.

Beantwoord

Enorm negatief saldo na 1e ingebruikname prepaid

  • 18 January 2013
  • 175 reacties
  • 21743 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

175 reacties

ok tx maar ik kon het nog niet uitzetten want de kaart is nog niet geaktiveerd, ik zal er op toezien dat dit eerst gebeurd alvorens mijn zoon zijn foon in handen krijgt:) Inmiddels aan het speuren naar een andere prepaidaanbieder met betere berichten voor mijn dochter...maar simyo komt uit alle zoekmachines steeds weer als goedkoopste naar voren hoe is dat toch mogelijk...toch heel erg aan het overwegen aldi talk aan te schaffen maar ja een opwaardeerbon is best wel ouderwets....
Reputatie 7
Badge +9
maar ja een opwaardeerbon is best wel ouderwets....

...en een beetje onhandig als je in het buitenland bent (woont) zoals ik.... :D
09-07-2013 17:08
Ik vind het ook belachelijk, dat je een negatief saldo kan opbouwen. Daar komt dan nog bij, dat de verwerking traag verloopt. Dus, wanneer je het eindelijk merkt, is het negatieve saldo al flink opgelopen en loopt het nog verder door. Dit is geen service, maar zoals eerder gesteld, pure geldklopperij. Het moet toch mogelijk zijn om in te stellen dat het saldo niet onder een bepaalde waarde mog komen? In dit geval gaat het om het toestel van mijn zoon en gelukkig is het geen smartphone en gaat het "alleen maar" om bellen en sms'en, anders zouden de kosten flink oplopen.
Voor 2 smartphone's hebben we het abonnement lopen bij hollandsnieuwe en wanneer het saldo 0,00 euro wordt, kan er niet meer gebeld, ge-sms't of ge-internet (alleen via gratis wifi) worden. Wanneer het zover is, kun je zelf beslissen of je het tegoed opwaardeert of niet. Dat is een veel betere service dan dit bedrog.
Ik ga onderzoeken of ik dit prepaid kan overzetten naar hollandsnieuwe.
De antwoorden van de moderator vind ik ook nergens op slaan: heel vervelend, dat is balen. Er wordt alleen maar beschreven wat er is gebeurd, hoe dat komt, maar er wordt niet gezegd wat Simyo er aan gaat doen om ontevreden klanten tevreden te maken en tevreden klanten tevreden te houden.
Reputatie 7
Badge +9
Het blijkt maar weer eens dat Simyo wel voor velen, maar niet voor iedereen de beste oplossing is. Ik spreek niet namens Simyo maar het zou me verbazen als zij op korte termijn hun systemen gaan veranderen om de kans dat je een negatief saldo oploopt helemaal uit te sluiten (al zou dit technisch gezien misschien wel kunnen).
Badge +8
Zojuist een simkaart besteld voor mijn zoon van 12, dacht met prepaid slim te zijn en nu lees ik dit forum ....heb nu al spijt..mijn zoon een enorme internet en gamefreak zal zijn telefoon zeker gaan uitproberen tot en met, wie geeft mij de juiste raad dat het hier niet in de papieren gaat lopen...wilde nog een kaart voor mijn dochter bestellen maar durf niet meer wat een achtelijk gedoe zeg!!! Ik zet op mijn simyo met spoed internet uit maar hoor dat anderen dat ook gedaan hebben en dan toch...in de min komen ...het is inderdaad een verkapt abonement, ik denk dat ik voor mijn dochter toch maar naar aldi ga daar koop je nog gewoon een opwaardeerbon en op is echt op...annuleren gaat niet meer wat zal ik doen, het even proberen of er maar niet aan beginnen???? ik weet het echt niet meer, had me zo goed ingelezen....Je hebt er goed aan gedaan om internet op Mijn Simyo uit te zetten. Vanaf dat moment is alleen internet via WiFi mogelijk, en mocht Simyo dan toch nog dataverbruik registreren dan krijg je de kosten terug want ze kunnen in het systeem precies zien dat je internet hebt uitgezet en op welk moment. Maar eventueel verbruik van vóór het uitzetten van internet op Mijn Simyo wordt wel in rekening gebracht.ok tx maar ik kon het nog niet uitzetten want de kaart is nog niet geaktiveerd, ik zal er op toezien dat dit eerst gebeurd alvorens mijn zoon zijn foon in handen krijgt:) Inmiddels aan het speuren naar een andere prepaidaanbieder met betere berichten voor mijn dochter...maar simyo komt uit alle zoekmachines steeds weer als goedkoopste naar voren hoe is dat toch mogelijk...toch heel erg aan het overwegen aldi talk aan te schaffen maar ja een opwaardeerbon is best wel ouderwets....

