Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom geen waarschuwing afloop abonnement?

Forum|alt.badge.img

Waarom stuurt Simyo geen enkel bericht dat je abonnement afloopt.

Doordat ik voor iemand iets opzocht zie ik dat mij  abo op 31 maart 2025 stopt.

Erg vervelend want dan moet je meteen alles regelen want dat is morgen.

Was handig geweest als je een maand van te voren een bericht, met een eventueel verlengingsvoorstel zou krijgen.

Nu heb ik snel getikt en zie ik net op Insta dat er voor het zelfde geld 5x zoveel Mb's had kunnen krijgen.

Daar baal ik enorm van.

Ben dit niet gewend van Simyo.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Klant PrePaid,

Bedankt voor je bericht.

Groentjuh schreef:
Klant PrePaid schreef:

Oké dank u.

Dit mijn eerste abonnement dus ik schrok me een hoedje.

Bij een abonnement is de einddatum zoals ik zei geen echt probleem, want daar gaat de stekker er niet uit. Die loopt door tegen zelfde prijs en voorwaarden, maar wordt maandelijks opzegbaar.

Deze informatie klopt helemaal! Na de einddatum van je contract blijft je abonnement stilzwijgend doorlopen met dezelfde tarieven, je abonnement is dan maandelijks opzegbaar. Het is dus niet zo dat je abonnement stopt na je einddatum.

Klant PrePaid schreef:

Nu heb ik snel getikt en zie ik net op Insta dat er voor het zelfde geld 5x zoveel Mb's had kunnen krijgen.

Daar baal ik enorm van.

Ik zie op je aansluiting dat je momenteel onze laagste tarieven gebruikt. Je zou voor €1 extra inderdaad 10GB kunnen krijgen in plaats van 2GB. Je kunt je bundels gerust aanpassen vanaf volgende maand (morgen) via Instellingen> Abonnement> Bundels wijzigen. Als je je bundel in april wijzigt, dan gaat je wijziging vanaf 1 mei in. 

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan hoor ik het graag!

Super bedankt voor jullie hulp! ​@Groentjuh en ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

6 reacties

• 814 reacties
  • 31 maart 2025

Reactie ingetrokken.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4053 reacties
  • 31 maart 2025

Zie deze pagina:

Heb je vijfeneenhalve maand je simkaart niet gebruikt? Dan sturen we je een e-mail ter herinnering. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • 10 reacties
  • 31 maart 2025

Oké dank u.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4053 reacties
  • 31 maart 2025
Klant PrePaid schreef:

Oké dank u.

Oh je hebt toch een abonnement of heb je prepaid? Verwarrend met de naam "Prepaid”.

Bij prepaid kun je altijd overstappen. Als je aansluiting daar dreigt te vervallen gaat de stekker daar wel uit. Je hebt wel een korte periode waarin het nummer en de aansluiting teruggehaald kan worden via de klantenservice.

Bij een abonnement is de einddatum zoals ik zei geen echt probleem, want daar gaat de stekker er niet uit. Die loopt door tegen zelfde prijs en voorwaarden, maar wordt maandelijks opzegbaar.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • 10 reacties
  • 31 maart 2025

Was prepaid klant.

Heb nu een piepklein abonnement bij Simyo.

Eigenlijk alleen omdat de vaste lijn van Ziggo te duur werd.

Gebruik het zelden.

Dank voor uw informatie.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2572 reacties
  • antwoord
  • 31 maart 2025

Hi ​@Klant PrePaid,

Bedankt voor je bericht.

Groentjuh schreef:
Klant PrePaid schreef:

Oké dank u.

Deze informatie klopt helemaal! Na de einddatum van je contract blijft je abonnement stilzwijgend doorlopen met dezelfde tarieven, je abonnement is dan maandelijks opzegbaar. Het is dus niet zo dat je abonnement stopt na je einddatum.

Klant PrePaid schreef:

Daar baal ik enorm van.

Ik zie op je aansluiting dat je momenteel onze laagste tarieven gebruikt. Je zou voor €1 extra inderdaad 10GB kunnen krijgen in plaats van 2GB. Je kunt je bundels gerust aanpassen vanaf volgende maand (morgen) via Instellingen> Abonnement> Bundels wijzigen. Als je je bundel in april wijzigt, dan gaat je wijziging vanaf 1 mei in. 

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan hoor ik het graag!

Super bedankt voor jullie hulp! ​@Groentjuh en ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer