.

Vraag

Hoe is binnen 10 min al het beltegoed weg?

  • 13 March 2022
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

Ik heb na positieve berichten van de Consumentenbond en over lang houdbaar tegoed, mijn zoontje gisteravond een Simyo kaart gegeven. Vanmorgen was het beltegoed van 35 euro ineens, binnen 10 20 min tijd verloren gegaan. Kreeg tijdens het ontbijt een bericht dat de limiet bijna was bereikt, 2 min later dat het was bereikt en hij zat gewoon aan tafel.

Ik vind het belachelijk dat dit zo snel kan gaan. Hiervoor moet je bij aanschaf duidelijk gewaarschuwd worden. Ik wist niet dat er onderscheid gemaakt werd en ook al zou ik het moeten weten. Dan zou internet standaard uit moeten staan bij geen internet tegoed. En zo ben je na een weloverwogen keuze toch in de aap gelogeerd.

Ik neem dit mee in de beoordeling naar de Consumentenbond.

 

Mvg Arjan.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @AKA,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat dit een vervelende situatie is. 

In principe is het zo dat de internet optie gewoon uit had moeten staan. Ik wil graag met je meekijken waar dit fout gaat en hier een gepaste oplossing voor aanbieden. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het telefoonnummer waar dit om gaat? 


Groetjes,

Seren 

Bij prepaid is het echter niet mogelijk om van te voren te zien welke instelling voor de klant het beste past. Er zijn klanten die wel internet gebruiken.

Dat is ook exact de reden waarom het standaard uit zou moeten staan, want juist bij prepaid gebruikers gaat dit blijkbaar heel erg hard van je tegoed af.

Echt binnen 10 min van al je tegoed af. Ik vind dit niet kunnen. En zo aan je verhaal te horen kan het standaard uitzetten prima.

 

Reputatie 7
Badge +9

Op mijn Simyo heb je de keuze om internet op je mobiel aan of uit te hebben staan. Bij abonnementen zonder databundel staat dat standaard uit. Bij abonnementen met databundel staat dat standaard aan. Bij prepaid is het echter niet mogelijk om van te voren te zien welke instelling voor de klant het beste past. Er zijn klanten die wel internet gebruiken.

Ik geloof dat Simyo vrij snel een SMSje stuurt als de data buiten bundels om gebruikt om te waarschuwen.

Helaas is het bij Simyo niet mogelijk om data te blokkeren als er geen databundel is. Het is helaas helemaal aan of helemaal uit.

Reageer