Skip to main content

.

Vraag

Account onder toezicht, voorkom bijkopen bundels?

Forum|alt.badge.img

Ons kind heeft een abbo bij jullie op onze naam met x data en een data plafond. het is een echte data vreter, die als de bundel op is, bundeltjes van 500mb gaat bijkopen. 

Ik wil dit als ouder kunnen managen / voorkomen

Probleem is dat ik wel het account kan koppelen, maar dit in de mijn simyo app onkoppeld kan worden en er geen toezicht / inzicht meer is.

Ik ben dus op zoek naar een robustere manier om een sim te beheren en de kosten daarvan in toom te houden.

Kunnen jullie product teams hier eens over nadenken wat de opties zijn? 

De grootste tradeoff voor jullie is dat er minder 500mb bundeltjes verkocht zullen worden. 

Ben benieuwd!

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

3 reacties

JanD
  • Consultant
  • 798 reacties
  • 28 maart 2025

Beste ​@Impee heeft jouw kind dan toegang tot de Simyo app om MijnSimyo???

Zorgen dat alleen de ouders toegang hebben tot de app of MijnSimyo door de toegangscode aan te passen.

Voor normaal gebruik heeft jouw kind de app of MijnSimyo helemaal niet nodig.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4052 reacties
  • 28 maart 2025
JanD schreef:

heeft jouw kind dan toegang tot de Simyo app om MijnSimyo???

Zorgen dat alleen de ouders toegang hebben tot de app of MijnSimyo door de toegangscode aan te passen.

Voor normaal gebruik heeft jouw kind de app of MijnSimyo helemaal niet nodig.

Ook zonder toegang tot mijn Simyo kan je 500MB bijkopen. Dat is slechts 1 SMSje weg.

MB's bijkopen via SMS
SMS '500 MB aan' naar 1330

Dus door de toegang te ontzeggen, los je dat niet op. Daarnaast lijkt het mij niet slecht als een kind wel zijn eigen verbruik kan zien via Mijn Simyo.

Persoonlijk zou een kind best “billenkoek” verdienen indien hij/zij bewust extra MBs besteld terwijl hij/zij dat niet mag doen. De pakkans dat de ouder er achter komt is 100%!

Ik snap dus best waar Impee mee zit. Hopelijk kan Simyo hier iets mee!

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1742 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi ​@Impee,

Bedankt voor je bericht en feedback! Ik zal dit uiteraard doorzetten naar de juiste afdeling, maar ik kan niet beloven dat hier ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Mocht ik een terugkoppeling krijgen, dan zal ik dit delen!

Groetjes,
Seren

Reageer