.

Beantwoord

5G met sim only abonnement, hoe krijg ik dat aan de praat?

  • 19 February 2022
  • 39 reacties
  • 6069 Bekeken

Hallo, ik wil graag 5G instellen bij mijn Simyo sim only abonnement maar kan niet vinden hoe of waar te activeren. Weet iemand hoe dit gaat?

 

Mijn Google Pixel 6 Pro telefoon ondersteunt 5G, dus dat kan het probleem niet zijn 😀

Graag jullie advies!

 

Groeten, Ton

 

 

icon

Beste antwoord door RicoK 19 February 2022, 18:09

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ton,

 

Wat RicoK aangeeft, klopt inderdaad! Wanneer we dit wel aanbieden zul je als eerste op de hoogte zijn via onze socials/forum.

 

Bedankt RicoK!

 

Groetjes,

Daisy

Dankjewel voor de bevestiging Daisy. Wat schat je in, gaat dat nog heel lang duren? Moet ik uitwijken naar KPN? Het liefst blijf ik bij Simyo, bevalt heel goed namelijk.

 

Groetjes, Ton

Reputatie 7
Badge +7

En ben je bereid om daar KPN prijzen voor te betalen? Of dat toch weer niet?

Reputatie 7

@Daisy Fijn, dat je er weer bent.

Reputatie 7

@JohnG Nee, gewoon een Start L.

5G zit bij Vodafone standaard in al haar abonnementen.

 

 

@Seren : Heb je al een '’officiële'’ statement van KPN te horen gekregen 😀 ?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @JohnG,

Op het moment zijn wij, moderators, nog aan het onderzoeken of er een officieel statement gemaakt kan worden. Ook heb ik dit even nagevraagd bij mijn collega @Seren, zij heeft geïnformeerd bij de technische afdeling en zij geven aan dat er meerdere partijen hierin verantwoordelijk zijn. Dat is ook de reden dat er momenteel nog niets bekend is qua datum en verdere informatie. Mocht er meer informatie beschikbaar komen dan zal dit uiteraard op het forum worden gedeeld.

Groetjes,
Rutger

Goedemiddag, 

kan het kloppen dat 5g vanaf vandaag actief is voor simyo klanten?

 


groet john

Reputatie 7

@JohnG Daar werd nog niets bekend van gemaakt om welke reden ik dan ook denk dat dat niet het geval is.

Maak je gebruik van een Dualsim-telefoon? Zo ja, welke is dat dan?

Edit: ik besef mij nu, dat jij ook een iPhone hebt 😳. Zojuist mijn iPhone 13 Pro Max gecheckt, waarbij ik bij mij ook 5G zie staan.

Vreemd. Ben benieuwd naar de reactie van Simyo ( @Seren ).

Reputatie 7

Edit 2: een recente iPhone laat alleen zien dat het toestel 5G ondersteunt indien beschikbaar:


Dit zegt dus niet(s) dat er ook daadwerkelijk een 5G connectie is 😊

Reputatie 7

Sorry voor het spammen….

Edit 3: en natuurlijk kun je altijd zien in de rechter bovenhoek van je scherm waarmee je verbonden bent 😉

 

 

Reputatie 7

@JohnG Dan is dat nieuw voor mij. Ik was er niet van op de hoogte dat je wél in het buitenland van 5G gebruik kan maken. Dus zodra je weer terugkeert, kom je feitelijk terug van een koude kermis thuis. Dat is een anti-climax dan.

Ik ben benieuwd of Simyo hier iets over/op kan zeggen.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JohnG en @RicoK,

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Simyo maakt (nog) geen gebruik van het 5G-netwerk. Als je in het buitenland bent maak je gebruik van het netwerk dat daar beschikbaar is. Als zij dat aanbieden en je hebt een 5G toestel, dan kun je daar dus ook verbinding mee maken. Zodra je dan weer in Nederland bent, maak je weer verbinding met het 4G-netwerk.

Hopelijk beantwoordt dit jullie vragen een beetje! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JohnG,

Bedankt voor je reactie. Het is momenteel nog niet bekend wanneer wij het 5G-netwerk zullen gaan ondersteunen. Zodra hier meer bekend over is, zal dit ook publiekelijk gedeeld worden 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Volgens mij bieden de bekende budgetproviders (Simyo, Simpel, Ben enzovoort) nog geen van allen 5G aan.

Aan jullie de keus: Lekker met 4g internetten bij Simyo of fors meer betalen bij KPN, Vodafone of T-Mobile en dan lekker kunnen pronken bij je vrienden met 5g

YouFone biedt momenteel wel 5G aan. D.d. 23-11-23

Reputatie 7

Omdat Simyo (nog) geen 5G aanbiedt/ondersteunt is het bij jou een telefoondingetje. Geniet er van, zolang je die mogelijkheid hebt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi heren, @winkelwagen@wimj12@Friesian@RicoK en @Groentjuh (zó dat zijn veel namen 😅),

Ik kan mij voorstellen dat jullie willen weten wanneer 5G word geïntroduceerd bij Simyo. Op dit moment hebben wij (moderators) geen informatie over wanneer dit zal zijn. Ik heb in ieder geval een vraag uitgezet naar de juiste afdeling of er meer bekend is over 5G en of wij een '’officiële'’ statement kunnen maken. Zodra ik meer weet zal ik het even terugkoppelen in dit topic. 

Groetjes,
Seren 

Reputatie 7

Dag @Ton Nijkamp , daar is een heel snel en simpel antwoord op: Simyo biedt geen 5G aan.

Mijn telefoon, een iPhone 13 Pro Max, heeft ook ondersteuning voor 5G. Een recente vraag van mij aan Simyo werd negatief beantwoord.

 

Dankjewel Rico, dan weet ik waar ik aan toe ben

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Ton Nijkamp,

 

Bedankt voor je bericht. Helaas is erg nog geen zekerheid over de komst van 5G. Wanneer hier meer informatie over zal zijn, zullen wij dit uiteraard op de website plaatsen.

 

Groetjes,

 

Nihad

@wimj12 Nee, uiteraard niet! Ik zou niet weten waarom een prijs dan verhoogd moet worden. 

Mijn vrouw die vanwege Ziggo-voordeel bij Vodafone zit heeft een vrij basis abonnement waarmee zij zonder enige bijbetaling wel 5G heeft. Echter heeft zij mijn oude iPhone 11 Pro Max die geen 5G heeft…

Bedoel je dit abonnement?

 

Hoi RicoK,

Bedankt voor je antwoorden 😀

Ik had gisteren op mijn iPhone 13, in mijn rechterbovenhoek, 5G (KPN netwerk) staan.

Vandaar dat ik benieuwd ben of we nu gebruik kunnen maken van het 5G netwerk. 😉

 

Reputatie 7

@JohnG De iPhone 13 is een dualsim telefoon. Heb je er misschien een tweede (e)sim in zitten van een andere provider die wél 5G biedt?

Want Simyo biedt nog altijd geen 5G aan.

@RicoK ik heb geen tweede (e)sim in mijn telefoon. Alleen simyo. Ik ben wel gisteren in belgie geweest en heb daar verbinding gehad met een belgisch 5g netwerk. Toen ik weer terug in Nederland was had ik verbinding met 5g van kpn. Vanochtend heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart en toen stond mijn telefoon gewoon weer op 4g.  

Dank je wel @Roeqajja 

is er wel al een eventuele richtdatum bekend wanneer 5g geactiveerd wordt voor de simyo klant?

Reageer