Hoi Mika,

Welkom op het forum:)

Je hoeft je geen zorgen te maken. Wanneer de optie 'Internet op je mobiel' uit staat op Mijn Simyo, is er geen internetverbruik mogelijk op het netwerk. Je zoon kan dan op de wifi doen wat hij wil, maar er zullen geen kosten in rekening worden gebracht voor internetverbruik. Je simkaart hoeft niet geactiveerd te zijn om die optie uit te schakelen, dus je kunt dat nu al doen. Je logt gewoon in en schakelt de optie uit op de overzichtspagina onderaan.
Hij kan dan alleen bellen en sms'en straks.

Denk je dat dit een oplossing is?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
09-07-2013 17:08
Ik vind het ook belachelijk, dat je een negatief saldo kan opbouwen. Daar komt dan nog bij, dat de verwerking traag verloopt. Dus, wanneer je het eindelijk merkt, is het negatieve saldo al flink opgelopen en loopt het nog verder door. Dit is geen service, maar zoals eerder gesteld, pure geldklopperij. Het moet toch mogelijk zijn om in te stellen dat het saldo niet onder een bepaalde waarde mog komen? In dit geval gaat het om het toestel van mijn zoon en gelukkig is het geen smartphone en gaat het "alleen maar" om bellen en sms'en, anders zouden de kosten flink oplopen.
Voor 2 smartphone's hebben we het abonnement lopen bij hollandsnieuwe en wanneer het saldo 0,00 euro wordt, kan er niet meer gebeld, ge-sms't of ge-internet (alleen via gratis wifi) worden. Wanneer het zover is, kun je zelf beslissen of je het tegoed opwaardeert of niet. Dat is een veel betere service dan dit bedrog.
Ik ga onderzoeken of ik dit prepaid kan overzetten naar hollandsnieuwe.
De antwoorden van de moderator vind ik ook nergens op slaan: heel vervelend, dat is balen. Er wordt alleen maar beschreven wat er is gebeurd, hoe dat komt, maar er wordt niet gezegd wat Simyo er aan gaat doen om ontevreden klanten tevreden te maken en tevreden klanten tevreden te houden.
Het blijkt maar weer eens dat Simyo wel voor velen, maar niet voor iedereen de beste oplossing is. Ik spreek niet namens Simyo maar het zou me verbazen als zij op korte termijn hun systemen gaan veranderen om de kans dat je een negatief saldo oploopt helemaal uit te sluiten (al zou dit technisch gezien misschien wel kunnen).

Hoi Woodyl,

Wanneer je een negatief tegoed opbouwen echt niet wenselijk vindt, dan ben je inderdaad niet bij de juiste provider. Dit is op al onze prepaidaansluitingen mogelijk, heeft zijn na- en zijn voordelen en je kunt zelf overwegen of dit iets voor je is.
Wat wij proberen te doen aan de ontevredenheid is informeren. Zodat de mensen niet verrast worden, of achteraf begrijpen wat er is gebeurd.
Wanneer je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, dan laat je je nieuwe provider een verzoek nummerbehoud doen bij ons. Zo maken we dat dan in orde.

Groetjes,
Charlene
Dank je Charlene, gisteren heeft Mika zijn telefoon met simkaart gekregen, helemaal blij hoort hij er nu bij met zijn eigen nummer!
Internetten idd uitgezet maar nu komt hij ook nog niet op Wifi, goed te horen dat dat dus wel moet kunnen gaan we achteraan! Ik vind het fijn dat ik zijn belgedrag op mijn simyo in de gaten kan houden, ik zal hem ook zelf inzicht geven aan de pagina want zijn beltegoed moet door hemzelf betaald gaan worden alleen zo leer je je kids om te gaan met geld lijkt me. Ik hoop dat hij niet boven zijn budget gaat bellen, daarom vind ik het wel jammer dat er geen belplafond is als jullie dat zouden instellen dan zou je meer klanten (ouders en kinderen ) krijgen denk ik.:)  
Badge +6
Dank je Charlene, gisteren heeft Mika zijn telefoon met simkaart gekregen, helemaal blij hoort hij er nu bij met zijn eigen nummer!
Internetten idd uitgezet maar nu komt hij ook nog niet op Wifi, goed te horen dat dat dus wel moet kunnen gaan we achteraan! Ik vind het fijn dat ik zijn belgedrag op mijn simyo in de gaten kan houden, ik zal hem ook zelf inzicht geven aan de pagina want zijn beltegoed moet door hemzelf betaald gaan worden alleen zo leer je je kids om te gaan met geld lijkt me. Ik hoop dat hij niet boven zijn budget gaat bellen, daarom vind ik het wel jammer dat er geen belplafond is als jullie dat zouden instellen dan zou je meer klanten (ouders en kinderen ) krijgen denk ik.:)  


Hoi Mika,

Fijn om te horen dat zoon zijn eigen telefoonnummer heeft en dat hij blij is. Hij blij maakt mij en de rest van Simyo ook blij. 🙂.
Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van het toestel en na te gaan waarom hij niet op WIFI kan. Ik ga het idee van belplafond neer leggen bij de desbetreffende afdeling. Laat je weten of het gelukt is met het instellen van WIFI. 🙂
Het toestel is de oude samsung Omnio van zijn vader, jaren in de kast gelegen misschien wel te oud??  Als het niet werkt hem een ander toestel beloofd.
Omdat Mika ASS heeft wilden we het uit proberen het is toch wel fijn dat we hem en hij ons kan bereiken als hij er op uit trekt en straks op de camping op vakantie! Een nieuw toestel vonden we dan meteen zón grote stap ivm verlies en diefstal. Hij is al eens een zeer geliefde DS- lite kwijtgeraakt en dat was echt drama. Maar er moeten vast ook goede goedkopere smartphones zijn, tips zijn welkom, zijn favoriete bezigheden erop zijn minecraft, scype, Youtube en Spotify. Mijn dochter heeft een Acer gekregen, werkt tot nu toe goed maar voelt toch goedkoop aan in de hand ..en alle vriendinnen hebben samsung....tegenwoordig erg maar je word er in mee gezogen en wilt ook graag je kinderen gelukkig zien. Zojuist met Mika op mijn simyo gekeken en daar vond hij terug dat hij 1 sms had verstuurd dus zijn beltegoed is 10 cent minder...Mijn dochter met haar hema simkaart heeft nog niks gedaan en toch 54 cent afgeschreven van haar te goed... tot nu toe ben ik tevreden!


 oón r aie 
glt t eit werkten M 
Dank je Charlene, gisteren heeft Mika zijn telefoon met simkaart gekregen, helemaal blij hoort hij er nu bij met zijn eigen nummer!
Internetten idd uitgezet maar nu komt hij ook nog niet op Wifi, goed te horen dat dat dus wel moet kunnen gaan we achteraan! Ik vind het fijn dat ik zijn belgedrag op mijn simyo in de gaten kan houden, ik zal hem ook zelf inzicht geven aan de pagina want zijn beltegoed moet door hemzelf betaald gaan worden alleen zo leer je je kids om te gaan met geld lijkt me. Ik hoop dat hij niet boven zijn budget gaat bellen, daarom vind ik het wel jammer dat er geen belplafond is als jullie dat zouden instellen dan zou je meer klanten (ouders en kinderen ) krijgen denk ik.:)


Hoi Mika,

Fijn om te horen dat zoon zijn eigen telefoonnummer heeft en dat hij blij is. Hij blij maakt mij en de rest van Simyo ook blij. 🙂.
Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van het toestel en na te gaan waarom hij niet op WIFI kan. Ik ga het idee van belplafond neer leggen bij de desbetreffende afdeling. Laat je weten of het gelukt is met het instellen van WIFI. :)
Reactie op Negatief Saldo.

