Skip to main content
Beantwoord

eSIM validatiecode aanvragen lukt niet, en nu?

• February 13, 2023
  • 448 reacties
  • 7933 Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

448 reacties

• Beginner
  • February 18, 2025

Dag ​@Seren of iemand anders van Simyo, ik kan ook niet meer inloggen op mijn nieuwe telefoon. Zou je mij ook aan een nieuwe  validatiecode kunnen helpen? Dank!

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • February 19, 2025

Hi ​@front,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder.

Je kunt mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik stuur je de validatiecode dan per e-mail. :)

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • February 28, 2025

Dag ​@Seren of iemand anders van Simyo, ik kan ook niet meer inloggen op mijn nieuwe telefoon. Zou je mij ook aan een nieuwe  validatiecode kunnen helpen? Dank!
alvast bedankt

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • March 3, 2025

Hi ​@AnnekeA,

Bedankt voor je bericht. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je dan graag verder hiermee. :)

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • May 16, 2025

@Roeqajja ik zou ook graag een nieuwe validatie code ontvangen. Kan dat? Txs!

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 19, 2025

Hoi ​@Slow_rumi,

Bedankt voor je bericht. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik stuur de validatiecode dan naar je op! 

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • June 4, 2025

Hallo, ik heb een eSim besteld van Simyo voor een telefoon die officieel geen eSim ondersteund. Ik gebruik een speciale (fysieke) simkaart van 9eSIM die mij toestaat om toch eSimkaarten te installeren. Echter, de Simyo app staat mij niet toe om de eSim gegevens te downloaden en dus kan ik hem niet installeren. Is het mogelijk om de simkaart manueel te installeren? (in mijn app kan ik een eSim toevoegen met de volgende gegevens: 

-Server (RSP / SM-DP+)

-Activation code

-Confirmation code (optional)

-IMEI (optional)

Vanuit de klantenservice konden ze mij niet helpen, maar ik hoop toch dat ik mijn eSim kan gebruiken i.p.v. mijn order te annuleren!

Bvd,

S

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • June 4, 2025

Is het mogelijk om de simkaart manueel te installeren?

Simyo levert alleen eSims via hun eigen app en niet via QR-code of de genoemde gegevens.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 5, 2025

Hoi ​@S_Motorola,

Bedankt voor je bericht. Wat ​@Groentjuh zegt klopt (bedankt!!). Je kan enkel de Simyo eSIM installeren via onze Mijn Simyo app. Als jouw telefoon geen eSIM ondersteund dan is het helaas niet mogelijk om de eSIM te downloaden 😔.

De enigste optie is dus om een fysieke simkaart van ons te gebruiken. 

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • June 5, 2025

Hoi ​@S_Motorola,

Bedankt voor je bericht. Wat ​@Groentjuh zegt klopt (bedankt!!). Je kan enkel de Simyo eSIM installeren via onze Mijn Simyo app. Als jouw telefoon geen eSIM ondersteund dan is het helaas niet mogelijk om de eSIM te downloaden 😔.

De enigste optie is dus om een fysieke simkaart van ons te gebruiken. 

Groetjes,
Amy

Dank voor de berichten ​@Groentjuh, ​@Amy. Het is erg jammer dat dit niet kan… de telefoon ondersteunt dus door een modificatie WEL eSim, maar de Simyo app kan dat niet begrijpen. Ik zou verwachten dat er gewoon een optie ‘download standaard instellingen voor telefoons die niet in ons systeem staan’-optie in de app zou zitten. Maarja, dan maar een annulering van de bestelling en hopen dat een andere provider wel een manuele installatie optie aanbiedt of de instellingen per email kan doorsturen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • June 5, 2025

Hi ​@S_Motorola,

Bedankt voor je reactie.

Het spijt ons voor de teleurstelling. Het is jammer dat je om deze reden je bestelling bij ons wilt annuleren, maar ik begrijp je keuze. Je kunt het annuleren via onze website regelen.

Ik wens je heel veel succes bij je volgende provider!

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • July 10, 2025

Hoi, ik wil mijn eSim overzetten naar een nieuw toestel. Helaas krijg ik na 3x proberen (1 cent betaling via Ideal) telkens foutcode 012. Kunnen jullie mij een validatiecode sturen zodat ik de eSim op mijn nieuwe toestel kan installeren? Dank!

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 11, 2025

Hi ​@L89L89,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je een foutmelding te zien krijgt! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je hier dan graag mee verder.

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • August 28, 2025

I am a new Simyo user and I downloaded the app and logged in like the email said, but it never guided me to install the eSIM. When I go to install in the app it asks for a verification code, but I don’t have a phone number yet, so how could I receive the code? I don’t know Dutch very well, so maybe I am missing something.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 29, 2025

Hi ​@Mason,

Thank you for your message. I would love to help you further with this!

Can you send me a private message with your phone number and personal data? I can then send you the verification code through e-mail.

Greetings,
Roeqajja

• Beginner
  • September 2, 2025

mijn huidigetelefoon is defect, waar door ik geen SMS kan ontvangen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 3, 2025

Hi ​@Fietsbell,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je de validatiecode per e-mail. :)

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • September 12, 2025

Ik wil mijn nieuwe prepaid eSIM installeren, maar er staat dat ik eerst moet bellen om een verificatiecode te ontvangen. Bellen gaat alleen een beetje lastig wanneer je geen actieve simkaart hebt... Kan ik een moderator een bericht privé sturen zodat ik de code via de mail kan ontvangen?

JanD
  • Forum Expert
  • September 12, 2025

Beste ​@Barttt op ongevraagde privéberichten wordt niet gereageerd.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Zie onderstaande link voor andere contactmogelijkheden:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 12, 2025

Hi ​@Barttt,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!

Je mag mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens, ik stuur je de validatiecode dan graag per e-mail. 

Thanks voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • November 6, 2025

I need a new verification code. Can you send it to me?

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • November 7, 2025

I need a new verification code. Can you send it to me?

I have sent you a PM with more information. :)

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • antwoord
  • January 8, 2026

Dit topic is gesloten omdat we sinds vandaag, 8 januari 2026, een nieuwe en verbeterde methode gebruiken voor het valideren van je eSIM, namelijk e-mailvalidatie. Daarmee is het installeren van je eSIM een stuk sneller en makkelijker geworden.

Wil je weten hoe deze nieuwe manier precies werkt en wat dit voor jou betekent? Dan kun je alles rustig teruglezen in dit topic:
Nieuw: eSIM installeren wordt nóg makkelijker met e-mailvalidatie.

Heb je een iPhone en wil je je eSIM overzetten naar een nieuw toestel? Dat kan ook eenvoudig via een Quick Transfer. In onze blog leggen we stap voor stap uit hoe dit werkt en waar je rekening mee moet houden: 
eSIM overzetten naar nieuwe iPhone met Quick Transfer: zo doe je dat stap voor stap.

Mocht je daarna nog vragen hebben, dan helpen we je natuurlijk graag verder via een nieuw topic op het forum. 😊