.

Beantwoord

Hoe kan ik een Prepaid internetbundel voor 1 dag aanzetten?

  • 24 August 2017
  • 2 reacties
  • 1187 Bekeken

Ik heb na vergelijking van alle providers voor mijn kinderen een prepaid simyo gekozen. Dit omdat ze mij dan kunnen bellen/sms'en als dat nodig is en daarnaast internetten via wifi. Mocht het nodig zijn dat ze ook buiten wifi over internet beschikken, kon ik een dagbundel van € 1 aanzetten. Ideale en goedkope oplossing voor kinderen!
Nu ik een internetbundel aan wil zetten, blijkt dat de dagbundel van €1 niet meer bestaat en we €5 moeten betalen voor 1 maand. Bovendien schakelt hij niet automatisch uit als de MB op gebruikt zijn, maar kunnen ze gewoon door internetten waardoor ze hun saldo op gaan gebruiken! Hier ben ik helemaal NIET blij mee (en was hier ook niet over geinformeerd als klant).
Nu is mijn vraag:
- hoe kan ik nog steeds deze bundel maar voor 1 dag aanzetten?
- hoe kan Simyo ervoor zorgen dat ze niet meer kunnen internetten als de aangekochte MB op zijn?
- en waarom konden ze in het buitenland op vakantie niet bellen, terwijl er nog gewoon tegoed op hun saldo stond?
Anders is Simyo als prepaid oplossing voor kinderen niet meer de juiste provider..
icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 August 2017, 23:22

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als klant bij Simyo denk ik dat de antwoorden zijn:
- hoe kan ik nog steeds deze bundel maar voor 1 dag aanzetten?
Deze bundel is helaas niet meer verkrijgbaar, dus kan je deze niet meer aanzetten. Ik kan helaas niet meer achterhalen sinds wanneer deze bundel is komen te vervallen.
- hoe kan Simyo ervoor zorgen dat ze niet meer kunnen internetten als de aangekochte MB op zijn?
Dat kan niet via Simyo zelf. Mogelijk dat een app op het toestel deze functie op het toestel zelf kan regelen. Er zijn overigens weinig prepaid providers, die dit bieden.
- en waarom konden ze in het buitenland op vakantie niet bellen, terwijl er nog gewoon tegoed op hun saldo stond?
Met prepaid zou je gewoon in het buitenland moeten kunnen bellen en SMSen. Stond de optie "Bellen in en naar het buitenland" in Mijn Simyo aan? Mocht dit gebeuren, dan is het altijd het beste als je tijdens de reis contact opneemt met Simyo. Vaak kunnen ze u dan beter helpen om de aansluiting toch aan de praat te krijgen.

Als ik uw wensen zo hoor past er volgens mij geen enkele provider goed bij uw wensen overigens.
De meeste providers bieden aan dat je kunt internetten met je beltegoed. Daardoor stoppen deze providers niet als bestelde databundels op zijn.

Telfort is de enige provider waarvan ik weet dat ze dit niet aanbieden. Daar moet je dus een databundel nemen. Telfort heeft echter geen dagbundels; enkel maandbundels. De bel-/sms- en databundel-tarieven zijn daar hoger.

KPN/Tele2 passen dan weer bij jouw wensen qua bundels. Ze hebben dag-, week- (alleen KPN) en maand-databundels. De bel-/sms- en databundel-tarieven zijn bij beiden hoger. KPN biedt ook een onbeperkte maanddatabundel met lage snelheid aan voor €7,50 (of €10,00 als deze bundel automatisch verleng wordt en 20 belminuten en SMSjes bij zitten).

T-mobile is ook een optie. T-mobile heeft ook geen dag databundels. Ook hier bestaat geen stop als de databundel op is, maar voor 3 euro heb je daar op dit moment een dagbundel met onbeperkt data (echter is dat volgens mij een pilot?). Qua tarieven wel redelijk in de buurt van Simyo's bel- en sms-tarieven. Data is daar goedkoper.

Iedere provider heeft zijn voor- en nadelen. Bovenstaande opsomming bevat waarschijnlijk ook niet alle (soms nadelige) details voor alle genoemde providers. Simyo is inderdaad vrij basic en kan daardoor goedkoop zijn, maar kan ook duur worden als je niet oplet.

Een moderator zal binnen enkele werkdagen (waarschijnlijk morgen) uw vragen beantwoorden. Soms zit ik er ook wel eens naast.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ineke,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat die dagbundel van € 1,- niet meer bestaat. Dat is al een hele poos zo. Die bundel was toen maar 24 uur geldig en bevatte maar 20 MB's. Intussen is onze kleinste bundel van 150 MB's 30 dagen geldig en betaal je daar € 5,- voor. Je bent dus wel echt een stuk goedkoper uit. Er waren toen ook geen limieten op het internet - daarin is dus niets veranderd. Je krijgt natuurlijk wel een sms als je bundel op is, maar het is niet dat dat vroeger anders lag.

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om weer een dagbundel aan te schaffen. Die bestaan al heel lang niet meer. Verder is het vanuit het netwerk niet mogelijk om een limiet in te stellen op het internetten, maar kun je dat wel met je telefoon doen. In dit artikel lees je daar meer over :)

Verder is het jammer dat ze geen gebruik konden maken van hun aansluiting in het buitenland. Met een Prepaid kun je in het buitenland niet internetten, maar wel bellen en sms'en. Het is dan wel belangrijk dat eerst de buitenlandoptie aangezet wordt via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie dat deze optie nog uitstaat op de aansluiting die gekoppeld is aan je Forumaccount. Zolang deze optie uitstaat, kun je met dat nummer inderdaad niet bellen of sms'en in het buitenland. Gelukkig is dat makkelijk op te lossen.

Heb je nog andere vragen?

@ Groentjuh, dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer