Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
De oplichting gaat heel simpel; ze stellen standaard “internetten in Nederland” in.
Als een onwetende klant vervolgens een prepaid kaartje van 5 euro in zijn mobiel stopt is die al meteen € 3,93 kwijt aan allerlei apps, die ondanks dat die internet heeft uitstaan toch zaken gaan updaten. Dat moet je maar weten, bij KPN vertellen ze het je helaas niet als je je fatsoenlijk probeert te informeren.
Als daarna een vertegenwoordigster in een ziekenhuis met gratis WIFI probeert een app te installeren op jouw mobiel, de reden dat ik die had aangeschaft, ben je nog eens 165mb kwijt, oftewel € 24,64.
Bij Simyo lachen ze zich rot hoe makkelijk ze geld verdienen, maar het is wel pure oplichterij en bizar dat dit nog steeds niet aangepakt is. Ik ben een volle week klant van ze geweest en had nog niets met het beltegoed gedaan en heb nu een schuld van € 21,07 (omdat ik 7,50 beltegoed had).
Bladzijde 1 / 1
Ik was nog een belangrijk detail vergeten, dat downloaden van die app lukte sowieso niet, omdat ik het had gepresteerd de pincode niet mee te nemen, dus ik kon zelfs mijn mobiel niet aanzetten.
Maar toch gebeurde er daarna dit:
Staat in de welkomstmail niet dat internet aan staat, en hoe je dat kunt uitzetten in Mijn Simyo? Zo ja dan is er van “oplichterij” (een zware beschuldiging!) geen sprake.
Nee, dat staat er niet in. Bovendien zou het toch voldoende moeten zijn als ik het in mijn mobiel uitzet, nogal onhandig als ik het daarnaast telkens uit en aan moet zetten in Niet mijn simyo.
Het is oplichterij als je een prepaid kaart verkoopt en dan die optie aanzet, want dan is de klant op het moment dat hij de simkaart erin doet al meer dan de helft van zijn beltegoed kwijt, terwijl dat niet de bedoeling zal zijn. Van de onwetende klant althans, van simyo natuurlijk wel.
Die belangrijke informatie is nergens in de mails of op de site van simyo te vinden en geven ze je ook niet in de KPN-winkel, waar ik speciaal een afspraak had gemaakt. Hier is die welkomstmail, uit een serie van 5 mails trouwens, wat de kans dat je die leest een stuk kleiner maakt;
Een geluk bij een ongeluk dat ik geen abonnement van 1gb had, want bij een sluipverbruik van minstens 157MB per uur had ik anders aan het einde van de maand een rekening van meer dan € 18.975,= gekregen.
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Je moet kijken naar het gebruik per app op je telefoon. Simyo mag vanwege privacy niet vastleggen waarvoor jij jouw databundel gebruikt en kan je daarmee niet helpen.
Als jij op je telefoon internet uitzet en je telefoon desondanks toch 4G gaat gebruiken voor het downloaden van data is dat een probleem van jouw telefoon. Daar heeft Simyo geen controle over.
Hoi @Bubbleblower,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad.
Wat @Scotsman (bedankt voor je reactie!) zegt klopt inderdaad. In de tweede e-mail die wij versturen met de titel '’Je persoonlijke inloggegevens voor Mijn Simyo!'’ staat het volgende vermeldt: '’Let op: mobiel internet staat standaard aan op je simkaart. Zonder internetbundel betaal je € 0,15 per MB. Wil je geen gebruikmaken van mobiel internet? Zet dit dan uit op Mijn Simyo in de instellingen. Veel plezier met je Simyo Prepaid!'’. Ik zal voorleggen bij de juiste afdeling of dit wellicht ook in de eerste e-mail kan worden vermeldt.
Het is ook zo dat wij wegens privacy wetgeving niet kunnen en mogen inzien waar het internet aan is verbruikt zoals @Hsd (bedankt voor je hulp!) al aangeeft. Zolang de optie in Mijn Simyo aanstaat kan het inderdaad altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt, bewust of onbewust.
Met een Prepaid kan je eigenlijk nooit in de min uitkomen. Als je beltegoed op is, is het op. Op dit moment staat jouw tegoed op €0,00. Als je jouw beltegoed weer opwaardeert kan je weer gebruik maken van je aansluiting.
Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag.
