Skip to main content

.

Vandaag wilde ik de esim installeren op mijn nieuwe IPhone 14 Pro Max. Dit gedaan via de Simyo app, maar na ± 30 minuten kreeg ik de melding dat het niet gelukt was.

Daarna heb ik de esim verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en wilde ik de esim opnieuw installeren via de app. Helaas krijg ik nu de volgende melding:”We konden esim niet downloaden en installeren. Probeer het opnieuw.”

 

Weet iemand hoe ik de esim nu alsnog kan installeren?

Hi @Drr,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het installeren van je eSIM niet lukt!

Heb je nog een fysieke simkaart in je telefoon? Het is belangrijk dat je geen andere simkaart in je telefoon hebt tijdens de installatie van je eSIM, hier kan je namelijk een foutmelding van krijgen. Ook is het belangrijk dat je je telefoon niet in het buitenland gekocht hebt.

Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de foutmelding die je te zien krijgt? Dan help ik je graag verder.

Groetjes,
Roeqajja


Dankjewel voor de reactie @Roeqajja. Ik heb inderdaad wel een fysieke simkaart in de telefoon zitten (zakelijk) en wil daarna de esim toevoegen voor privé. De telefoon is aangekocht in NL.
 

Bijgevoegd de foutmelding. 

 


Ik heb inderdaad wel een fysieke simkaart in de telefoon zitten (zakelijk) en wil daarna de esim toevoegen voor privé.

Kun je voor het installeren deze fysieke tijdelijk even uit het toestel halen? Na het installeren van de esim kun je die weer terugplaatsen.


Hoi @Drr,

Bedankt voor je reactie. Was de tweede foto per ongeluk geplaatst? Je kan dit eventueel verwijderen uit jouw bericht 😊.

Ik heb zojuist alle eSIM aanvragen even verwijderd zodat je het opnieuw kan proberen als je de fysieke simkaart uit het toestel haalt! Ik hoor graag of het hiermee lukt. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen. 

Groetjes,
Amy


Ik heb inderdaad wel een fysieke simkaart in de telefoon zitten (zakelijk) en wil daarna de esim toevoegen voor privé.

Kun je voor het installeren deze fysieke tijdelijk even uit het toestel halen? Na het installeren van de esim kun je die weer terugplaatsen.

Dat ga ik zeker even proberen! Thxs voor je reactie


Hoi @Drr,

Bedankt voor je reactie. Was de tweede foto per ongeluk geplaatst? Je kan dit eventueel verwijderen uit jouw bericht 😊.

Ik heb zojuist alle eSIM aanvragen even verwijderd zodat je het opnieuw kan proberen als je de fysieke simkaart uit het toestel haalt! Ik hoor graag of het hiermee lukt. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen. 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy, ik zie geen tweede foto?? 🙈 Zondag ben ik weer thuis en ga ik het direct proberen zonder de fysieke kaart. Dankjewel voor de hulp!


Hoi @Drr,

Is het inmiddels gelukt met de eSIM installatie?😊

De foto hebben wij uiteindelijk uit jouw bericht verwijderd, vandaar dat je het nu niet meer ziet. Excuses voor de miscommunicatie. 

Groetjes,
Seren


Hoi @Drr,

Is het inmiddels gelukt met de eSIM installatie?😊

De foto hebben wij uiteindelijk uit jouw bericht verwijderd, vandaar dat je het nu niet meer ziet. Excuses voor de miscommunicatie. 

Groetjes,
Seren

Helaas is het niet gelukt. Heb de fysieke kaart eerst verwijderd en daarna wilde ik via de app de esim installeren, maar krijg exact dezelfde melding als in mijn eerdere screenshot. Het vreemde is wel dat in de Simyo app (onder status) staat dat de kaart actief is en gebruikt kan worden. Opnieuw opstarten van de telefoon heeft ook niks uitgehaald..


Hoi @Drr,

Wat vervelend om te horen dat de eSIM installatie nog niet is gelukt. Ik wil je vragen om onze app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Hierna kun je de volgende stappen volgen om je eSIM te downloaden: FAQ: Hoe activeer ik eSIM? Voor de validatie code kun je mij een privé bericht sturen.

Als je hierna nog steeds een foutmelding krijgt moet ik dit echt even doorzetten naar onze technische afdeling. Laat je mij even weten of het is gelukt nadat je de app hebt verwijderd en opnieuw hebt gedownload? 

Groetjes,
​​​​​​​Seren


Kan iemand mij helpen aan een validatiecode? @Seren lijkt momenteel afwezig te zijn. 


Hoi @Drr,

Ik heb je een privé bericht gestuurd 🙂. De validatiecode staat op je mail. 

Groetjes,
Seren


Opgelost met hulp van @Seren :)


Reageer