.

Beantwoord

5G met sim only abonnement, hoe krijg ik dat aan de praat?

  • 19 February 2022
  • 39 reacties
  • 6043 Bekeken

Hallo, ik wil graag 5G instellen bij mijn Simyo sim only abonnement maar kan niet vinden hoe of waar te activeren. Weet iemand hoe dit gaat?

Ā 

Mijn Google Pixel 6 Pro telefoon ondersteunt 5G, dus dat kan het probleem niet zijn šŸ˜€

Graag jullie advies!

Ā 

Groeten, Ton

Ā 

Ā 

icon

Beste antwoord door RicoK 19 February 2022, 18:09

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 7

Omdat Simyo (nog) geen 5G aanbiedt/ondersteunt is het bij jou een telefoondingetje. Geniet er van, zolang je die mogelijkheid hebt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @plofkip,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat @RicoKĀ jou al de juiste informatie heeft gegeven (bedanktšŸ˜Š). Het is bij Simyo niet mogelijk om gebruik te maken van het 5G-netwerk. Dit wordt (nog) niet door ons ondersteunt. Wij hebben hier nog geen verdere informatie over en dus kan ik ook geen datum aangeven waarop dit wel van toepassing zou zijn.Ā 

Mocht je nog vragen hebbend dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Amy

Goedemiddag,Ā 

kan het kloppen dat 5g vanaf vandaag actief is voor simyo klanten?

Ā 


groet john

Reputatie 7

@JohnGĀ Daar werd nog niets bekend van gemaakt om welke reden ik dan ook denk dat dat niet het geval is.

Maak je gebruik van een Dualsim-telefoon? Zo ja, welke is dat dan?

Edit: ik besef mij nu, dat jij ook een iPhone hebt šŸ˜³.Ā Zojuist mijn iPhone 13 Pro Max gecheckt, waarbij ik bij mij ook 5G zie staan.

Vreemd. Ben benieuwd naar de reactie van Simyo ( @SerenĀ ).

Reputatie 7

Edit 2: een recente iPhone laat alleen zien dat het toestel 5G ondersteunt indien beschikbaar:


Dit zegt dus niet(s) dat er ook daadwerkelijk een 5G connectie is šŸ˜Š

Reputatie 7

Sorry voor het spammenā€¦.

Edit 3: en natuurlijk kun je altijd zien in de rechter bovenhoek van je scherm waarmee je verbonden bent šŸ˜‰

Ā 

Ā 

Hoi RicoK,

Bedankt voor je antwoordenĀ šŸ˜€

Ik had gisteren op mijn iPhone 13, in mijn rechterbovenhoek, 5G (KPN netwerk) staan.

Vandaar dat ik benieuwd ben of we nu gebruik kunnen maken van het 5G netwerk.Ā šŸ˜‰

Ā 

Reputatie 7

@JohnGĀ De iPhone 13 is een dualsim telefoon. Heb je er misschien een tweede (e)sim in zitten van een andere provider die wĆ©l 5G biedt?

Want Simyo biedt nog altijd geen 5G aan.

@RicoKĀ ik heb geen tweede (e)sim in mijn telefoon. Alleen simyo. Ik ben wel gisteren in belgie geweest en heb daar verbinding gehad met een belgisch 5g netwerk. Toen ik weer terug in Nederland was had ik verbinding met 5g van kpn. Vanochtend heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart en toen stond mijn telefoon gewoon weer op 4g.Ā Ā 

Reputatie 7

@JohnGĀ Dan is dat nieuw voor mij. Ik was er niet van op de hoogte dat je wĆ©l in het buitenland van 5G gebruik kan maken. Dus zodra je weer terugkeert, komĀ je feitelijk terug van een koude kermis thuis. Dat is een anti-climax dan.

Ik ben benieuwd of Simyo hier iets over/op kan zeggen.

Reputatie 7
Badge +6

HiĀ @JohnGĀ enĀ @RicoK,

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Simyo maakt (nog) geen gebruik van het 5G-netwerk. Als je in het buitenland bent maak je gebruik van het netwerk dat daar beschikbaar is. Als zij datĀ aanbieden en je hebt een 5G toestel, dan kun je daar dus ook verbinding mee maken. Zodra je dan weer in Nederland bent, maak je weer verbinding met het 4G-netwerk.

Hopelijk beantwoordt dit jullie vragen een beetje!Ā šŸ˜Š

Groetjes,
Roeqajja

Dank je wel @RoeqajjaĀ 

is er wel al een eventuele richtdatum bekend wanneer 5g geactiveerd wordt voor de simyo klant?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JohnG,

Bedankt voor je reactie. Het is momenteel nog niet bekend wanneer wij het 5G-netwerk zullen gaan ondersteunen. Zodra hier meer bekend over is, zal dit ook publiekelijkĀ gedeeld worden šŸ˜Š.

Groetjes,
Roeqajja

Volgens mij bieden de bekende budgetproviders (Simyo, Simpel, Ben enzovoort) nog geen van allen 5G aan.

Aan jullie de keus: Lekker met 4g internettenĀ bij Simyo of fors meer betalen bij KPN, Vodafone of T-Mobile en dan lekker kunnen pronken bij je vrienden met 5g

YouFone biedt momenteel wel 5G aan. D.d. 23-11-23

Reageer