Groetjes. Amy
Maar waarom zou ik geen gebruik willen maken van internet, ik wilde dat wel eens uitproberen en volgens jullie kon ik van alles doen met mijn riante beltegoed:
Maar daar klopt dus helemaal niets van, want het gaat er niet om wat jij verbruikt (in mijn geval helemaal niets, ik hoefde alleen maar 2 weken een bepaalde app te kunnen draaien) maar wat al die apps die jij er niet opgezet hebt allemaal verbruiken; alle apps die standaard met Android 14 worden meegeleverd. Dat had KPN mij wel mogen vertellen vóórdat ik deze kaart aanschafte, 7 November om 10u30 had ik een afspraak en meteen daarna heb ik de prepaid kaart aangeschaft.
Jullie geven op de website de indruk dat die prepaid kaart een logische optie is, als je weinig of helemaal geen gebruik maakt van internet:
Die kaart was dus op mijn lijf geschreven als je die tekst mag geloven.
En hier versterken jullie die informatie nog eens:
Bovenstaand voorbeeld klopt niets van, want als je 20 euro beltegoed koopt is dat nog niet eens voldoende om de aanloopkosten zeg maar te betalen, want die zijn al € 28,57 en die gooi je in een bodemloze put. Voor dat geld heb je zelfs nog niet eens je telefoon aangezet omdat je werd overvallen door weer een verzoek om de pincode in te toetsen, ik heb letterlijk nog helemaal niets met de telefoon gedaan, dit is mijn totale geschiedenis:
Die eerste € 3,93 is wat het alleen al kost om een simkaartje in je mobiel te doen.
Ondertussen raadde @Amy mij op X aan om op te waarderen, want dan zou ik mijn prepaid weer kunnen gebruiken, terwijl dat dweilen met de kraan open is en hartstikke gevaarlijk en duur zo is gebleken. Amy heeft mij niet uitgelegd waar ik helaas zelf te laat ben achter gekomen dat je altijd een abonnement met voldoende GB nodig hebt, ook al maak je geen gebruik van internet.
@Hsd Dat simyo daar geen controle over heeft klopt, maar ze zijn er wel van op de hoogte. En het ligt niet aan mijn telefoon; het gebeurt met alle telefoons. Reden te meer dus om die internet optie uit te zetten op prepaid kaarten, anders besteel je onwetende klanten.
O ja, over belazeren gesproken, volgens simyo zou ik € 30,= beltegoed krijgen als ik met € 30,= opwaardeer, terwijl dat in werkelijkheid € 8,93 zou zijn, die meteen op is als ik het waag mijn mobiel weer aan te zetten. Vervolgens word je niet meteen afgesloten, dat duurt nog een paar uur en in die tijd kan er nog heel veel geupdate worden met zo'n snelle 5G verbinding. Hierboven was mijn beltegoed ook om 15:18 op, maar werd er daarna toch nog internet verbruikt.
Inmiddels heb ik een mobiel abonnement, wat @Amy mij had moeten aanraden, afgesloten bij de concurrent en mijn peperdure abonnement bij KPN, dat al meer dan 25 jaar liep, opgezegd. Jammer dat ze zo zijn afgegleden en denken aan schulden meer te verdienen dan aan tevreden klanten.
Hoi @Bubbleblower,
Bedankt voor je reactie.
De reden dat ik aangaf dat je zou kunnen opwaarderen is zodat je weer gebruik kan maken van de Prepaid omdat er internet verbruik had plaatsgevonden en je geen beltegoed meer had, verder ben je hier niet op ingegaan via X en gaf je al aan dat je een forumpost had geplaats hierover. Zolang je zelf het internet niet uitschakelt in Mijn Simyo kan het altijd gebeuren dat er internet verbruik van het beltegoed wordt afgeschreven zoals eerder aangegeven. Dit valt echter onder eigen verantwoordelijkheid aangezien wij een waarschuwing sturen per e-mail, zoals in mijn vorige forumbericht staat omschreven.
Ik heb mijn best gedaan om je zo goed mogelijk te informeren wat betreft jouw prepaid, wellicht hebben we elkaar niet goed begrepen. Het lijkt er een beetje op dat je het probleem nu bij mij neerlegt door te zeggen dat ik jou een abonnement had moeten aanraden, dat vind ik niet helemaal eerlijk. Pas als je van plan bent om veel internet te gaan verbruiken zou ik een abonnement aanraden maar dit is voor mij niet duidelijk naar voren gekomen in ons gesprek via X.
Jammer dat je hebt gekozen om over te stappen, dat had ik graag anders gezien, onze deur staat altijd voor je open.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.