.

Beantwoord

Negatief saldo prepaid na ingebruikname

  • 12 August 2014
  • 2 reacties
  • 372 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Negatief saldo op prepaid kaart !!!

Mijn dochter van 10 jaar heeft vanmorgen om 11.00uur haar nieuwe en 1e mobiel gekregen, dus om 11.30uur gelijk de nieuwe Simyo-prepaid kaart erin gedaan. Ze is natuurlijk gelijk aan de slag gegaan met de nieuwe telefoon en helemaal blij !
Echter om 16.45uur ontvang ik een email met de mededeling dat haar beltegoed onder de 2 euro zit en misschien wel onder de 0 euro ! De 2e mail, ook om 16.45uur verstuurd, vermeldt dat er meer dan 5Mb verbruikt is aan data !
De blijdschap van de nieuwe telefoon sloeg natuurlijk snel over naar treurnis : er bleek een negatief saldo te zijn van 29,07euro per 13.48uur (per 14.40uur was de stand -29,11euro en even later op die zelde tijd geeft het -52,06euro aan) stond vermeld in mijn-Simyo, terwijl we begonnen waren met de postitieve stand van 7,50euro (van de aankoop in juli) en er is helemaal niet gebeld of geSMSt .
In mijn-Simyo ook gelijk internetten via Simyo uitgezet, tot mijn verbazing staat die standaard op aan !
Ook de instelling in de telefoon uitgezet van internetten via de simkaart. Overigens stond de wifi ook de hele tijd aan !
De waarschuwing van Simyo per email is achteraf heel erg laat, de waarschuwing is om 16.45uur verstuurd, echter om peiltijd 14.40uur in mijn-simyo blijkt er al 59,56euro (52,06+7,50) verbruikt te zijn ! 

Neemt niet weg dat wij bijzonder teleurgesteld zijn in het feit dat je een dergelijk negatief saldo op kunt bouwen op een prepaid kaart.
Wij hebben namelijk bewust gekozen voor prepaid, zodoende dachten we te kunnen zekerstellen dat we geen onverwachte hoge telefoonrekeningen zouden krijgen.
Klaarblijkelijk is deze maatregel niet afdoende.

Ik hoop dat Simyo de financiele schade vergoedt en ook wil nadenken over maatregelen om dit soort situaties te voorkomen.

mvg Toine
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 August 2014, 22:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo Toine.

Dat jij en je dochter niet blij zijn met wat er gebeurt is begrijp ik volkomen.
Bij Mijn Simyo heb je internet uitgezet en dat is al zeer goed, verander dat vooral niet!
Je had het over mobiele netwerken, wanneer het signaal van wifi te zwak is op een bepaald moment neemt mobiel data dat over.
Doordat op mijn simyo internet uitstaat kan dat absoluut niet gebeuren, dan is mobiel data volkomen onmogelijk.
Uit is dan ook echt uit, alleen wifi kan dan voor data zorgen.

Omdat het de 1e keer is geldt het volgende......
Een moderator zal het beltegoed corrigeren tot €-5.00 het enige wat je dan nog hoeft te doen is het beltegoed weer aanvullen zodat ze weer kan bel/sms.
Ik zou adviseren laat haar zoveel mogelijk via wifi gebruik maken van bijvoorbeeld Whatsapp o.i.d.
Houd dit topic dus goed in de gaten en wacht op de reactie van een moderator.
Voor extra zekerheid zou ik je adviseren om dan de moderator het 06 nummer te laten blokkeren voor sms betaaldiensten.

Heb ik jullie enigzins gerust gesteld?

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Toine,

Wat vervelend dat je met dit soort kosten bent geconfronteerd 😞

Je dochter heeft gisteren gebruik gemaakt van het KPN 3G netwerk en heeft hier in korte tijd al totaal 59,5 MB verbruikt. Omdat het netwerk niet berekend is op dit soort dataverbruik met een prepaid, is de e-mail helaas te laat verzonden en een blokkade op de aansluiting gezet.

Mocht je dochter gebruik van internet willen maken buiten de deur, is het een heel verstandig idee om hiervoor een internetbundel aan te schaffen. Zo te zien heb je gelukkig wel al haar internetoptie uitgezet op Mijn Simyo. Ook is het verstandig om deze tips eens goed door te nemen.

Het is vanuit Simyo helemaal niet de bedoeling dat dit op deze manier uit de hand loopt, daarom wordt je voor dit soort dingen gewaarschuwd in de berichtgeving vooraf. Omdat medewerkers helaas zien dat deze voorwaarden vaak niet worden doorgenomen, heeft Simyo een systeem waarbij het tegoed dat verder dan €-5 komt (in jouw geval dus -52,06), weer wordt aangevuld tot €-5,00. Dit is inmiddels ook bij jou gebeurd 🙂.

Ik hoop dat je begrijpt wat er gebeurt is en hoe we een oplossing hebben gevonden voor deze situatie. :)

@Friesian: Bedankt voor je reactie! 🙂

Reageer