Skip to main content

.

Sinds gisteren heeft onze zoon van 10 zijn eerste mobiele telefoon en een bijbehorende prepaid kaart.

Al weken hebben we het erover met hem dat het een prepaid kaart wordt, dus geen abonnement. Dus bellen en sms kan, maar op=op; en internetten kan via WIFI thuis of elders. Via GooglePlaystore kan hij thuis b.v. spelletjes downloaden.



Gistermiddag voor het eerst de telefoon aangezet, mijn zoon bekijkt een paar dingen, o.a. PlayStore, en we stellen allerlei dingen in. Klaar.



En dan de melding: minder dan € 2 beltegoed! We hadden € 25 erop staan. Hoe kan dat?

Even checken op "mijn.simyo" dachten we. Daar was beltegoed ineens  -/- € 25 ... (dus negatief!). We hebben de telefoon onmiddelijk helemaal uitgezet.

Vanmorgen even gekeken: -/- € 165,- 



Wat is hier in vredesnaam aan de hand. We hebben het over PREPAID. Op=op!

Kaart en  nummer geblokkeerd.



Geweldige ervaring voor mijn zoon! Zit je je kind goed voor te bereiden; en dan gebeurd dit.



Wat moeten hier nou mee???
Beste Kim / Simyo,



Erg bedankt voor het op 0 zetten van het saldo! Maar uiteindelijk zal ik op zoek gaan naar een andere provider die wel een harde grens voor prepaid heeft.



@ahmed_a: dat iemand een extra smartphone over heeft betekent nog niet dat ie heel rijk is. Het internet-deel van een smartphone is (voor kinderen) prima te gebruiken via WiFi. En als je 3 kinderen hebt wordt 3x een tientje per maand voor een internet abbo best veel.



Groet,

Daniel





Daniel. Je geeft zelf aan dat het internet-deel via Wifi voor kinderen prima te gebruiken is. De oplossing is dan toch om in Mijn Simyo internet uit te schakelen op die prepaid kaartjes?
Daniel. Je geeft zelf aan dat het internet-deel via Wifi voor kinderen prima te gebruiken is. De oplossing is dan toch om in Mijn Simyo internet uit te schakelen op die prepaid kaartjes?



Hoi Ahmed_A,



Dat is een goede tip die geeft aan Daniel en aan de klanten die met prepaid alleen gebruik willen maken van het internet via WIFI.
Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn zoon een negatief tegoed had van €12,80.

Eerst dacht ik aan een foutje, maar toen las ik deze berichten op het forum.

Belachelijk dat dit mogelijk is!

Ik kies voor prepaid en anders had ik wel voor een abonnement gekozen.

Juist omdat ik vanuit ging,dat je met prepaid alleen maar je tegoed op kon maken en niet verder kon gaan!



Hoe gaat het dan wanneer ik bijvoorbeeld voor €4,- 100Mb koop?

Wat als dit op is. Kun je dan niet meer internetten? Of heb je dan hetzelfde probleem??




Gr. Bib
Waarschijnlijk gaat het na die 100MB van je beltegoed af.



Ik snap het echt niet. Als Simyo een harde grens zou stellen aan 't beltegoed dan zouden mensen hier komen klagen omdat ze net dat dringende telefoontje niet af konden maken of net niet vertrektijden op konden zoeken terwijl ze op het station staan omdat de NS er weer een zooitje van heeft gemaakt.



Een harde grens of je laatste actie af kunnen maken. Het heeft allebei voor -en nadelen.



Als je prepaid neemt is het feit dat je negatief kan komen te staan duidelijk aangegeven. Wat wil je nog meer?
ahmed werk jij bij Simyo?



Wanneer je normaal gesproken voor prepay kiest weten, mensen toch dat je niet meer kunt bellen of internetten wanneer je tegoed op is!

Zo werkt het bij elke provider die prepay heeft.



Hoe wil Simyo dan het negatief tegoed van mij vorderen als ik niet zou opwaarderen?



