.

Beantwoord

Activeren ESim - buitenland werkt niet. Wat kan ik doen?

  • 11 January 2021
  • 6 reacties
  • 2252 Bekeken

Hallo,

Ik heb een E-sim geactiveerd, maar deze kan geen verbinding maken met het netwerk. Ik zit voor werk in Spanje, dus waarschijnlijk heeft dat ermee te maken (moet de simkaart in Nederland geactiveerd worden). Kan dit op de één of andere manier geactiveerd worden? Anders zal ik mij helaas moeten herroepen op mijn aankoop.

 

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Lieke

icon

Beste antwoord door Daisy 11 January 2021, 11:45

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet niet zeker wat het probleem is, maar het feit dat je in het buitenland bent is beslist niet van invloed. Hier in de UK heb ik de eSIM zonder problemen kunnen activeren. Wat je moet doen is in de Simyo app de eSIM activeren en de aanwijzingen volgen waarna je vervolgens een code krijgt toegestuurd via SMS die je moet intoetsen. Die SMS wordt naar je 06 nummer gestuurd dus als je in Spanje bent moet het ‘bellen naar en in het buitenland’ wel aan staan op Mijn Simyo.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lieke,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt.

 

De eSIM/simkaart hoeft niet perse in Nederland geactiveerd te worden. Ik zie op je aansluiting dat je de optie bellen in/naar het buitenland en internetten in het buitenland uit hebt staan, vandaar dat het ook niet werkt. Je kunt deze optie(s) aanzetten in Mijn Simyo. Schakel vervolgens je toestel 15 minuten uit, vervolgens zou het moeten werken. Mocht dat niet zo zijn kun je proberen handmatig een netwerk te selecteren, je leest hier hoe je dat het beste kunt doen. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "handmatig een netwerk selecteren"

 

Groetjes,

Daisy

 

Ik ga in de zomer verhuizen vanuit Oslo naar Nederland. Ik heb gemerkt dat voor het aanmelden van bepaalde diensten enkel een Nederlands 06 nummer wordt geaccepteerd. Vandaar dat ik een eSim met prepaid hebt besteld. 

Op mijn iPhone 12 heb ik via de Mijn Simyo app de eSim geïnstalleerd. Echter krijg ik geen verbinding met het netwerk. Ik begrijp dat een Nederlands netwerk geen vereiste is om het te accepteren. Wat doe ik verkeerd? Ik heb bellen in en naar het Buitenland ook aangezet.

Ik kan helaas de eSim niet opnieuw activeren omdat ik geen sms kan ontvangen gezien ik direct voor een eSim ben gegaan. 

Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi jcdekoning,

Welkom op ons forum! 😊

Vervelend dat je geen netwerkverbinding hebt op dit moment! Je zou zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van onze diensten vanuit het buitenland. Ik zie dat je instellingen aan onze kant goed op het netwerk staan, dus dat zou in ieder geval niet het probleem moeten zijn! Heb je iMessage al geactiveerd voor onze eSIM? En heb je je toestel al een keer uit- en aangezet na de installatie van de eSIM? 

Ik heb in ieder geval alvast even je simkaart een reset gegeven op het netwerk. Als je nu je toestel voor tien minuten uitschakelt en daarna weer aanzet, krijg je dan wel verbinding met een netwerk?

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

eSim werkt niet, geen connectie op mijn Pixel 4a. al reeds 15 minuten uitgezet, maar geen verbinding. Simyo app geeft wel aan dat eSIM actief is.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @dolf.wiemer

 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jouw eSIM niet verbonden is met het netwerk. Mag ik vragen of je momenteel in Nederland bent? Zo niet, dan kun je altijd even jouw APN instellingen controleren. De eSIM kan uiteraard ook gereset worden door ons. Dit houdt in dat er opnieuw verbinding wordt gemaakt met het netwerk. Hiervoor kun je mij een privé bericht sturen met daarin jouw telefoonnummer, adres, en email adres. Ik help je graag verder :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer