.

Beantwoord

Mijn simkaart is permanent geblokkeerd. Hoe kan ik deze deblokkeren?

  • 20 January 2017
  • 3 reacties
  • 9995 Bekeken

De telefoon van mijn zoon geeft aan 'SIM-krt permanent geblokkeerd'. Echter, als ik in Mijn Simyo kijk, staat de SIM kaart gewoon op 'actief'. Hoe kan ik de SIM kaart deblokkeren?

p.s Hij had de pincode verwisseld met een andere pincode, en waarschijnlijk 3x geprobeerd waarna hij geblokkeerd is geraakt.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 January 2017, 22:20

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je de pincode 3 keer verkeerd invoert, dan vraagt de simkaart naar de "Puk-code". Als je die 10 keer verkeerd invoert, dan blokkeert de simkaart permanent. Deze simkaart is daardoor niet meer te gebruiken!

De simkaart is voor Simyo nog wel actief, want je hebt de simkaart niet bij Simyo geblokkeerd. Als de simkaart bijvoorbeeld gestolen is, kun je de simkaart via Simyo blokkeren. Dit zijn twee onafhankelijke blokkades.

Omdat in dit geval de simkaart permanent is geblokkeerd kun je maar één ding doen! 5 euro zakgeld inhouden bij je zoon en daarmee een nieuwe simkaart via Mijn Simyo aanvragen 😉 . Dit doe je onder "Mijn Simyo" > "Instellingen" > "Simkaart" > "Vervangende simkaart aanvragen en activeren". Hij zal dan ook 3 werkdagen Mobiel huisarrest hebben, want zolang duurt het totdat de nieuwe simkaart er is.
Helder verhaal. Ik weet wat me te doen staat. Bedankt!
Badge +7
Hoi RobertBoom,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat de simkaart van je zoontje permanent geblokkeerd is! Dit gebeurt inderdaad als je de pincode 3 keer verkeerd hebt ingevoerd, en de pukcode vervolgens 10 keer verkeerd hebt ingevoerd. Wij krijgen hiervan geen melding, vandaar dat de simkaart op Mijn Simyo nog op 'actief' stond.

Ik zie dat je het advies van Groentjuh al hebt opgevolgd en een nieuwe simkaart hebt besteld. Ik wil je aanraden om in de toekomst eerst even op Mijn Simyo te kijken zodra de pincode 3 keer verkeerd is ingevoerd. Op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart kun je de pukcode vinden. Als je deze code invoert, is er niets aan de hand :)

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer