.

Beantwoord

hoog verbruik

  • 25 February 2014
  • 7 reacties
  • 1008 Bekeken

Badge +1
Beste lezer,

Gisteren werd ik onaangenaam verrast dat ik niet meer kon bellen of sms-en vanwege een zeer hoge rekening.
Aangezien ik mijn telefoon alleen in noodgevallen gebruik bevreemde mij dat zeer.
Ik heb toen U gebeld en gesproken met Jasmine, die beloofde dat ik een mail zou krijgen over het probleem.
Daarna een SMS ontvangen waarin de hoge belkosten werden kwijtgescholden, waarvoor dank.
Helaas ben ik wel al mijn beltegoed kwijt en dat was toch een 18 euro.
Van Jasmine hoorde ik dat uw regel is dat, al heeft een klant maar een paar euro als beltegoed staan, het gesprek, al duurt dit ongeveer 12 uur, afgemaakt kan worden.
Mijn vraag aan u is of het mogelijk is op de een of andere wijze dit voor mij in te korten, mede omdat ik zoals gezegd de telefoon alleen voor nood gebruik.
Misschien kunt u nog iets doen aan het beltegoed?

Vriendelijke groet

T.W.A. Riemslag Baas
icon

Beste antwoord door Ernst 26 February 2014, 11:15

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi riems001, welkom op het Simyo forum :)

Bij Simyo worden de verbruiksgegevens altijd met een vertraging verwerkt. Hierdoor kan het gebeuren dat tijdens een telefoongesprek eigenlijk je beltegoed op is, maar dat niet meteen de verbinding wordt verbroken. Op zich handig, tenzij je vergeet op te hangen :(
Op 20 februari is dat waarschijnlijk gebeurd en is het gesprek blijven 'lopen' totdat de verbruiksgegevens verwerkt zijn en de verbinding werd verbroken omdat je beltegoed (allang) op was.

Hetgeen je aan beltegoed onder €0 terecht was gekomen is vergoed omdat wel duidelijk is dat je dit niet bewust of expres hebt gedaan.
Het beltegoed dat je boven €0 had is inderdaad op. Als Simyo namelijk de verbruiksgegevens 'real time' kon verwerken, was dat ook op geweest.

Het verwerken van de verbruiksgegevens gebeurt geheel automatisch en is helaas niet aan te passen :(

Ik vind het jammer je niet beter te kunnen berichten.
Badge
Rare vraag van mijn kant. Hoe kan een prepaid aansluiting afgesloten worden voor hoog verbruik?
Reputatie 2
Badge +6
Rare vraag van mijn kant. Hoe kan een prepaid aansluiting afgesloten worden voor hoog verbruik?

Hoi Raytje,

Scherp, maar niet scherp genoeg 😉 Er staat namelijk hoog verbruik en niet hoogverbruik. Hoogverbruik kan inderdaad alleen bij Sim Only voorkomen, maar je kunt wel een hoog verbruik hebben met je prepaid 🙂
Badge
Snap ik hem nog niet helemaal maar goed...
Badge +8
Rare vraag van mijn kant. Hoe kan een prepaid aansluiting afgesloten worden voor hoog verbruik?

Hoi raytje,

Bij Simyo kun je je laatste gesprek of datasessie altijd afmaken. Ook als je beltegoed tijdens dat gesprek de grens van €0 passeert. Maar zonder beltegoed raakt je aansluiting na dat gesprek natuurlijk wel geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Vandaar dat je dan een soort van 'afgesloten' bent, tot je opwaardeert natuurlijk.

Heb ik het hiermee goed uitgelegd?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ja nu snap ik hem.. Wist dus niet dat het mogelijk was. Ik had voorheen prepaid bij een andere provider en daar was het gewoon klaar zodra je op nul stond. 
Badge +6
Hoi Raytje,

Ahja, bij Simyo werkt het inderdaad anders, fijn dat het nu is opgehelderd! 🙂

Reageer