Mijn dochter van 10 jaar heeft vanmorgen om 11.00uur haar nieuwe en 1e mobiel gekregen, dus om 11.30uur gelijk de nieuwe Simyo-prepaid kaart erin gedaan. Ze is natuurlijk gelijk aan de slag gegaan met de nieuwe telefoon en helemaal blij !
Echter om 16.45uur ontvang ik een email met de mededeling dat haar beltegoed onder de 2 euro zit en misschien wel onder de 0 euro ! De 2e mail, ook om 16.45uur verstuurd, vermeldt dat er meer dan 5Mb verbruikt is aan data !
De blijdschap van de nieuwe telefoon sloeg natuurlijk snel over naar treurnis : er bleek een negatief saldo te zijn van 29,07euro per 13.48uur (per 14.40uur was de stand -29,11euro en even later op die zelde tijd geeft het -52,06euro aan) stond vermeld in mijn-Simyo, terwijl we begonnen waren met de postitieve stand van 7,50euro (van de aankoop in juli) en er is helemaal niet gebeld of geSMSt .
In mijn-Simyo ook gelijk internetten via Simyo uitgezet, tot mijn verbazing staat die standaard op aan !
Ook de instelling in de telefoon uitgezet van internetten via de simkaart. Overigens stond de wifi ook de hele tijd aan !
De waarschuwing van Simyo per email is achteraf heel erg laat, de waarschuwing is om 16.45uur verstuurd, echter om peiltijd 14.40uur in mijn-simyo blijkt er al 59,56euro (52,06+7,50) verbruikt te zijn !
Neemt niet weg dat wij bijzonder teleurgesteld zijn in het feit dat je een dergelijk negatief saldo op kunt bouwen op een prepaid kaart.
Wij hebben namelijk bewust gekozen voor prepaid, zodoende dachten we te kunnen zekerstellen dat we geen onverwachte hoge telefoonrekeningen zouden krijgen.
Klaarblijkelijk is deze maatregel niet afdoende.
Ik hoop dat Simyo de financiele schade vergoedt en ook wil nadenken over maatregelen om dit soort situaties te voorkomen.
mvg Toine
Beste antwoord door Anonymous
Bekijk originele reactie