.

Beantwoord

eSIM voor prepaid nummer, hoe ontvang ik de validatiecode?

  • 14 November 2022
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Ik heb sinds vandaag een prepaid nummer. Jullie geven in de app aan dat ik kan kiezen voor een eSIM. Ik hoef dan niet te wachten op mijn SIM-kaart.

Ik dus in de app kiezen voor eSIM, komt de melding: we hebben een activeringsvode gestuurd via SMS.

Hoe kan ik een sms krijgen als het nummer nog niet bereikbaar is?

Kan ik de activeringscode via mail krijgen?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 15 November 2022, 13:21

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb sinds vandaag een prepaid nummer. Jullie geven in de app aan dat ik kan kiezen voor een eSIM. Ik hoef dan niet te wachten op mijn SIM-kaart.

Als je bij bestellen aan had gegeven dat je een eSim had willen hebben, dan koppelt en stuurt Simyo geen fysieke simkaart toe. Doordat dat wel is gebeurd wordt dus verwacht dat die simkaart ontvangt en daarop een SMS kunt ontvangen. Als het als eSim besteld was, dan zou geen activeringscode nodig zijn geweest. Zodra de eSim wordt geactiveerd, dan wordt de fysieke simkaart gedeactiveerd. Je kunt niet beiden tegelijk hebben.

Kan ik de activeringscode via mail krijgen?

Ja, dat kan. Indien je dat wenst zal morgen een moderator (= Simyo medewerker) je vragen om een privébericht te sturen en daarna kan dat geregeld worden.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JeannetteK,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je de validatiecode voor je eSIM niet kunt ontvangen per sms! Zoals @Groentjuh (bedankt!) zegt kun je mij hier inderdaad een privébericht voor sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik zorg er dan voor dat je de validatiecode per e-mail ontvangt zodat je de installatie van je eSIM kunt voltooien via de Mijn Simyo app 😊.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer