Skip to main content
Beantwoord

Beltegoed na 2 korte belletjes op

• September 2, 2026
  • 11 reacties
  • 28 Bekeken

Ik heb gisteren een opwaardering van 15 euro beltegoed gedaan en na 2 korte telefoontjes krijg ik 's avonds de melding dat mijn beltegoed onder de 2 euro zit. Dat gaat iedere keer zo.. wat mis ik? 

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Ck1980,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend vervelend dat je beltegoed zo ontzettend snel opgaat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling na een opwaardering van € 15.

Als je prepaid gebruikt, is de kans heel groot dat de opties 'Internet in Nederland' en 'Internet in het buitenland' nog aan staan in jouw Mijn Simyo-omgeving. Smartphones verbruiken op de achtergrond (vaak ongemerkt) data voor updates, notificaties en synchronisaties. Zonder actieve internetbundel betaal je dan het buiten-bundeltarief per MB, waardoor je beltegoed helaas in rap tempo kan verdwijnen, zelfs als je alleen maar kort hebt gebeld.

Om dit in de toekomst te voorkomen, is het bij prepaid heel handig om de internetopties handmatig uit te zetten via Mijn Simyo (onder het tabblad: Instellingen > Internet en bellen). Je smartphone kan dan alleen nog internetten wanneer je verbonden bent met wifi.

Het klopt trouwens dat je jouw verbruik en de kosten altijd kunt inzien via Mijn Simyo. Let wel op: je ziet hier alleen hoeveel MB of minuten er zijn verbruikt en op welk tijdstip, maar vanwege de privacywetgeving kunnen we niet zien waar dit precies aan is opgegaan. Dit kun je vaak wel terugvinden in je eigen telefoon.

Bedankt ​@XTF en ​@Friesian voor het meedenken in dit topic!

Groetjes,
Shaniqua

11 reacties

Friesian
  • September 2, 2026

Hoi ​@Ck1980  

Geef even aan welk merk en type telefoon je hebt aub. 

Persoonlijk vermoed ik dat er ook internet is gebruikt en afhankelijk van je telefoon kun je dat nakijken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • September 2, 2026

Op https://mijn.simyo.nl/verbruik kun je het verbruik controleren.

• auteur
  • Beginner
  • September 2, 2026

het is een iphone 6 die ik als back up heb.. 

Friesian
  • September 2, 2026

Beste ​@XTF 

Op de telefoon kun je eerder een verklaring vinden en een onderbouwing. Het laatste is minstens zo belangrijk als het eerste. 

Friesian
  • September 2, 2026

het is een iphone 6 die ik als back up heb.. 

https://support.apple.com/nl-nl/109323

Succes! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • September 2, 2026

@Friesian Op Mijn Simyo zie je ook gewoon of er data verbruikt is..

Friesian
  • September 2, 2026

@Friesian Op Mijn Simyo zie je ook gewoon of er data verbruikt is..

Klopt maar zoals gezegd, op de telefoon eerder en onderbouwd. Simyo kent een vertraging.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • September 2, 2026

@Friesian Het beltegoed is al op dus die vertraging is geen punt.

Wat bedoel je met onderbouwing?

Friesian
  • September 2, 2026

@Friesian Het beltegoed is al op dus die vertraging is geen punt.

Wat bedoel je met onderbouwing?

Welke apps verantwoordelijk kunnen zijn geweest bij dataverbruik bijvoorbeeld 

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • September 2, 2026

Bij prepaid wil je waarschijnlijk internetten uitzetten op https://mijn.simyo.nl/instellingen/internet-en-bellen

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • September 2, 2026

Hoi ​@Ck1980,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend vervelend dat je beltegoed zo ontzettend snel opgaat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling na een opwaardering van € 15.

Als je prepaid gebruikt, is de kans heel groot dat de opties 'Internet in Nederland' en 'Internet in het buitenland' nog aan staan in jouw Mijn Simyo-omgeving. Smartphones verbruiken op de achtergrond (vaak ongemerkt) data voor updates, notificaties en synchronisaties. Zonder actieve internetbundel betaal je dan het buiten-bundeltarief per MB, waardoor je beltegoed helaas in rap tempo kan verdwijnen, zelfs als je alleen maar kort hebt gebeld.

Om dit in de toekomst te voorkomen, is het bij prepaid heel handig om de internetopties handmatig uit te zetten via Mijn Simyo (onder het tabblad: Instellingen > Internet en bellen). Je smartphone kan dan alleen nog internetten wanneer je verbonden bent met wifi.

Het klopt trouwens dat je jouw verbruik en de kosten altijd kunt inzien via Mijn Simyo. Let wel op: je ziet hier alleen hoeveel MB of minuten er zijn verbruikt en op welk tijdstip, maar vanwege de privacywetgeving kunnen we niet zien waar dit precies aan is opgegaan. Dit kun je vaak wel terugvinden in je eigen telefoon.

Bedankt ​@XTF en ​@Friesian voor het meedenken in dit topic!

Groetjes,
Shaniqua