.

Beantwoord

Prepaid en opeens buiten bundel internet?

  • 1 June 2021
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Mijn minderjarige zoon heeft al anderhalf jaar een prepaid tegoed via Simyo en vandaag krijgen we opeens de melding dat hij ‘buiten de bundel’ internet verbruikt en dat dit 0,15 cent per mb kost.

Hoe is dat mogelijk? Niet voor niets kies ik voor een prepaid oplossing voor een basisschool kind.

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 June 2021, 15:20

Bekijk originele reactie

4 reacties

Goedemorgen @Roeland1974 

De tarieven staan aangegeven op de bestelpagina bijvoorbeeld van Simyo Prepaid, belangrijke informatie voor prepaid van Simyo.

Wanneer er geen internetbundel aanwezig is en de simkaart registreert dat er internet wordt gebruikt dan geeft Simyo dit dus aan als waarschuwing. Kosten zijn idd €0,15 per MB. Wilt u dat uw zoon geen internet gebruikt via Simyo dan kan dit uitgezet worden via MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen.

 

Een moderator, medewerker van Simyo zal u ook nog te woord staan.

Is er nog iets onduidelijk schroom dan niet om te vragen. Er zijn een aantal  actieve klanten - waaronder Forum Experts - actief zoals ik om te helpen waar we kunnen.

Heb een fijne dag! 😎

Hartelijk dank voor de reactie.

maar het is toch gek dat mijn zoon anderhalf jaar geen mogelijkheid heeft om internet te gebruiken (behalve WiFi) en van de ene op de andere dag wel? (Jonge) kinderen hebben geen idee van de gevolgen.

Kinderen spelen met andere kinderen. Kinderen kunnen dan ook heel gemakkelijk kennis uitwisselen. Op die manier kunnen ze ook wijzingen aanbrengen in mijnSimyo of op hun telefoon door bijvoorbeeld internet aan te zetten. Kinders worden snel pubers. 😇

Reputatie 7
Badge +6

Hi Roeland, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Het is begrijpelijk dat je je afvraagt hoe dit heeft kunnen gebeuren, ik heb daarom het een en ander nagezocht op de aansluiting. Sinds de aanschaf van de prepaid aansluiting staat het internet aan op de simkaart. Dit gebeurt automatisch en daarom sturen we altijd in de mail met inloggegevens de volgende waarschuwing mee: 

 

Let op: met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een maandbundel om voordelig te internetten. Wil je geen gebruikmaken van mobiel internet? Op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Internet en bellen kan je de optie 'Internet op je mobiel' altijd uitzetten.

 

Het kan zijn dat je deze waarschuwing over het hoofd hebt gezien, het internet op de aansluiting is in ieder geval tot vandaag nooit uitgeschakeld geweest. Het kan zijn dat het jullie nooit eerder was opgevallen dat het internet nog aan stond, omdat het verbruik tot deze maand zo minimaal was dat we daar geen kosten voor in rekening hebben gebracht. Deze maand is dat anders geweest en zijn er wel meer MB's verbruikt op de aansluiting die we vervolgens in rekening hebben gebracht, vandaar dat jullie de sms kregen ter waarschuwing. 

 

Nu staat in ieder geval het internet op de aansluiting helemaal uit, dus verbruik van internet kan niet meer voorkomen.

Heb je verder nog vragen? Laat het gerust weten. 

Thanks Friesian! 

Groetjes,

Tessanne

Reageer