.

Beantwoord

eSIM opnieuw installeren lukt niet via QR-code. Hoe werkt dit?


Na het resetten van mijn telefoon kan ik mijn esim niet installeren. Bij het toevoegen van een mobiel abonnement vraagt de telefoon om een qr code. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Seren 27 June 2022, 12:03

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Cleemster,

Bedankt voor je bericht. Wij werken op dit moment niet met QR-codes voor de installatie van de eSIM. De eSIM installatie gebeurt om deze reden in de Mijn Simyo app. In de Mijn Simyo app ga je dan naar Instellingen –> Simkaart om de eSIM te installeren op je telefoon. Je zult hierna een validatiecode per sms ontvangen. Omdat je de eSIM op dit moment niet geïnstalleerd is zul je deze sms niet kunnen ontvangen. Ik wil je daarom vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik zal er dan voor zorgen dat je de validatiecode per e-mail toegestuurd krijgt. 

Groetjes,
Seren 

Hi @Seren , 

 

Ik heb een soortgelijk probleem. Ben geswitcht naar een Iphone 14 en mijn esim is nog actief op mijn oude telefoon waar ik geen toegang meer tot heb. 

 

Heb nu een QR code nodig om mijn esim op mijn nieuwe telefoon te activeren.  Kan je mij ook op dezelfde manier helpen?

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @dondraper,

Bedankt voor je bericht. Je kan de eSIM van Simyo alleen installeren via de Mijn Simyo app! Dit doe je op je nieuwe toestel via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Ik kan deze code dan even naar je versturen per e-mail. Zou je mij hiervoor een privé bericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

Ik heb een soortgelijk probleem. Ben geswitcht naar een Iphone 14 en mijn esim is nog actief op mijn oude telefoon waar ik geen toegang meer tot heb. 

 

Heb nu een QR code nodig om mijn esim op mijn nieuwe telefoon te activeren.  Kan je mij ook op dezelfde manier helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Heb nu een QR code nodig om mijn esim op mijn nieuwe telefoon te activeren.  Kan je mij ook op dezelfde manier helpen?

Het installeren van de eSim gaat altijd via de mijn Simyo app. Daarvoor is het ontvangen van een SMS in principe nodig. Sinds kort is er echter een nieuwe optie bijgekomen zodat je de eSIM kan downloaden zonder dat je hier een SMS code voor nodig hebt. Via dit topic kan je terugvinden hoe het werkt

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @krisNinja,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al de juiste informatie hebt ontvangen van onze Forum Expert! Mocht het toch niet zijn gelukt dan hoor ik het graag en helpen we je verder 😊.

@Groentjuh Ontzettend bedankt voor je reactie! 

Groetjes,
Amy

still i have big problem, looks activate the esim but i dont have nothing.. no options???? thanks

 

also this, please help!

 

Reputatie 7
Badge +9

Install the Mijn Simyo app on your iPhone. That app can install the eSim on your iPhone!

Ik zit met dit probleem, maar ik heb echter de mogelijkheid niet om met ideal betaling te verifieren.. De app verwijst mij gelijk naar de klantenservice. why?? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @krisNinja,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat het niet lukt om de eSIM te downloaden via de iDEAL betaling! Ik zie dat je mij al een privé bericht hebt gestuurd dus zal ik je daar verder helpen en de validatie code naar je versturen.

Bedankt @Groentjuh voor je reactie!  

Groetjes,
Amy

Reageer