.

Beantwoord

As ik een nieuwe simkaart bestel, kan ik dan het nummer kiezen?

  • 26 July 2017
  • 2 reacties
  • 1527 Bekeken

als ik een nieuwe simcard besteld, kan ik de nummer kiezen?
icon

Beste antwoord door Samantha 27 July 2017, 10:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kun je iets duidelijker zijn.
Badge +7
Hoi johnliem,

Welkom op het Simyo forum!

Wat goed dat je dit navraagt! Het is mij eerlijk gezegd ook niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Daarom ga ik je nu een uitgebreid antwoord geven in de hoop dat het antwoord op je vraag er ergens tussen zit.

Als je een nieuwe simkaart nodig hebt voor je bestaande aansluiting, dan kun je deze aanvragen op Mijn Simyo. Dit kan onder Instellingen > Simkaart. Binnen 3 dagen ontvang je je nieuwe simkaart. Zodra je je nieuwe simkaart binnen hebt, kun je deze activeren. Door het activeren, wordt het 06-nummer van deze aansluiting op je nieuwe simkaart gezet. Je houdt hierbij dus je eigen nummer, je kunt geen nieuw nummer kiezen.

Ook kun je voor je bestaande aansluiting een nieuw nummer aanvragen. Dit kost € 5,00. Je krijgt in dit geval geen nieuwe simkaart, je nieuwe nummer wordt dan op je huidige simkaart gezet. Dit nieuwe nummer kun je ook niet zelf kiezen, deze krijg je van ons toegewezen.

Daarnaast is het mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website, een hele nieuwe aansluiting dus. Als je nummerbehoud aanvraagt, kun je aangeven welk nummer je mee wilt nemen van je vorige provider. Het is wel belangrijk dat je dit nummer ook echt bij je vorige provider hebt, je kunt hierbij geen willekeurig nummer opgeven. Als je bij een nieuwe bestelling geen nummerbehoud aanvraagt, dan krijg je van ons een nieuw nummer toegewezen. Deze kun je ook niet zelf kiezen.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je nooit zelf een nieuw nummer kunt uitkiezen. Je kunt alleen aangeven welk nummer je mee wilt nemen vanuit je vorige provider bij een nieuwe bestelling.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ron H, Heel erg bedankt voor het navragen 🙂

Reageer