.

Beantwoord

Lowcall wordt omgezet naar Prepaid. Wat betekent dit?

  • 3 April 2016
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Badge
Gesteld wordt:

Het beltegoed op je Prepaid simkaart is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Je simkaart houd je actief door minimaal één keer per half jaar:

Een uitgaand gesprek te voeren.
Een sms te sturen.
Verbinding te maken met mobiel internet.
Een internetbundel te kopen.

Ik kan mij indenken dat een kaart die 6 maanden niet op het net is vervalt, maar zolang een kaart op het net zit wordt er, zij het passief, gebruik van gemaakt. En net zoals er vaste lijnen zijn voor noodgevallen die ook alleen maar bij noodgevallen gebruikt worden zijn er ook mobiele nummers die alleen bij noodgevallen gebruikt maar wel permanent in de lucht zijn maar waar hopelijk niet mee gebeld hoeft te worden. Evenzo een nummer om meldingen op te ontvangen. (Bijvoorbeeld een SIM in een voertuig waarmee automatisch een SMS verzonden wordt bij een aanrijding en SIM op een mobiele meldplek waar die melding ontvangen wordt.)

Dus graag een verduidelijking:
Wat gebeurt er met een SIM die wel permanent bekend is op het GSM-net (door HLR)
(1) - maar waar langer dan 6 maanden niet mee gebeld wordt?
(2) - maar waar niet mee gebeld wordt maar wel naar toe gebeld wordt?
icon

Beste antwoord door Angela 4 April 2016, 16:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Dus graag een verduidelijking:
Wat gebeurt er met een SIM die wel permanent bekend is op het GSM-net (door HLR)
(1) - maar waar langer dan 6 maanden niet mee gebeld wordt?
(2) - maar waar niet mee gebeld wordt maar wel naar toe gebeld wordt?

Simpel gezegd, het gaat er om dat de sim maar actief blijft.

In een ander topic gebruik je ook simpel gezegd, dus....
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81
1. Er zijn meerdere opties, dus een andere optie kiezen binnen de aangegeven tijd.
2. Uitgaande oproep telt - niet de inkomende (naar jou toe gebeld).
In verbinding over en weer met het netwerk telt niet...om beltegoed te behouden..
Je nummer en beltegoed komen te vervallen. Je sim wordt non-actief....
Dus niet een actieve non, dat is weer iets anders.:)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Drietje,

Goed dat jij je zo verdiept in je nieuwe prepaid aansluiting! Zo weet je precies waar je aan toe bent!

Zoals Friesian al aangeeft, zal jouw nummer en beltegoed komen te vervallen als je geen gebruik maakt van de simkaart. Het alleen aanwezig zijn op het netwerk wordt niet geteld als 1 van de mogelijkheden om je simkaart actief te houden.

Het rijtje met mogelijkheden heb je zelf al genoemd. Hier kan ik er nog 1 aan toevoegen. Ook door jouw beltegoed op te waarderen zal de simkaart en daarmee ook jouw beltegoed actief blijven.

Evenzo een nummer om meldingen op te ontvangen. (Bijvoorbeeld een SIM in een voertuig waarmee automatisch een SMS verzonden wordt bij een aanrijding en SIM op een mobiele meldplek waar die melding ontvangen wordt.)


Hier wil ik ook nog even op ingaan. Jouw simkaart is in principe bedoeld om te gebruiken in een mobiele telefoon. Als de simkaart voor andere doeleinden wordt gebruik, dan ondersteunen wij dit niet en zullen dezelfde 'regels' gelden. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Ergo, Simyo heeft eenzijdig mijn Lowcall abonnement beeindigd en stuurt mj met een prepaid kaart het bos in.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Drietje,

Aan je reactie te merken was je enorm gehecht aan de Lowcall simkaart. Helaas heeft Lowcall ooit een dienst aangeboden waar je niet van kan blijven bestaan. We hebben bij Simyo in de tussentijd ons best gedaan om deze in het liefst dezelfde vorm te laten bestaan. De ontwikkelingen op Prepaid gaan snel en de klantervaring is een stuk positiever. Zo heb je een persoonlijke pagina op Mijn Simyo die uit 2016 stamt en heb je de flexibiliteit om internetbundels aan te schaffen, opties te wijzigen etc. De enige voorwaarden hiervoor is dat je één keer per half jaar een sms'je verstuurd of een belletje pleegt.

Dus om te stellen dat Simyo 'je het bos in heeft gestuurd met een Prepaid simkaartje', vind ik op zijn minst een vreemde uitspraak 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer