.

Beantwoord

Nieuwe Simyo simkaart werkt niet

  • 13 March 2014
  • 4 reacties
  • 349 Bekeken

Geacht forum,

Ik verblijf veel in het buitenland en ik heb daarom als ik in Nederland ben een simyo sim kaart. Echter mijn nieuwe sim kaart wordt niet herkend. Mijn Iphone is sim lock vrij dus deze telefoon zou de sim kaart moeten herkennen. Ik lees elders op dit  forum dat ik de sim kaart moet deblokkeren.
Ten eerste kan ik die link niet vinden onder ´mijn instellingen en simkaart´. Ten tweede (in gebruik de kaatr niet vaak) heb ik dat al in het verleden gedaan. Moet ik nu weer een nieuwe sim kaart bestellen of is dit iets wat makkelijk in de ´back office´te regelen is om de kaart te deblokkeren.
Ik ben nu op Schiphol airport en het is vervelend indien ik nu wat klein geld moet gaan wisselen om in een telefoon cel een 0900-nummer te bellen.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet!

met vriendelijke groet,
Peter 

NB Indien ik toch moet bellen naar een 0900-nummer is voor mij definitief het gebruikersgemak te omhandig en zal ik uitkijken naarr een online oplossing.
icon

Beste antwoord door Dries 14 March 2014, 11:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi PeterMobiel,

Welkom op het forum :)

Wat vervelend dat je zo vaak problemen hebt met bellen vanuit het buitenland. Je zegt dat je simkaart niet wordt herkend? Wat zie je dan precies in je telefoon? Krijg je een melding? Ik zie namelijk dat je vorig jaar een vervangende simkaart hebt besteld, die je ook al geactiveerd hebt. Dat is ook gecontroleerd door onze netwerkspecialisten. Zij geven aan dat het alles goed staat aangesloten op het netwerk.

Om nu al een nieuwe simkaart te bestellen is iets te voorbarig. Je kunt je simkaart even in een andere telefoon plaatsen om te kijken of je dan wel kunt bellen. Lukt dat ook niet, dan kun je een vervangende simkaart bestellen.

Ik heb de optie 'bellen in en naar het buitenland' een reset voor je gegeven. Als je je telefoon uit zet en weer aan, zou dat moeten helpen. Wat je ook even moet doen is synchroniseren met iTunes. Elke keer als je een simkaart in een iPhone plaatst, dien je die te synchroniseren met iTunes anders werkt de simkaart niet.

Ik ben benieuwd naar je terugkoppeling 🙂
Ook bij mij het zelf de de met de tekst n e t w e r k b l o k k e e r i n g
Reputatie 7
Badge +9
Ook bij mij het zelf de de met de tekst n e t w e r k b l o k k e e r i n g

Staat Bellen in/naar het buitenland aan op Mijn Simyo?
Reputatie 5
Badge +10
Ook bij mij het zelf de de met de tekst n e t w e r k b l o k k e e r i n g

Hoi Hazelof ursula,

Ik zie dat je je vraag ook hier hebt gesteld. Omdat ik je vraag het best in dat topic vond passen heb ik daar ook een reactie geplaatst. Zou je alsjeblieft in het vervolg je vraag in 1 topic willen stellen. Dat houdt het forum namelijk wat overzichtelijker 🙂.

Bedankt voor de hulp Scotsman. Top!

Groetjes,

Alex

Reageer