.

Beantwoord

foutmelding nieuwe simkaart aanvragen. Hoe kom ik aan een simkaart?


hallo,

ik ben mijn simkaart verloren en heb deze daarom geblokkeerd. Helaas kreeg ik bij het aanvragen van een nieuwe simkaart een foutmelding, en kan nu nergens meer de link vinden om een nieuwe simkaart aan te vragen. Hoe kom ik aan een nieuwe simkaart?

Mreus
icon

Beste antwoord door Tiury 31 March 2016, 13:13

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi,

Er schijnen bij sommige browsers wat problemen te zijn als het aankomt op het bestellen van een vervangende simkaart. Hierover zijn al enkele topics over, maar dat terzijde ;)

Wat je kunt doen is het wissen van je cookies en geschiedenis of een andere browser gebruiken. Chrome word geadviseerd.

Mocht het lukken en je hebt de simkaart binnen, deblokkeer dan eerst je verloren simkaart alvorens je nieuwe te activeren.

Laat je weten of het gelukt is? 🙂
Hoi,

ook in Google Chrome zie ik alleen de optie om nummerbehoud aan te vragen. Graag hoor ik meer.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mreus, welkom op het Simyo forum :)

Wat onhandig dat je niet op eigen houtje een vervangende simkaart kunt bestellen. Ik heb het idee dat er iets niet goed is gegaan bij de blokkade van deze simkaart, dus dit wordt verder uitgezocht door onze IT-afdeling.

Uiteraard heb ik daarna meteen een nieuwe simkaart voor je op de bus gedaan 🙂. Je ontvangt 'm binnen 2-3 werkdagen en kunt 'm dan op de normale manier activeren op de website.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor de tip Raytje!
Bedankt voor de hulp. Ik wacht rustig af tot hij binnen is en zal em dan activeren. Laten we hopen dat dat allemaal goed moet gaan 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mreus,

Graag gedaan namens Tiury 🙂 We gaan er vanuit dat het allemaal goed gaat natuurlijk en ik zal nog extra met je mee hopen 🙂 Houd je ons op de hoogte?

Voor nu wens ik je een fijn weekend!

Groetjes,
Angela
Hoi,

Ik heb de nieuwe SIM kaart zojuist ontvangen met de post. Dank daarvoor. Helaas lukt het activeren mij niet. Op mijn.simyo zie ik niet de optie om mijn SIM kaart te de-blokkeren, en klopt ook het SIM kaart nummer niet met die ik zojuist ontvangen heb. De PIN code doet het daarom ook niet (ik heb nu nog 1 poging over).

Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mreus,

Goed om te zien dat je de simkaart ondertussen hebt ontvangen!

Je kunt de simkaart activeren via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Hier zie je als het goed is staan 'Activeer vervangende simkaart'. Als het nog niet lukt, wil ik graag weten wat er precies misgaat en welke foutmelding je te zien krijgt. Dan kan ik nagaan waar het aan ligt en kunnen wij de simkaart zo snel mogelijk voor je activeren.

Het klopt dat je nog de oude pin- en pukcode ziet staan op Mijn Simyo. Deze worden pas vernieuwd zodra jij de nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Houd je mij weer op de hoogte?
Hoi Angela,

bedankt voor je reactie. De procedure die je beschrijft had ik inderdaad verwacht te kunnen volgen. Helaas zie ik nergens een optie om "nieuwe simkaart te activeren". Wat er bij mij staat is dit:

Simkaarttype: USIM - Met deze simkaart kan je bellen, sms’en en internetten.
Simkaartstatus: Geblokkeerd voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken

Onder het stuk waar PIN en PUK code staan heb ik alleen de optie om "nummer behoud aanvragen" aan te klikken. Hierdoor kon ik in eerste instantie al niet zelf een nieuwe simkaart aanvragen, want dat hoor daar te staan toch?

Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie, of dat er inderdaad iets mis is en hoe we/jullie dat gaan oplossen. Ik wil graag weer spoedig bellen...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mreus,

Wat raar zeg!! Dat hoort natuurlijk niet.

Ik ga ervoor zorgen dat wij jouw simkaart vanaf hier activeren. Ik heb dit gelijk doorgestuurd naar mijn technische collega's. Zij zullen je simkaart proberen te activeren. Wanneer ik hier meer over weet, dan hoor je van mij!

Groetjes,
Caspar
Hallo allen van Simyo,

het is eindelijk gelukt, ik heb mijn nieuwe sim kunnen activeren via de codes die ik per email ontvangen heb. Dank voor jullie hulp, ik ga gauw bellen en appen!

Groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mreus,

Super dat het gelukt is 😃 Ik heb zojuist ook bericht gehad van mijn collega en deze gaf ook aan dat het nu moest lukken. Nog een fijne avond toegewenst!

Groetjes,
Caspar

Reageer