Prepay is toch bedoeld om iemand niet meer dan een bepaald bedrag te laten verbruiken?

Wat is dan nog het verschil tussen en abonnement en Simyo prepay?



Kan ik dan ergens wel instellen dat mijn zoon wel gebruik mag maken van alle diensten, maar niet meer mag verbruiken dan zijn te goed?
Best Simyo Team,



Ook ik ben vandaag geconfronteerd met opeens een hoge afschrijving op mijn dochters Pre-paid telefoon. Kreeg keurig mailtje dat haar beltegoed onder de 2 Euro was gekomen, echter bleek bij inloggen dat het saldo op -€19.98 stond!! Totaal geschokt dat zij op een prepaid kaart negatief kon doorbellen, blijkt nu dat ze vandaag opeens 20MB aan data heeft kunnen gebruiken!! 



Na gelijk het saldo te hebben opgewaardeerd (zij heeft de telefoon voor veiligheid nodig) kwam ik er nu pas achter dat je ook op My Simyo de data optie kan uitzetten. Dit was mij niet bekend!! Had de "data optie" vanaf het begin uit voorzorg op de telefoon uitgezet, echter heeft zij deze waarschijnlijk vandaag per ongeluk toch aangetikt.. Normaliter gebruikt zij alleen onze eigen wifi..



Jullie begrijpen dat ik zeer telleurgesteld en ontevreden ben over het  zover kunnen doorbellen/internetten op een prepaidkaart, waarbij het tekort aan saldo toch juist de drempel moet vormen voor deze torenhoge rekeningen. Zeker bij kinderen, welke mijnsinziens met name de doelgroep voor deze prepaidkaarten zijn.



Over het algemeen zijn we zeer tevreden over de klantvriendlijkheid van Simyo, maar het kunnen doorbellen/datagebruiken met ontoereikend/negatief saldo, zonder heldere uitleg hoe dit te voorkomen, past daar niet bij..



Heb nu de optie "data" op de site weten te vinden en uitgezet (zoook weer op de telefoon), maar zou toch graag een beroep willen doen op Simyo's coulance t.a.v. het ongewilde (en totaal zinloze) gebruik van deze datadienst  door mijn elf jarige dochter vandaag.



Ik verneem graag uw reactie.



Met vriendelijke groet.
ahmed werk jij bij Simyo?



Wanneer je normaal gesproken voor prepay kiest weten, mensen toch dat je niet meer kunt bellen of internetten wanneer je tegoed op is!

Zo werkt het bij elke provider die prepay heeft.



Hoe wil Simyo dan het negatief tegoed van mij vorderen als ik niet zou opwaarderen?



Prepay is toch bedoeld om iemand niet meer dan een bepaald bedrag te laten verbruiken?

Wat is dan nog het verschil tussen en abonnement en Simyo prepay?



Kan ik dan ergens wel instellen dat mijn zoon wel gebruik mag maken van alle diensten, maar niet meer mag verbruiken dan zijn te goed?





Nee, ik werk niet bij Simyo. I'm just statiing the obvious. Ik zou je toch aanraden om voortaan een pagina te lezen waar je iets op bestelt. Je kunt best een beeld hebben van hoe prepaid werkt maar niet alle providers hoeven zich daar natuurlijk aan te houden.



Ik denk dat Simyo te zijner tijd gewoon een factuur stuurt voor je negatieve tegoed, als je niet opwaardeert.



Het verschil tussen een abonnement en prepaid is: bij een abonnement kun je onbeperkt over je bundel. Bij prepaid alleen tot het laatste gesprek / internet-sessie. 



Ben hier niet om kwaad bloed te zetten, ik maak gewoon duidelijk dat op de prepaid pagina van Simyo staat dat je een negatief saldo kunt krijgen, met uitleg daarbij. Plus, maar dat is mijn persoonlijke mening, een prepaid kaart in een smartphone die onbeperkt toegang tot het internet heeft vind ik echt niet handig.
Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn zoon een negatief tegoed had van €12,80.

Eerst dacht ik aan een foutje, maar toen las ik deze berichten op het forum.

Belachelijk dat dit mogelijk is!

Ik kies voor prepaid en anders had ik wel voor een abonnement gekozen.

Juist omdat ik vanuit ging,dat je met prepaid alleen maar je tegoed op kon maken en niet verder kon gaan!



Hoe gaat het dan wanneer ik bijvoorbeeld voor €4,- 100Mb koop?

Wat als dit op is. Kun je dan niet meer internetten? Of heb je dan hetzelfde probleem??




Gr. Bib




ahmed werk jij bij Simyo?



Wanneer je normaal gesproken voor prepay kiest weten, mensen toch dat je niet meer kunt bellen of internetten wanneer je tegoed op is!

Zo werkt het bij elke provider die prepay heeft.



Hoe wil Simyo dan het negatief tegoed van mij vorderen als ik niet zou opwaarderen?



Prepay is toch bedoeld om iemand niet meer dan een bepaald bedrag te laten verbruiken?

Wat is dan nog het verschil tussen en abonnement en Simyo prepay?



Kan ik dan ergens wel instellen dat mijn zoon wel gebruik mag maken van alle diensten, maar niet meer mag verbruiken dan zijn te goed?




Hoi Bib,



Welkom op het forum :)



Ik vind het heel vervelend dat jullie zo geschrokken zijn. Het is inderdaad niet heel gebruikelijk dat je op een Prepaid aansluiting nog door kunt bellen/internetten als je het nulpunt bereikt. Bij Simyo is dat wel zo, niet oneindig, maar je mag je laatste sessie afmaken. Dat kun je, zoals Ahmed_a al aangeeft, zien als een voordeel of een nadeel. We proberen daarover wel te informeren. Nu hebben jullie dat over het hoofd gezien, en dan is het inderdaad een hele vervelende verrassing, als dat niet is waar je naar op zoek was. :(

Daarom komen we jullie eenmalig tegemoet door het verbruik waardoor je in de min bent gekomen, kwijt te schelden. Ik heb dus €11,90 toegevoegd aan jullie beltegoed.



Er is helaas geen plafond in te stellen. Misschien is Simyo Prepaid daarom ook niet de beste keus als het de bedoeling is om een duidelijke grens te hebben voor je kind. Maar wat je wel kunt doen, is het verbruik goed in de gaten houden op Mijn Simyo, en dan als de internetbundel op is, de optie Internet op je Mobiel uitzetten op Mijn Simyo. Internetverbruik is dan niet meer mogelijk op de aansluiting.



groetjes,

Charlene
Best Simyo Team,



Ook ik ben vandaag geconfronteerd met opeens een hoge afschrijving op mijn dochters Pre-paid telefoon. Kreeg keurig mailtje dat haar beltegoed onder de 2 Euro was gekomen, echter bleek bij inloggen dat het saldo op -€19.98 stond!! Totaal geschokt dat zij op een prepaid kaart negatief kon doorbellen, blijkt nu dat ze vandaag opeens 20MB aan data heeft kunnen gebruiken!! 



Na gelijk het saldo te hebben opgewaardeerd (zij heeft de telefoon voor veiligheid nodig) kwam ik er nu pas achter dat je ook op My Simyo de data optie kan uitzetten. Dit was mij niet bekend!! Had de "data optie" vanaf het begin uit voorzorg op de telefoon uitgezet, echter heeft zij deze waarschijnlijk vandaag per ongeluk toch aangetikt.. Normaliter gebruikt zij alleen onze eigen wifi..



Jullie begrijpen dat ik zeer telleurgesteld en ontevreden ben over het  zover kunnen doorbellen/internetten op een prepaidkaart, waarbij het tekort aan saldo toch juist de drempel moet vormen voor deze torenhoge rekeningen. Zeker bij kinderen, welke mijnsinziens met name de doelgroep voor deze prepaidkaarten zijn.



Over het algemeen zijn we zeer tevreden over de klantvriendlijkheid van Simyo, maar het kunnen doorbellen/datagebruiken met ontoereikend/negatief saldo, zonder heldere uitleg hoe dit te voorkomen, past daar niet bij..



Heb nu de optie "data" op de site weten te vinden en uitgezet (zoook weer op de telefoon), maar zou toch graag een beroep willen doen op Simyo's coulance t.a.v. het ongewilde (en totaal zinloze) gebruik van deze datadienst  door mijn elf jarige dochter vandaag.



Ik verneem graag uw reactie.



Met vriendelijke groet.




Hoi Mad-x666,



Welkom op het forum :)

Bij Simyo staat de optie om van internet gebruik te kunnen maken standaard aan op elke aansluiting. Wij informeren daarover op verschillende momenten. O.a. tijdens het bestellen en in de welkomstmail staat dat je als je er geen gebruik van wenst te maken, dat je de optie Internet op je Mobiel dan kunt uitschakelen op Mijn Simyo. Goed dat je er toch achter bent gekomen. Helaas te laat. We moeten dat dus blijkbaar nog duidelijker communiceren. 😞 Om het van het begin uit te laten staan is helaas niet mogelijk.

Omdat internet zonder databundel tegen een hoog tarief gaat, is je dochter zo in de min gegaan. Nu die optie uitstaat, loopt ze dat gevaar niet meer, en is het waarschuwings-berichtje een goed sein dat er nog maar €2 beltegoed is.

Ook voor jullie schelden we het negatieve tegoed eenmalig kwijt. Ik heb dat weer bijgeschreven bij het beltegoed.

Ik hoop dat dat de pijn wat verzacht.



Groetjes, Charlene
Ik heb het zelfde probleem als hiervoor beschreven. Woensdag heeft zoon lief telefoon gekregen en gisteren mee genomen naar een vriendje. Tot mijn schrik vandaag zwaar in de min in de min. (beltegoed was 7,50). Inmiddels heb ik al 50 euro overgemaakt omdat ik hekel heb aan schulden maar het voelt uitermate onrechtvaardig.



En als ik de verhalen lees kan het ook zijn dat er dus nogmaals flink bedrag afgaat. Ik heb het mobiel internet inmiddels uitgezet.



Ben benieuwd of er nog iets mogelijk is want ik voel me behoorlijk belazerd
Ook mijn dochter met een prepaid kaart wordt nu geconfronteerd met een negatief saldo dat oploopt. Daar heb ik haar toch geen prepaid voor gegeven? Simyo roept stoer dat haar nummer nu is geblokkeerd. Als het zo moet mogen ze het nummer houden!



Eerste bericht Simyo: 30-1-14 05:31

Beste,

Uw Simyo beltegoed voor telefoonnummer 06*** is onder de E 2,- uitgekomen en kan zelfs al onder de E 0,- zijn. Voorkom verrassingen en waardeer snel op via uw persoonlijke omgeving op mijn.simyo.nl/.



Tweede bericht Simyo: 30-1-14 05:31 (zelfde minuut)

Beste ,

Uw saldo voor telefoonnummer 06*** bedraagt meer dan E 10,- negatief. Wij verzoeken u het saldo binnen 7 dagen aan te vullen. Momenteel is het nummer 06*** buiten dienst gesteld. Wanneer u het saldo heeft aangevuld, kunt u het nummer weer laten activeren door onze afdeling klantenservice:



Check bij inloggen Simyo: - 26 euro!!
Beste Simyo.

Het is toch niet te begrijpen dat prepaid gebruikers nu nog steeds deze ervaring meemaken als verrassing?

Ook ik zag vandaag ook een negatief bedrag op het scherm. Mijn zoon had per ongeluk een app gedownload en de wifi stond niet aan. Nu al 25 euro verbruikt en misschien nog meer..

Ik vind het hoogst kwalijk dat een consument niet weet waar hij aan toe is. Dat is toch de reden waarom je een prepaid kaart neemt!?

Het zou fijn zijn als u hier iets mee doet.



  
Ik heb het zelfde probleem als hiervoor beschreven. Woensdag heeft zoon lief telefoon gekregen en gisteren mee genomen naar een vriendje. Tot mijn schrik vandaag zwaar in de min in de min. (beltegoed was 7,50). Inmiddels heb ik al 50 euro overgemaakt omdat ik hekel heb aan schulden maar het voelt uitermate onrechtvaardig.



En als ik de verhalen lees kan het ook zijn dat er dus nogmaals flink bedrag afgaat. Ik heb het mobiel internet inmiddels uitgezet.



Ben benieuwd of er nog iets mogelijk is want ik voel me behoorlijk belazerd




Hoi Pgaberndt,



Welkom op het forum!

Wij zullen éénmalig het bedrag dat je hebt opgewaardeerd min het bedrag dat er nu aan beltegoed staat op de aansluiting aan je crediteren. Het is wel een hoog bedrag. Wil je dat wij dit terug storten op je rekening of dat wij dit bijschrijven als beltegoed.

Ik verneem graag waar je voorkeur naar uitgaat.
Ook mijn dochter met een prepaid kaart wordt nu geconfronteerd met een negatief saldo dat oploopt. Daar heb ik haar toch geen prepaid voor gegeven? Simyo roept stoer dat haar nummer nu is geblokkeerd. Als het zo moet mogen ze het nummer houden!



Eerste bericht Simyo: 30-1-14 05:31

Beste,

Uw Simyo beltegoed voor telefoonnummer 06*** is onder de E 2,- uitgekomen en kan zelfs al onder de E 0,- zijn. Voorkom verrassingen en waardeer snel op via uw persoonlijke omgeving op mijn.simyo.nl/.



Tweede bericht Simyo: 30-1-14 05:31 (zelfde minuut)

Beste ,

Uw saldo voor telefoonnummer 06*** bedraagt meer dan E 10,- negatief. Wij verzoeken u het saldo binnen 7 dagen aan te vullen. Momenteel is het nummer 06*** buiten dienst gesteld. Wanneer u het saldo heeft aangevuld, kunt u het nummer weer laten activeren door onze afdeling klantenservice:



Check bij inloggen Simyo: - 26 euro!!




Hoi JEM,



Welkom op het forum!

Het is bekend dat je met prepaid van Simyo negatief tegoed kunt hebben. Bij je dochter zie ik dat het komt omdat ze zich had aangemeld voor betaalde smsdiensten. Ik heb het beltegoed éénmalig op 0 gezet. Ik heb een blokkade op haar aansluiting gezet zodat zij geen betaalde sms'jes meer kan ontvangen. Wanneer je hebt opgewaardeerd voor haar dan vernemen wij dit zodat de aansluiting kunnen deblokkeren.
Goedenmiddag Simyo,

betreft;



In aansluiting op de vele reacties die al geplaatst zijn over de enorme negatieve saldo's die opeens opduiken na in gebruikname van een nieuwe mobiele telefoon i.v.m het niet uitzetten van bepaalde functies , wil ik even melden dat dit mijn dochter ook is overkomen.

We dachten op de hoogte te zijn hoe Simyo werkt (met o.a. waarschuwingsmailtjjes) maar we waren toch wel geschokt dat dit zo heeft kunnen oplopen zonder ingrijpen van jullie kant. In 1 week 100 Mb verbruik  kostte haar EUR - 94,20 !!. Ze ging er gemakshalve van uit dat de Wifi op school en elders prima verbindingen zijn wat dus niet altijd waar bleek te zijn.



Na lang gespaard te hebben voor een nieuwe mobiele telefoon is dit wel een vreselijke domper voor haar. Ter goeder trouw heeft ze inmiddels het negatieve saldo al weer aangevuld maar ik zou het zeer op prijs stellen als er van jullie kant een tegemoetkoming zou komen. Ik begrijp niet waarom er inmiddels  geen maatregelen worden genomen door het Simyo management om dit soort calamiteiten te voorkomen. Het heeft allemaal niks met Pre paid te maken, dunkt me. Bovendien moet dit toch redelijk eenvoudig aan te passen zijn. Het voorkomt in ieder geval veel leed en ergenis bij diegene die het overkomt.



met vriendelijke groet



J.Koops
Beste Simyo.

Het is toch niet te begrijpen dat prepaid gebruikers nu nog steeds deze ervaring meemaken als verrassing?

Ook ik zag vandaag ook een negatief bedrag op het scherm. Mijn zoon had per ongeluk een app gedownload en de wifi stond niet aan. Nu al 25 euro verbruikt en misschien nog meer..

Ik vind het hoogst kwalijk dat een consument niet weet waar hij aan toe is. Dat is toch de reden waarom je een prepaid kaart neemt!?

Het zou fijn zijn als u hier iets mee doet.



  




Hoi Sergio,



Welkom op het forum!

Met een prepaid aansluiting van Simyo kan je verder internetten of bellen wanneer je beltegoed onder de €2,-is gekomen.

Bij Simyo is het helaas niet zo dat wanneer het beltegoed op is er dan niks meer gedaan kan worden. Ik heb het beltegoed éénmalig op 0 gezet. Wanneer je opwaardeert en daarna het toestel uit/aan zet kan je zoon weer gebruik maken van zijn aansluiting.
Ik heb het zelfde probleem als hiervoor beschreven. Woensdag heeft zoon lief telefoon gekregen en gisteren mee genomen naar een vriendje. Tot mijn schrik vandaag zwaar in de min in de min. (beltegoed was 7,50). Inmiddels heb ik al 50 euro overgemaakt omdat ik hekel heb aan schulden maar het voelt uitermate onrechtvaardig. En als ik de verhalen lees kan het ook zijn dat er dus nogmaals flink bedrag afgaat. Ik heb het mobiel internet inmiddels uitgezet. Ben benieuwd of er nog iets mogelijk is want ik voel me behoorlijk belazerd Hoi Pgaberndt, Welkom op het forum! Wij zullen éénmalig het bedrag dat je hebt opgewaardeerd min het bedrag dat er nu aan beltegoed staat op de aansluiting aan je crediteren. Het is wel een hoog bedrag. Wil je dat wij dit terug storten op je rekening of dat wij dit bijschrijven als beltegoed. Ik verneem graag waar je voorkeur naar uitgaat.




Gezien het bedrag graag terugstorten op mijn rekening aangezien mijn zoon anders wel een heel hoog beltegoed gaat krijgen. Bedankt voor de service
Gezien het bedrag graag terugstorten op mijn rekening aangezien mijn zoon anders wel een heel hoog beltegoed gaat krijgen. Bedankt voor de service



Hoi pgaberndt,



We maken dit graag in orde voor je. Het beltegoed is -€37,22 geweest, dus dat bedrag zullen we terugstorten.

Wil je me een privébericht sturen met het rekeningnummer en tenaamstelling waar we naar over kunnen maken?
Ook mijn dochter met een prepaid kaart wordt nu geconfronteerd met een negatief saldo dat oploopt. Daar heb ik haar toch geen prepaid voor gegeven? Simyo roept stoer dat haar nummer nu is geblokkeerd. Als het zo moet mogen ze het nummer houden!



Eerste bericht Simyo: 30-1-14 05:31

Beste,

Uw Simyo beltegoed voor telefoonnummer 06*** is onder de E 2,- uitgekomen en kan zelfs al onder de E 0,- zijn. Voorkom verrassingen en waardeer snel op via uw persoonlijke omgeving op mijn.simyo.nl/.



Tweede bericht Simyo: 30-1-14 05:31 (zelfde minuut)

Beste ,

Uw saldo voor telefoonnummer 06*** bedraagt meer dan E 10,- negatief. Wij verzoeken u het saldo binnen 7 dagen aan te vullen. Momenteel is het nummer 06*** buiten dienst gesteld. Wanneer u het saldo heeft aangevuld, kunt u het nummer weer laten activeren door onze afdeling klantenservice:



Check bij inloggen Simyo: - 26 euro!!




Hoi JEM,



Welkom op het forum!

Het is bekend dat je met prepaid van Simyo negatief tegoed kunt hebben. Bij je dochter zie ik dat het komt omdat ze zich had aangemeld voor betaalde smsdiensten. Ik heb het beltegoed éénmalig op 0 gezet. Ik heb een blokkade op haar aansluiting gezet zodat zij geen betaalde sms'jes meer kan ontvangen. Wanneer je hebt opgewaardeerd voor haar dan vernemen wij dit zodat de aansluiting kunnen deblokkeren.





Het beltegoed is vanaf 0 naar 10 euro opgewaardeerd. Wilt u deblokkeren.
Mijn zoon, al ruim een jaar tevreden prepaid gebruiker heeft nu, nadat hij op 1 februari een nieuw toestel heeft gekregen ineens een saldo van - € 125,= !!!!

Ook wij hebben juist voor prepaid gekozen zodat de kosten beheersbaar blijven en hij verantwoordelijk zou zijn voor z'n verbruik. Beltegoed aanvullen kost hem zakgeld... Ergo dit jaar geen zakgeld meer? Ik geloof niet dat ik dat kan rijmen met z'n tot op heden verantwoordelijke gedrag.

Ik ben van mening dat Simyo zoals eerdere posters al aangaven de verbinding bij beltegoed op beter kan afbreken.... Opzoek naar een nieuwe provider dus.
Mijn zoon, al ruim een jaar tevreden prepaid gebruiker heeft nu, nadat hij op 1 februari een nieuw toestel heeft gekregen ineens een saldo van - € 125,= !!!!

Ook wij hebben juist voor prepaid gekozen zodat de kosten beheersbaar blijven en hij verantwoordelijk zou zijn voor z'n verbruik. Beltegoed aanvullen kost hem zakgeld... Ergo dit jaar geen zakgeld meer? Ik geloof niet dat ik dat kan rijmen met z'n tot op heden verantwoordelijke gedrag.

Ik ben van mening dat Simyo zoals eerdere posters al aangaven de verbinding bij beltegoed op beter kan afbreken.... Opzoek naar een nieuwe provider dus.




Hoi Ewald,



Omdat de verbruiksgegevens bij Simyo met enige vertraging verwerkt worden is het mogelijk om op enig moment een negatief beltegoed te hebben. Als je in je telefoongesprek zit, is dat best relaxed.

Maar met de aansluiting van je zoon is op 4 februari in een half uur tijd 140 MB verbruikt. Dan is dat niet relaxed. Dat begrijpen we, en daarom heb ik het beltegoed eenmalig weer op €0 gezet.

Ik zou het jammer vinden als dit je doet besluiten nu over te stappen 😞 Nu de optie 'internet op je mobiel' uit staat, is het al niet meer mogelijk zo'n negatief beltegoed te creëren.
Het beltegoed is vanaf 0 naar 10 euro opgewaardeerd. Wilt u deblokkeren.



Is gedeblokkeerd, JEM!
Geachte SImyo,



helaas heb ook ik deze vervelende situatie meegemaakt.

Dochter gisteren eindelijk haar mobiel gekregen met een pre-paid kaart.

Bewust hiervoor gekozen, om haar zelf bewust te maken van de kosten.

Het hele gesprek over kosten van bellen, sms, whatsapp etc helemaal gehad.

Hierbij ook duidelijk  verteld dat het een kwestie is van op=op en dat ze zelf moet bijbetalen als het tegoed op is.



