.

Beantwoord

nieuwe telefoon met simlock, wat moet ik doen?

  • 13 March 2014
  • 3 reacties
  • 348 Bekeken

hallo,
ik heb een nieuwe telefoon gekocht omdat mijn oude steeds terug moest zetten in fabriekinstellingen omdat hij vast liep. alleen mijn nieuwe telefoon accepteerd de simkaart niet, nu kwam ik er dus achter dat hij niet simlock vrij is, kan ik hem nu wel simlock vrij maken en jullie simkaart er in doen en gebruik maken of kan ik nu gewoon het beste mijn abonement omzetten ?
ik wil eigenlijk wel mijn oude nummer behouden
ikhoor graag van jullie wat ik het beste kan doen
groetjes chantal
icon

Beste antwoord door Charlene 14 March 2014, 12:11

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi Chantiex-x,

Welkom op het forum :)
je Simyo simkaart kun je in elk simlockvrij toestel gebruiken. Wat je dus het beste doet is je nieuwe toestel simlockvrij laten maken. Dan kun je je eigen simkaart blijven gebruiken.
Hoe je je toestel simlockvrij kunt maken, dat informeer je het beste bij de leverancier, of waar je hem gekocht hebt. Zij zouden je een unlockcode moeten kunnen verstrekken. Als je die dan invoert, wordt het toestel simlockvrij, en dus ook geschikt voor onze simkaart. :)

Laat je even weten of het allemaal lukt?

Groetjes,
Charlene
Gaat dit ook op als het toestel van Tele 2 is geweest ?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Hazelof ursula,

Jazeker. In dit topic gaf je aan de melding 'netwerkblokkering' te krijgen. Dat duidt vaak op een simlock. Als je telefoon van Tele 2 is geweest, is de kans groot dat er een simlock op de telefoon zit.

Ik zie echter wel dat je inmiddels gebruik hebt kunnen maken van je simkaart. Werkt het nu in je telefoon? Zo ja, kan je aangeven wat de oplossing was? Dan worden andere forumbezoekers ook weer geholpen 🙂.

Groetjes,

Alex

Reageer