Skip to main content
Vraag

Dataplafond te vroeg ingesteld, heb nog mBs tegoed.

• July 21, 2025
  • 10 reacties
  • 71 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb gisteren voor mijn prepaid bundel 500mBs bijgekocht, helaas werd al na verbruik 386 mB het internet geblokkeerd wegens bereiken dataplafond.

Dit euvel deed zich vorig jaar ook al meerdere keren voor en zou opgelost worden. Het ging een tijdje goed maar nu dus weer fout.

10 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Prepaid kent geen dataplafond bij Simyo, alleen voor abonnementen.

Bij een Android kun je wel op je mobiel een waarschuwing en plafond instellen ​@Coen20 

Mocht het anders zijn, lees ik graag de link waar het staat.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

Bij een Android kun je wel op je mobiel een waarschuwing en plafond instellen ​@Coen20 

Klopt alleen is een internet bundel 30 dagen geldig. Bestel je het bijvoorbeeld op de 15e dan werkt het anders dan met een factuurcyclus. 

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 22, 2025

Ik gok dat de TS wel Sim Only heeft, daarvan zijn databundel heeft opgebruikt en een 500MB extra data bundel heeft genomen. Echter loopt hij nu al tegen zijn dataplafond aan, terwijl die 500MB bundel nog niet geheel op lijkt te zijn.

Dat is sowieso iets voor de moderatoren om naar te kijken. Hopelijk komen reageren zij vandaag anders morgen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 22, 2025

TS heeft een aantal maanden geleden dezelfde vraag gesteld. Toen leek het om een abonnement te gaan.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

Ik gok dat de TS wel Sim Only heeft,

Dat valt uit de tekst van de TS niet op te maken @Groentjuh maar ik zeg niet dat je vermoeden fout is omdat ik hetzelfde vermoed. In iedergeval kan de TS hier duidelijkheid over geven of iidd de moderator. 

Friesian
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

TS heeft een aantal maanden geleden dezelfde vraag gesteld. Toen leek het om een abonnement te gaan.

Vreemd dan toch dat het topic staat bij categorie prepaid.

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/dataplafond-te-vroeg-ingeschakeld-nog-mbs-tegoed-49121

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • July 22, 2025

Sorry, ik heb geen prepaid maar een abbonement met 20.000 mB per maand.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

Hoil ​@Coen20  

Je hebt dus een abonnement met 20. 000 MB oftewel 20 GB.

In het algemeen is een abonnement een combi van telefoon en bundels. 

In iedergeval bedankt voor de reactie! 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 22, 2025

Hoil ​@Coen20  

In het algemeen is een abonnement een combi van telefoon en bundels. 

Ik heb nog nooit een telefoon in combinatie met een abonnement gekocht.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • July 23, 2025

Hi ​@Coen20,

Bedankt voor je bericht. Ik herinner me jouw topic van zo’n zes maanden geleden inderdaad nog. Wat ontzettend balen dat je hier opnieuw last van hebt. Mijn excuses voor het ongemak. Destijds werd het veroorzaakt door een verstoring, maar voor de zekerheid heb ik jouw case nu opnieuw doorgestuurd naar onze technische afdeling. Zodra ik een update heb, laat ik het uiteraard meteen in dit topic weten.

Heel erg bedankt voor je geduld tot die tijd. En natuurlijk veel dank aan ​@Groentjuh, ​@wimj12, ​@JanD en ​@Friesian voor jullie hulp en waardevolle reacties!

Groet,
Seren