Thuis op wifi ingelogd en ook afspraken gemaakt met de ouders van vriendinnetjes om dit onderling ook te doen.

Ik was dus heel verbaasd toen ik vanmiddag een mail kreeg, dat het tegoed onder de 2 euro was gekomen.

Toen ik inlogde bij simyo en zag dat er een saldo was van -33 Euro, schrok ik helemaal.

Ik ben meteen mijn dochter gaan zoeken en heb de telefoon ingenomen, omdat ik niet begreep hoe dit kon.



Een korte zoekactie op Google bracht me bij dit forum, waar ik mij dus gesteund zie door vele anderen.

Dit past dus niet in mijn beleving van pre-paid. Ik betaal vooruit en als het op is, stopt de "service".

Dan verwacht ik niet om achteraf nog bij te moeten betalen.



Simyo, ik zou graag zien dat ik zelf mag kiezen of ik "op krediet" wil gebruik maken van jullie diensten.

Het liefste met een bepaalde limiet, zodat je dus een nood buffer hebt.

Dat ik hier lees over oplopende schulden van meer dan 200 Euro vind ik totaal niet in het beeld van pre-paid passen.



Internet uitzetten vind ik geen optie, daar dit bij het gebruik van een mobiel hoort.

Ik wil best een bundel kopen, maar als ook hier geen harde limiet op zit, ga ik toch op zoek naar een andere provider.



Ruud
Geachte SImyo,



helaas heb ook ik deze vervelende situatie meegemaakt.

Dochter gisteren eindelijk haar mobiel gekregen met een pre-paid kaart.

Bewust hiervoor gekozen, om haar zelf bewust te maken van de kosten.

Het hele gesprek over kosten van bellen, sms, whatsapp etc helemaal gehad.

Hierbij ook duidelijk  verteld dat het een kwestie is van op=op en dat ze zelf moet bijbetalen als het tegoed op is.



Thuis op wifi ingelogd en ook afspraken gemaakt met de ouders van vriendinnetjes om dit onderling ook te doen.

Ik was dus heel verbaasd toen ik vanmiddag een mail kreeg, dat het tegoed onder de 2 euro was gekomen.

Toen ik inlogde bij simyo en zag dat er een saldo was van -33 Euro, schrok ik helemaal.

Ik ben meteen mijn dochter gaan zoeken en heb de telefoon ingenomen, omdat ik niet begreep hoe dit kon.



Een korte zoekactie op Google bracht me bij dit forum, waar ik mij dus gesteund zie door vele anderen.

Dit past dus niet in mijn beleving van pre-paid. Ik betaal vooruit en als het op is, stopt de "service".

Dan verwacht ik niet om achteraf nog bij te moeten betalen.



Simyo, ik zou graag zien dat ik zelf mag kiezen of ik "op krediet" wil gebruik maken van jullie diensten.

Het liefste met een bepaalde limiet, zodat je dus een nood buffer hebt.

Dat ik hier lees over oplopende schulden van meer dan 200 Euro vind ik totaal niet in het beeld van pre-paid passen.



Internet uitzetten vind ik geen optie, daar dit bij het gebruik van een mobiel hoort.

Ik wil best een bundel kopen, maar als ook hier geen harde limiet op zit, ga ik toch op zoek naar een andere provider.



Ruud





Telefoon net weer aangezet en alle mobiele data instellingen op de telefoon uitgezet.

Alleen wifi staat nog aan.

Nu zie ik op Symio dat er al een saldo is van -70 Euro.

Hoe kan ik na 4 uur de telefoon uit te hebben staan nog data verbruiken?
Ik denk dat dit al voor die 4 uur verbruikt is, omdat verbruik data tijd nodig heeft om verwerkt te worden.



TIP!  neem een simonly abonnement met een databundel en installeer een app op je telefoon (als dat kan) die je verbruik registreerd. Er zijn veel goede apps in omloop. Simyo heeft zelf ook een app voor simonly.