.

Beantwoord

Waarom worden kosten berekend voor internet terwijl ik eerst een internetbundel had genomen?

  • 25 June 2017
  • 9 reacties
  • 144 Bekeken

Gisteren heb ik een internetbundel van 150MB genomen en ben daarna op internet gegaan.
Vandaag zag ik echter dat ik nog steeds 150MB tegoed heb op mijn bundel maar dat er wel 22MB aan internet is berekend, zogenaamd 1 minuut voordat mijn bundel is ingegaan. Dat kost dus €3,25 aan internet terwijl ik juist een bundel gekocht had.
Ik weet zeker dat ik niets verbruikt heb voordat ik de bundel nam (mobiel internet stond uit en ik heb direct na aanzetten alleen de simyo app gebruikt en de belbundel gekocht); pas daarna ben ik data gaan verbruiken.
Ik wil die €3,25 terug! Hoe krijg ik dat voorelkaar?
icon

Beste antwoord door Samantha 27 June 2017, 13:50

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Je hebt de bundel besteld met je mobiel ?
Mij islam dat ook overkomen Mijn bundels zijn niet op maar toch kreeg ik bericht 60 euro te hebben uitgegeven. Hoe kan ik contact krijgen met Simyo?
Ja ik heb de bundel besteld op mijn mobiel ( ik was niet thuis). Daarna ben ik internet gaan gebruiken. Maar Simyo doet dus net of ik dat verbruik gedaan heb voordat ik de bundel had en of ik niets gebruikt heb van de bundel.
Reputatie 7
Badge +6
Denk jij dat het bestellen van mb s geen mb s kost (buitenbundel) of begrijp ik je verkeerd, neem aan dat je tegoed niet meer op 150 staat inmiddels.
Ron H, denk jij echt dat het bestellen van een bundel 22MB kost? En mijn tegoed staat inderdaad nog steeds op 150MB. Alles wat ik verbruikt heb nadat ik de bundel genomen heb is dus niet van mijn bundel afgegaan.
Reputatie 7
Badge +6
In je eerste reactie gaf je aan ik weet zeker dat ik niets verbruikt hebt voordat ik de bundel nam........maar goed.

Los van het bestellen van je bundel, kan het zijn dat je mobiel mb s heeft verbruikt in deze periode ( updates etc ) en je weet ook niet exact wanneer je bundel daadwerkelijk actief is gegaan.

Dat je tegoed nu nog op 150 staat is wel vreemd.
Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld en hun verklaring is dat de "sessie" waarin ik de internetbundel besteld heb doorgelopen is nadat ik de bundel al had. Daarom zijn de kosten voor het verbruik berekend voor het buitenbundeltarief. Om dat te voorkomen had ik eerst de verbinding met internet moeten verbreken (mobiel internet moeten uitzetten) nadat ik de bundel besteld had. Kortom een technisch probleem van Simyo wat nergens beschreven staat en wat mij nu geld kost (want ze willen het niet teruggeven). Oftwel niet gaan internetten als je een bundel besteld hebt op je mobiel, maar eerst mobiele data uitzetten en weer aanzetten. Of gewoon weggaan bij Simyo natuurlijk.
Is er echt tegen jou gezegd dat het niet zal worden vergoedt?

Maar net als Ron heb ik de vraag hoe heb jij verbinding gemaakt met het internet om de bundel aan te schaffen. Als dit met mobiel internet is gedaan dan is het wel te verklaren. Is het met Wifi gedaan dan uiteraard niet. En 22 MB heb je zo verbruikt. Er zijn namelijk meerdere processen die internet verbruiken zodra verbinding tot stand komt.

Graag wil ik je vragen / adviseren om een reactie van een moderator af te wachten. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat zij dit netjes en correct zullen afhandelen met je.
Badge +7
Hoi vleutenr,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik begrijp dat het vervelend is dat je deze kosten hebt gemaakt. Ik leg je graag uit hoe dit komt. Doordat je internet hebt aangezet in je telefoon, is er een dataverbinding opgestart. Vervolgens heb je via deze dataverbinding een internetbundel aangeschaft. Omdat deze datasessie is begonnen toen je nog geen internetbundel had, is deze hele datasessie buiten je bundel komen te vallen. Nadat je de internetbundel hebt gekocht, heeft er geen internetverbruik meer plaatsgevonden. Daarom zie je dat je nog steeds 150 MB over hebt.

Daarom raad ik je aan om voortaan een internetbundel te kopen via wifi, of meteen je internet even uit te zetten om er zeker van te zijn dat de rest van je verbruik niet buiten de bundel gaat.

We hebben trouwens deze kosten deels vergoed. Als je inlogt op Mijn Simyo, zie je dat we je beltegoed met € 1,49 hebben aangevuld.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ron H en Ray, heel erg bedankt voor jullie hulp :D

@msmarkvoort, Jij stelt een vraag over een heel ander onderwerp. Je hebt hier zelf ook al een topic over gestart, waarin we je al aan het helpen zijn. Vind je dat goed dat we je daar verder helpen?

Reageer