.

Beantwoord

Is het mogelijk om een nieuw nummer voor simkaart te krijgen na overzetten van nummer na andere provider?

  • 19 March 2020
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Ik heb het nummer van mijn Simyo SIM overgezet naar een andere provider.

Maar ik zou ook graag de Simyo SIM blijven gebruiken (maar die heeft nu natuurlijk geen nummer meer). Krijgt de Simyo SIM een nieuw nummer of kan ik dat aanvragen?

 

Gr

Bram.

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 March 2020, 14:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7

Aangezien je naar een nieuwe provider bent overgestapt met nummerbehoud ben je dus weg bij Simyo. Als je bij Simyo wil blijven zul je je weer opnieuw moeten aanmelden, waarbij je en een nieuwe simkaart met nieuw nummer zult gaan ontvangen en weer de installatie-/opstart kosten moet betalen.

Omdat je nu bij Simyo weg bent gegaan, vraag ik mij af of en waarom je nu (ook) weer terug wilt….

RicoK, bedankt voor snelle antwoord.

Ik heb de prepaid Simyo SIM van een kind overgezet naar een provider waar andere familieleden ook een abonnement hebben (voor het gemak). Nu heb ik de pre-paid Simyo SIM over waar nog beltegoed op staat die ik voor een volgend kind kan gebruiken (waarvoor een nieuw telefoonnummer geen probleem is).

Ik nam aan dat het telefoonnummer los staat van de SIM kaart (ik dat ik dus niet weg ben bij Simyo). Dus is het mogelijk om een nieuw telefoonnummer op de Simyo SIM kaart te zetten zodat ik deze kan blijven gebruiken?

 

Gr
Bram.

Reputatie 7

@bhavers Oei, als ik dus goed begrijp heb je het nummer waar nog beltegoed op stond overgezet naar een nieuwe provider? In dat geval ben je het beltegoed kwijt. Dit hangt inderdaad niet aan een simkaart, maar aan een nummer…..

 

Laten we even afwachten wat een Simyo medewerker, herkenbaar als Moderator, hiervan kan gaan zeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Je was beter af om eerst een nieuwe Simyo prepaid aansluiting voor het volgende kind te nemen. Dan had je gebruik kunnen maken van de vriendendeal. En dan was magisch 5 euro aan beltegoed verschenen. Daarmee had je dan beltegoed kunnen overzetten naar de nieuwe aansluiting voor het opzeggen kunnen betalen. Dan had je al je beltegoed mee kunnen nemen en nog 5 euro extra bij het volgende kind gehad.

Bij Simyo is je aansluiting weg zodra je nummer weg is. Wat nu dus nog mogelijk is, kan alleen een moderator nog iets over zeggen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi bhavers,

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Groentjuh en RicoK geven beide al de juiste antwoorden/suggesties! Je simkaart staat in deze situatie helaas niet los van je nummer. De Simyo simkaart waarvan het nummer is overgezet mag je dus weggooien, want daar kunnen wij ook geen nieuw nummer aan koppelen. Mocht je nog een Simyo prepaid simkaart bestellen, stuur me dan even een privéberichtje zodra je dat hebt gedaan. Dan kijk ik graag even mee of we nog wat voor je kunnen betekenen met betrekking tot het beltegoed.

 

Bedankt Groentjuh en RicoK! :hugging:

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Bedankt, dat is duidelijk. Ik zal klantenservice nog even bellen en anders is het jammer.

Gr
Bram

Tessanne, ik zag jouw antwoord nadat ik bovenstaande reactie plaatste. Bedankt, ik neem contact op als ik een sim kaart heb besteld.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi bhavers,

 

Dat is helemaal prima, ik hoor graag van je! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer