Skip to main content

.

Beantwoord

Dataplafond te vroeg ingeschakeld, nog mBs tegoed!

• 28 december 2024
  • 7 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn toegang tot mobiel internet is wegens het bereiken van mijn maandelijks dataplafond afgesloten. Maar ik heb nog 144mB tegoed! Genoeg om bijvoorbeeld mijn email te checken. Ik weet 100% zeker dat ik die mBs nog tegoed heb. Dat kan ik zien aan het verbruik per dag.

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Coen20,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling. Dit kwam door een verstoring maar dit is nu opgelost! Mocht het deze maand toch niet goed gaan hoor ik dat graag, dan kan ik dit eventueel verder laten onderzoeken. 

Groetjes, 
Seren

Bekijk originele reactie

7 reacties

JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 29 december 2024

Beste ​@Coen20 de 80 en 100% waarschuwing van het verbruik is leidend voor het actuele verbruik.

In MijnSymio kun je het verbruik ook zien, maar loopt altijd achter.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 29 december 2024
JanD schreef:

Beste ​@Coen20 de 80 en 100% waarschuwing van het verbruik is leidend voor het actuele verbruik.

In MijnSymio kun je het verbruik ook zien, maar loopt altijd achter.

Nog ter aanvulling: de 80 en 100% waarschuwingen komen direct vanuit het netwerk van KPN via SMS naar jouw telefoon en zijn dus altijd actueel. Deze gegevens gaan ook naar Simyo maar zijn zoals ​@JanD al aangaf, met enige vertraging zichtbaar in ‘mijn Simyo’. Er kan dus enig verschil zitten tussen de twee informatiebronnen.    

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 29 december 2024

Ja, dat verschil ken ik,  maar op dit moment is 27 december de laatste meetdag, ik heb die dag 60mB gebruikt zie ik aan mijn verbruik per dag. Blijft over 144mB zoals aangegeven. Daarna geen enkele mB kunnen verbruiken wegens te vroeg ingesteld dataplafond.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

HET DATAPLAFOND WERKT NIET. Zie screenshot. Het ging bij mij in augustus en december al in ver voordat mijn mBs op waren. Ik had bijvoorbeeld in december net 500 mBs bijgekocht. Daarvan kon ik er slechts 356 gebruiken, toen ging het plafond in werking en kon ik niet meer op internet en moest ik naar de bieb fietsten om te kunnen internetten op hun wifi omdat ik het verdomde nog eens 500 mBs bij te kopen. 

Beste Symio, dit werkt dus niet! Wat beter zou zijn gezien deze grove hantering van het dataplafond is een lagere 3G verbinding bij het bereiken van het plafond zodat je in ieder geval nog een mail kunt verzenden. 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

Dit screenshot is van januari 2025. Van december 2024  zien we hier dus het gebruik op het moment dat het plafond in werking werd gesteld en het masndverbruik daarmee afgesloten.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1726 reacties
  • 13 januari 2025

Hoi ​@Coen20,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit aangeeft, ik zie inderdaad wat je bedoelt. Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat je wordt geblokkeerd wanneer je eigenlijk nog MB's over hebt. Ik heb dit daarom intern doorgezet naar onze technische afdeling, zodra ik meer weet zal ik hier op terugkomen. 

Groetjes,
Seren

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1726 reacties
  • antwoord
  • 13 januari 2025

Hoi ​@Coen20,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling. Dit kwam door een verstoring maar dit is nu opgelost! Mocht het deze maand toch niet goed gaan hoor ik dat graag, dan kan ik dit eventueel verder laten onderzoeken. 

Groetjes, 
Seren

Reageer