.

Beantwoord

Ik dacht via Whatsapp te bellen, maar het bleek toch echt te bellen, wat nu?

  • 31 July 2016
  • 9 reacties
  • 1106 Bekeken

Badge
Onlangs heb ik een telefoonnummer in whatapp toegevoegd en dacht via deze applicatie te bellen.
Ook had ik een prepaid kaart om verassingen te voorkomen.
In het verleden is het wel eens flink misgegaan dus dacht ik met prepaid flinke onkosten te voorkomen.
Terwijl ik dacht met whatsapp naar Brazilie te bellen is het beltegoed van ongeveer 20 euro opgebruikt. en daarna ook nog eens 50 euro afgeschreven. Fijn hoor!:@
Hoe weet ik nu of ik met whatsapp bel of niet?
En hoe kan ik deze gigantische inhouding voorkomen?
Ik zal vast niet de enige zijn die dit overkomt.
😞
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 31 July 2016, 18:52

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hee Alvira,

Welkom op het Simyo Forum.

Je kunt via Whatsapp inderdaad bellen.
Dit gaat via de app zelf.
Bovenaan bij de naam en het peperklipje staat het hoorntje voor WhatsApp bellen.
Indien je op de naam klikt en dan op het nummer gaat het van je PREPAID TEGOED AF!

Heb ik je zo goed geholpen of heb je nog vragen?
En check of je wel een wifi verbinding hebt als je via Whatsapp gaat bellen. Want via je data verbinding gaat het verbruik behoorlijk oplopen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Elvira,

Welkom op het forum.

Wat vervelend voor je dat je beltegoed zo snel is opgegaan! Gebruik vooral de tips van maikel.twinnie en Raytje. Verder raad ik je aan om het 'bellen in/naar het buitenland' op je Mijn Simyo uit te schakelen. Zo voorkom je dat je per ongeluk toch belt naar Brazilië, omdat het dan niet mogelijk is. Heb je hier verder nog vragen over?

@maikel.twinnie en Raytje bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes,
Caspar
Badge
Dus niet alleen het prepaid tegoed maar ook nog eens 50 euro extra!
66 euro één onozel gesprek!

Maar goed, het is gebeurd en het is belangrijk dit in de toekomst te voorkomen.
ik zal jullie tips daarom goed in acht nemen,

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Elvira,

Inderdaad, voorkomen in de toekomst is het beste. Laat je 't weten als ik nog iets anders voor je kan betekenen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ja, dit vraag ik mij nog steeds af ...
Hoe kan het dat het negatieve bedrag onmiddelijk van de rekening werd afgeschreven terwijl ik een prepaid abonnement heb én automatisch opwaarderen uit staat?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Elvira,

Wat werd precies van je rekening afgeschreven? Ik zie terug dat het bedrag voor dat gesprek, € 66,09, eenmalig door ons is opgevangen om te zorgen dat jij minimaal voor dit gesprek betaalde. Dit naar aanleiding van het gesprek hierboven. Geen zorgen dus: het enige dat van jouw rekening is afgeschreven, is het bedrag dat je zelf op 1 juli hebt opgewaardeerd, namelijk € 20,-. Nu heb je weer € 0,00 beltegoed. Een schone lei dus.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Tja, een mooie service al zou ik willen dat deze in mijn geval even niet bestond ...
Nee, nu hou ik erover op ... geen vragen meer.

Groetjes,

Elvira
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Elvira,

Haha, prima! Als je in de toekomst toch nog wel vragen hebt, dan hoor ik dat graag! :)

Groetjes,
Jihane

Reageer