Ik sluit mij aan bij de boze / bezorgde ouders in deze topic.
2 jaar geleden Simyo prepaid genomen voor mijn oudste dochter.
Haar een simpel beltoestel gegeven. Regelmatig spreken we haar bel en smstegoed door. Zo leert ze dat ze na 22:00 uur niet meer moet smssen en dat een smsje van 1000 karakters eigenlijk 3 smsjes is, terwijl aan de andere kant 24 een-woord-smsjes over en weer toch 24 smsjes zijn en dus ook 24 x kosten.
Belonen van goed gedrag doen we door extra bij te storten. Een prima oplossing dus.
Dochter nummer 2 nu hetzelfde verhaal, maar.... zij had gespaard voor een smartphone.
Afgesproken dat de beide dames op ons thuis WIFI mogen om te whatsappen. Dat wordt (erg) enthousiast gedaan. 

gevolg: ook hier binnen een dag van €25,= --> --€9,= en de volgende dag op --€25,=
Servicedesk gebeld, zelfde standaard antwoord en verwijzing naar de voorwaarden.

Dat je laatste telefoongesprek niet wordt afgebroken als je beltegoed op is: prima, maar dan tot een bepaald bedrag.
pre-paid wordt meestal gekozen om de kosten te kunnen beheersen. Dat gaat zo niet lukken.

Het is nu vakantie, maar daarna gaan we op zoek naar een meer kindvriendelijke oplossing en een provider met minder vertroebelde voorwaarden.
Reputatie 7
Badge +9
Het is hier al vaker vastgesteld: Simyo is een prima en voordelige oplossing voor veel mensen, maar voor ouders die zoon- of dochterlief hun eerste mooie smartphone hebben cadeau gedaan EN absolute controle willen hebben over hun verbruikskosten (zoals het kunnen instellen van een maandelijks maximumbedrag), dan kun je beter een andere provider zoeken.

Het kiezen van een provider puur en alleen op basis van lage kosten per belminuut of MB is niet de juiste benadering, en kan je duur komen te staan als je je niet verdiept hebt in de manier waarop een low-cost provider als Simyo werkt, en ook niet hoe moderne smartphones werken m.b.t. dataverbruik. Vooral voor ouders die zelf geen smartphone hebben valt het niet mee om alle haken en ogen te vinden, maar het verrichten van dit stuk huiswerk vooraf is wel essentieel als je de gebruikskosten strikt in de hand wilt houden.
Gister mocht mijn zoon met zijn telefoon alleen in de dierentuin lopen, heeft foto's gemaakt en is daar op wifi geweest , hij heeft 30 cent uitgegeven want heeft me 1 keer gebeld...omdat ik bang ben geworden van eerdere berichtgevingen houd ik het krampachtig in de gaten, niet zo relaxed eigenlijk. We leven al zo in een drukke tijd. Ik hoop dat ik tzt vertrouwen kan hebben in Simyo..en anders gaan we id overstappen maar bijv simpel heeft wel belplafond maar geen prepaid en ik wil niet vast zitten aan kosten daar hij straks als het nieuwe er af is echt niet veel zal bellen of sms-en.
Reputatie 7
Badge +9
Mika: Het is vrij veilig als je "internet op de mobiel" VIA "MIJN SIMYO" uitzet. Bij het grootste deel van de klanten zorgt dat voor de bedragen in de min.
Badge +6
Reactie op Negatief Saldo.

Ik sluit mij aan bij de boze / bezorgde ouders in deze topic.
2 jaar geleden Simyo prepaid genomen voor mijn oudste dochter.
Haar een simpel beltoestel gegeven. Regelmatig spreken we haar bel en smstegoed door. Zo leert ze dat ze na 22:00 uur niet meer moet smssen en dat een smsje van 1000 karakters eigenlijk 3 smsjes is, terwijl aan de andere kant 24 een-woord-smsjes over en weer toch 24 smsjes zijn en dus ook 24 x kosten.
Belonen van goed gedrag doen we door extra bij te storten. Een prima oplossing dus.
Dochter nummer 2 nu hetzelfde verhaal, maar.... zij had gespaard voor een smartphone.
Afgesproken dat de beide dames op ons thuis WIFI mogen om te whatsappen. Dat wordt (erg) enthousiast gedaan. 

gevolg: ook hier binnen een dag van €25,= --> --€9,= en de volgende dag op --€25,=
Servicedesk gebeld, zelfde standaard antwoord en verwijzing naar de voorwaarden.

Dat je laatste telefoongesprek niet wordt afgebroken als je beltegoed op is: prima, maar dan tot een bepaald bedrag.
pre-paid wordt meestal gekozen om de kosten te kunnen beheersen. Dat gaat zo niet lukken.

Het is nu vakantie, maar daarna gaan we op zoek naar een meer kindvriendelijke oplossing en een provider met minder vertroebelde voorwaarden.


Hoi Dimiris,

Welkom op het forum!
Dat bedrag dat een klant in de min kan komen te staan is afhankelijk van het verbruik. Simyo blokkeert niet bij €0,-. Het is helaas niet mogelijk om een bedrag in te stellen dat je in de min kan komen te staan.

@Scotsman bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Gister mocht mijn zoon met zijn telefoon alleen in de dierentuin lopen, heeft foto's gemaakt en is daar op wifi geweest , hij heeft 30 cent uitgegeven want heeft me 1 keer gebeld...omdat ik bang ben geworden van eerdere berichtgevingen houd ik het krampachtig in de gaten, niet zo relaxed eigenlijk. We leven al zo in een drukke tijd. Ik hoop dat ik tzt vertrouwen kan hebben in Simyo..en anders gaan we id overstappen maar bijv simpel heeft wel belplafond maar geen prepaid en ik wil niet vast zitten aan kosten daar hij straks als het nieuwe er af is echt niet veel zal bellen of sms-en.

Hoi Mika,

Zoals Groentjuh aangeeft wanneer je via mijn simyo de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uitzet dan kan hij geen gebruik maken van het internet.

@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.
Elke keer meldt Simyo dat ze er zo weinig aan kunnen doen, terwijl er zo'n eenvoudige oplossing is:

Maak "Internet Uit" gewoon de standaard instelling bij pre-paid pakketten. Is het probleem direct te wereld uit.
Maarja... dan missen ze de opbrengst van de mensen die dit foutje maken...
Badge +6
Elke keer meldt Simyo dat ze er zo weinig aan kunnen doen, terwijl er zo'n eenvoudige oplossing is:

Maak "Internet Uit" gewoon de standaard instelling bij pre-paid pakketten. Is het probleem direct te wereld uit.
Maarja... dan missen ze de opbrengst van de mensen die dit foutje maken...


Hoi TFH,

Welkom op het forum!
Wij hebben dit al aangekaart bij de desbetreffende afdeling. Ik zal dit nogmaals aankaarten 🙂.
LS,

Heb een mifi waarvoor als test een kaartje bij Simyo met 7.50 beltegoed gekocht heb.
Zegge en schrijven 2 keer online geweest van bijzonder korte duur om mail op te halen via een iphone.
en nu 13 euro in de min omdat ik 20 mb verbruikt zou hebben. Voor mail....
Hahaha,,,wat een geweldige omzettruc is dit en ben blij dat ik bye bye ga zeggen en eerst getest heb.
Uiteraard meld ik dit bij de diverse review sites als waarschuwing. 

Vriendelijke groet Ruben
Reputatie 7
Badge +9
LS,

Heb een mifi waarvoor als test een kaartje bij Simyo met 7.50 beltegoed gekocht heb.
Zegge en schrijven 2 keer online geweest van bijzonder korte duur om mail op te halen via een iphone.
en nu 13 euro in de min omdat ik 20 mb verbruikt zou hebben. Voor mail....
Hahaha,,,wat een geweldige omzettruc is dit en ben blij dat ik bye bye ga zeggen en eerst getest heb.
Uiteraard meld ik dit bij de diverse review sites als waarschuwing. 

Vriendelijke groet Ruben


Helaas ben je hier aan het verkeerde adres, het is zeer onwaarschijnlijk dat Simyo hier iets mee te maken heeft. Als je zoekt zul je zien dat het internet vol staat met klachten van mensen die een smartphone, en in het bijzonder een iPhone bezitten, en om voor hun onbegrijpelijke redenen een onverwacht hoog dataverbruik zien. Dit komt bij allerlei verschillende providers in binnen- en buitenland voor. Omdat het om een iPhone gaat kun je het beste hier terecht. Er zijn een groot aantal instellingen op een iPhone die het dataverbruik beinvloeden, en het is het beste om er even de tijd voor te nemen om die een voor een door te lopen.
Dank voor uw toelichting en dat kan kloppen, maar...
Dan is nog steeds het feit dat er 'doorgeleverd' wordt na een opgebruikt saldo,
een verdienmodel wat erg bedriegerig is.
Ik kreeg aan het eind van de dag (avond) een melding dat ik nog 2,00 tegoed heb, waar ik in werkelijheid dus 12,00 in de min stond. Dat terwijl het email contact rond 1400 uur is geweest. Hier klopt iets niet en dat maakt dat ik me heel thuis voel op dit forumdraadje.
En niet meer bij Simyo.

VrGr. Ruben

LS,

Heb een mifi waarvoor als test een kaartje bij Simyo met 7.50 beltegoed gekocht heb.
Zegge en schrijven 2 keer online geweest van bijzonder korte duur om mail op te halen via een iphone.
en nu 13 euro in de min omdat ik 20 mb verbruikt zou hebben. Voor mail....
Hahaha,,,wat een geweldige omzettruc is dit en ben blij dat ik bye bye ga zeggen en eerst getest heb.
Uiteraard meld ik dit bij de diverse review sites als waarschuwing. 

Vriendelijke groet Ruben


Helaas ben je hier aan het verkeerde adres, het is zeer onwaarschijnlijk dat Simyo hier iets mee te maken heeft. Als je zoekt zul je zien dat het internet vol staat met klachten van mensen die een smartphone, en in het bijzonder een iPhone bezitten, en om voor hun onbegrijpelijke redenen een onverwacht hoog dataverbruik zien. Dit komt bij allerlei verschillende providers in binnen- en buitenland voor. Omdat het om een iPhone gaat kun je het beste hier terecht. Er zijn een groot aantal instellingen op een iPhone die het dataverbruik beinvloeden, en het is het beste om er even de tijd voor te nemen om die een voor een door te lopen.
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad is Simyo vrij uniek vanwege het feit dat je je gesprek of internet sessie mag afmaken als je in de min terecht komt. Of dat een goede of slechte zaak is, daarover zijn de meningen verdeeld. Simyo ziet dit duidelijk als een service aan de klant. Bij andere prepaid providers geldt wel op = op. Voor mensen die absoluut nooit een negatief prepaid saldo willen is Simyo wellicht niet de beste keuze.
U is als 'expert' duidelijk biased en ik hou hierna op met dit een zinvolle discussie te vinden.
Op = op en een 'goede' service is dan inderdaad ook melden op moment van 'op' en niet een halve dag later (waarbij het bedraag ook nog niet eens klopt)
Dan kun je zelf bepalen op je door wilt. Niet als het een voldongen feit is.
Ik lees hier over erg hoge bedragen die op deze manier gegenereerd worden, waarbij mijn 12,00 in het niet valt.

Dit is gewoon een makkelijk verdienmodel en een heel negatieve. En en 'verdienen' zou ik het niet eens willen noemen.
Simyo is inderdaad vrij uniek op deze manier.

Het gaat u goed.
Reputatie 3
Badge +9
Het afronden van een gesprek zonder middenin daarin te worden verbroken is een goede zaak, ik denk dat iedere provider dit doet, maar dat ter zijde. Het is namelijk mogelijk om veel meer telefoongesprekken na in de min te zijn gekomen mogelijk is. ....evenals internet.
Als ik internet stop bij -1 euro iod en ik start youtube op dan gaat internet gewoon door.
Reputatie 7
Badge +9
Even van expert tot expert (want Rubenk heeft afgehaakt): Dat komt omdat Simyo maar een paar keer per dag een verbruiksupdate van het netwerk ontvangt, het schijnt voor hun onmogelijk te zijn om de boel in real time in de gaten te houden. Vandaar dat je nog een tijdje kunt doorgaan met telefoneren en internetten want Simyo weet ook niet eerder of en wanneer je een negatief saldo hebt. Ik ben wel benieuwd of dit probleem ook bij andere prepaid providers speelt.