Skip to main content

.

Beantwoord

buitengewoon hoge rekening

  • 4 september 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Hoe kan het dat ik van een bedrag van een bedrag van €10,84 opeens een rekening krijgt van 212,96? Volgens de factuur heb ik binnen 1 minuut €202,12 aan mb verbruikt?! Dat kan natuurlijk nooit!! Mijn telefoon gebruik ik zelf maar zelden, omdat het om een extra telefoon gaat en als het wordt gebruikt staat hij of verbonden met Wifi of hotspot van mijn hoofdtelefoon! Ik heb uiteraard de rekening teruggeboekt, want dit is belachelijk en probeer al sinds vorige week te bellen met Simyo en klantenservice is niet bereikbaar. 

Beste antwoord door Roeqajja

Hoi @Shawnaelena,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. Bij een iPhone is dit vaak wel wat lastiger, je kunt wel via de instellingen in je telefoon zien welke apps de meeste MB's verbruiken in je telefoon.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Het is wel de bedoeling dat je dit zelf inschakelt via Mijn Simyo indien je dit wenst.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

2 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2560 reacties
  • antwoord
  • 4 september 2024

Hoi @Shawnaelena,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. Bij een iPhone is dit vaak wel wat lastiger, je kunt wel via de instellingen in je telefoon zien welke apps de meeste MB's verbruiken in je telefoon.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Het is wel de bedoeling dat je dit zelf inschakelt via Mijn Simyo indien je dit wenst.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 4 september 2024

Shawnaelena