Skip to main content
antwoord

Kosten van 1 sms naar het buitenland

• October 28, 2025
  • 2 reacties
  • 19 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op maandag 27 oktober 2025 van u een herinnering ontvangen waarbij u mij attendeert dat mijn account al 5,5 maand ongebruikt is. Ter voorkoming van afsluiting van mijn account dien ik binnen 15 dagen een telefoontje te plegen of een sms te sturen. Ik heb dezelfde dag nog een sms gestuurd ter verlenging van mijn account voor zes maand. Nu zie ik dat er voor deze sms €0,51 in rekening is gebracht. In mijn optiek, en uw informatie op het internet, kost een sms €0,10. Ik hoor graag van uw reactie.

Beste antwoord door Tessanne

Hi ​@Pjotr4726,

Bedankt voor het openen van dit topic! 

Eigenlijk geeft ​@JanD hier al het antwoord en die kan ik bevestigen omdat ik even bij je verbruik heb kunnen kijken op het account. Daar zie ik dat de sms die je hebt verstuurd naar Spanje was. Dit kost, hoe verwarrend dit soms ook is, vanuit Nederland meer geld. Als je een sms stuurt naar een buitenlands telefoonnummer, wordt het tarief naar het buitenland bepaald door de zone waar dat telefoonnummer vandaan komt. Dit is anders dan wanneer je in het buitenland bent (in de EU of zone 1), dan ben je namelijk aan het Roamen en dan zijn er geen extra kosten. Vanuit Spanje zou voor jou een sms naar een Nederlands nummer wél € 0,10 kosten. 

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het gerust weten! 

Bedankt ​@JanD

Groetjes, 

Tessanne

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 28, 2025

Beste ​@Pjotr4726 een SMS kan afhankelijk waar je deze naar toe stuurt ook duurder uitvallen, bij servicenummers bijvoorbeeld.

Heb je de SMS naar een gewoon Nederlands nummer gestuurd en het was geen servicenummer?

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 28, 2025

Hi ​@Pjotr4726,

Bedankt voor het openen van dit topic! 

Eigenlijk geeft ​@JanD hier al het antwoord en die kan ik bevestigen omdat ik even bij je verbruik heb kunnen kijken op het account. Daar zie ik dat de sms die je hebt verstuurd naar Spanje was. Dit kost, hoe verwarrend dit soms ook is, vanuit Nederland meer geld. Als je een sms stuurt naar een buitenlands telefoonnummer, wordt het tarief naar het buitenland bepaald door de zone waar dat telefoonnummer vandaan komt. Dit is anders dan wanneer je in het buitenland bent (in de EU of zone 1), dan ben je namelijk aan het Roamen en dan zijn er geen extra kosten. Vanuit Spanje zou voor jou een sms naar een Nederlands nummer wél € 0,10 kosten. 

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het gerust weten! 

Bedankt ​@JanD

Groetjes, 

Tessanne