badge
Ok, Scotsman, bedankt voor je antwoord; alle kleine beetjes helpen voor een totaalplaatje!
R.A.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi R.A en Scotsman,

Het is inmiddels voor KPN aansluitingen wel mogelijk om op enkele plekken in het buitenland op 4G te komen. Zoals je hier kunt lezen. Of dit voor Simyo ook geldt, dat zijn we momenteel aan het uitzoeken 😉.

Groetjes, Tiury

Update: Simyo klanten met 4G kunnen op bepaalde buitenlandse netwerken op 4G 🙂. Belangrijke voorwaarde is wel dat KPN een 4G roaming partner is van het lokale netwerk. Dit is niet overal en helaas hebben wij hier ook geen lijst van.
Badge
Bedankt Tiury voor jouw reactie; vooralsnog is dit info uit 2014 voor Frankrijk en Noorwegen; jouw update zou betekenen, dat meerdere landen/netwerken een deal sluiten met KPN. Men zal dus benieuwd zijn naar de locaties en de netwerken, waar dit van toepassing zal zijn/worden.

R.A.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi R.A.,

Helaas heb ik hier nog geen overzicht van gekregen. Mocht ik deze ontvangen, dan breng ik je hier uiteraard van op de hoogte. Je kunt in elk geval verwachten dat je in de West-Europese hoofdsteden gebruik van 4G kunt maken.

Groetjes, Tiury

Reageer