.

Beantwoord

Overlast buitenlandse nummers. Ander nummer?

  • 3 March 2021
  • 9 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Gisteren ben ik 2 x gebeld door een buitenlands nummer +44***** en +32***** vanmorgen weer door een ander +32*****.

Zou een ander nummer, nieuwe prepaid aansluiting helpen? Nog meer ellende wil ik niet dus sowieso alle 3 nummers geblokkeerd. 

icon

Beste antwoord door Tessanne 3 March 2021, 12:21

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Laten we hopen dat het niet zo ver komt 😂

@RicoK ik hoop het ook. 

Als dittum niet helpt dan hou ik hem in de smiezen achter de bosjes met een knuppel in de hand. Mocht ie dan nog vervelend zijn mep ik dur net zo lang op totdat ie stil is. 😂

Reputatie 7

@Friesian Ik hoop dan maar, dat je van die oproepen gevrijwaard blijft.

Even een update van dit topic. Eerst had ik gekozen calls blacklist maar uiteindelijk is het geworden mr number. 

Eens kijken wat voor apps er zijn en de machtigingen.... 

😉

Reputatie 7
Badge +6

Hi Friesian, 

 

Om even terug te komen op je vraag: Zou een ander nummer, nieuwe prepaid aansluiting helpen?

Ik denk dat een ander nummer wel helpt, maar dan bestaat de kans dat je ook daar weer op lastig gevallen gaat worden. Het handigste om te doen is inderdaad de nummers blokkeren in de telefoon. En bepaalde apps kunnen ook helpen om belletjes uit het buitenland te blokkeren (mits je die ook niet verwacht van vrienden of familie natuurlijk). 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Friesian Een Like zou ik hebben opgevat als Bedankje voor de post ;)

Het is inderdaad erg vervelend. Nu heb je op een mobiele telefoon eerder en makkelijker de mogelijkheid een nummer te blokkeren dan op een huistelefoon. De optie door @Scotsman aangedragen in dit topic is de oplossing voor de huistelefoon. Ik neem deze nog steeds ‘in beraad’.

Bedankt @RicoK  ik was er al bang voor dat dat risico er is dus blokkeer de nummers. Ik wilde eerst een like geven maar bij het zien van de overlast die jij ook ervaart vindt ik het niet gepast.

Reputatie 7

@Friesian Ik ben bang dat dit dan voor even een oplossing zal zijn. Ik denk dat de nummers die worden gebeld ad random worden gegenereerd. Zo word ik op mijn huistelefoon ongeveer wekelijks op een dag meerdere keren gebeld door deze exotische nummers. Heel irritant.

Reageer