.

Beantwoord

van Prepaid naar abonement

  • 20 December 2013
  • 8 reacties
  • 526 Bekeken

Badge
Hehe eindelijk een smart phone dus toch maar een sim only abbonnement aanvragen ipv pre paid Tevreden over Simyo dus daar kan ik gewoon bij blijven
Een abbonnement aangevraagd, snel een nieuwe simkaart thuis gekregen. Nog even wachten op het telefoon nummer wat over gezet moet worden. Wat blijkt...nummr behoud is afgewezen omdat ik niet over gestapt ben via de link!  moet ik nu weer opnieuw aanvragen? Dan zit ik straks met 2 contracten? Klantenservice gemaild. reactie...ik moet de Simkaart terug sturen en opnieuw, maar nu via de link, over stappen. Wat blijkt ...tussen 13/12 en nu zou hetzelfde contract 5 euro duurder zijn (terwijl er op de site vanaf januari staat)
Het contract heb ik al binnen, het lijkt mij dus nu toch wel mogelijk service gericht om dat nu op een andere manier in orde te maken?

Groet Leniel
icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 December 2013, 00:19

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Ik heb dat ook gehad. Omdat je al klant bent bij Simyo lukt het aanvragen van nummerbehoud niet. Ik heb het contract niet teruggestuurd omdat ik begrepen had dat het om een tijdelijk nummer ging. Mijn contract ging in, maar niet mijn abonnement: ik heb drie maanden een drie keer zo hoge rekening gehad totdat ik (eindelijk) iemand van de klantenservice sprak. Ik was iets vergeten te bevestigen. Mijn nummer heb ik niet behouden. Ik vond het te veel gedoe om dat voor elkaar te krijgen. Je kunt beter van buitenaf komen en dan nummerbehoud aanvragen.

Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.
Reputatie 7
Badge +9
Om als prepaid klant een sim-only abonnement te krijgen, moet je via Mijn Simyo overstappen. Daarbij is alles in zo'n 48 uur geregeld, kun je je simkaart in je toestel laten zitten, betaal je geen aansluitkosten en wordt het beltegoed van prepaid verrekend met je facturen van sim-only. Dat is wat Simyo heel graag wil dat je doet.

Wat jij nu doet is een nieuw sim-only abonnement aanvragen en nummerbehoud aanvragen van je prepaidnummer. Simyo wil dat zo niet, want dat is veel lastiger voor ze. Dan moeten ze handmatig de facturen verrekenen en het duurt gewoon langer. Daarom weigeren ze nummerbehoud.

Nu heb je 2 opties:
1. Annuleer nummerbehoud. Door het annuleren van nummerbehoud actieveer je je abonnement met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer zal dan je permanente nummer worden. Daardoor krijg je een aantal voordelen niet, maar je abonnement loopt.
2. Annuleer dit abonnement (dus stuur je simkaart terug!) en stap over zoals Simyo het wil. Dat overstappen moet je dan regelen via mijn Simyo.

Ik denk overigens dat het verschil in prijzen komt doordat het ene abonnement een jaar-contract is/was en de andere een maand-contract. Kan dat?
Badge
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp, nu, wel dat het makkelijker is voor Simyo maar er staat nergens dat je verplicht bent om via die link over te stappen
Ik weet niet of ik je eerste optie nog kan uitvoeren omdat het nummerbehoud inmiddels al geweigerd is, daardoor kwam ik erachter
Raar dat een contract wat je thuis hebt dus nu ineens niets meer waard is kan dan ook helemaal nog van Simyo af
Mbt tot je laatste zin, je hebt helemaal gelijk!
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp, nu, wel dat het makkelijker is voor Simyo maar er staat nergens dat je verplicht bent om via die link over te stappen
Ik weet niet of ik je eerste optie nog kan uitvoeren omdat het nummerbehoud inmiddels al geweigerd is, daardoor kwam ik erachter
Raar dat een contract wat je thuis hebt dus nu ineens niets meer waard is kan dan ook helemaal nog van Simyo af
Mbt tot je laatste zin, je hebt helemaal gelijk!


Hoi Leniel,

Ik ben blij dat het antwoord van Groentjuh duidelijk is geweest voor je :)

Het is overigens niet zozeer dat het verplicht is om via Mijn Simyo over te stappen van prepaid naar Sim only, het is simpelweg de enige manier waarop het goed gaat. Nummerbehoud van Simyo naar Simyo is zó ongelooflijk lastig dat het makkelijker is om de aansluiting op je simkaart te veranderen naar een abonnement.

Je kunt nu 2 dingen doen:
1: Het nieuwe nummer gaan gebruiken, máár dan moet ik dat even weten, dan laat ik je bundels activeren. Ik crediteer dan de aansluitkosten.
2: alsnog via Mijn Simyo overstappen, dan crediteer ik óók de aansluitkosten die je nu hebt en blokkeer ik de 'verkeerde' aansluiting.

Laat je het weten?
Badge
Beste Emst,

Bedankt voor deze oplossing
Ik ga toch voor mijn eigen nummer en ga dus voor optie 2 en stap nu over via Mijn Simyo en de link.
Ik bezit dan straks geen 2 contracten want de " nieuwe /verkeerde/tijdelijke wordt geblokkeeerd en daar kan ik het sim kaartje van weggooien?

Groet Leniel
Badge +6
Hoi Leniel,

Ik heb zojuist de simkaart voor je geblokkeerd van de nieuwe aansluiting. Ik wil je vragen deze simkaart 'retour afzender' te sturen, waarmee dit contract zal worden geannuleerd.

Daarnaast heb ik de aansluitkosten voor je gecrediteerd op deze nieuwe aansluiting, maar je zal wel één factuur krijgen à ongeveer €1,53 voor deze aansluiting, omdat je van 17-12 t/m 23-12 er gebruik van hebt gemaakt.

Ik zie overigens dat inmiddels je prepaid is omgezet op je 'oude' simkaart, werkt alles naar wens? 🙂
Badge
Beste KIm,
Bedankt, ik stuur de Simkaart terug.

Mijn oude kaartje nog even verknippen dus dat zal best lukken
Verder lijkt het allemaal goed te werken en anders toch ideaal dit forum zeg!

Prettige dagen allemaal!

Groet leniel
Badge +6
Hoi Leniel,

Helemaal goed, graag gedaan!

Mocht je trouwens toch een andere simkaart nodig hebben, omdat bijv. het verknippen toch niet helemaal goed is gegaan 😉, dan kan je op Mijn Simyo onder Mijn instellingen & simkaart een Vervangende simkaart aanvragen, dit kost eenmalig €5.

Ook fijne feestdagen gewenst! 🙂

Reageer