Hou nou toch eens op met al die smoesjes, op het moment dat je een simkaart in je mobiel stopt ben je binnen een uur al € 35,16 kwijt aan beltegoed, als je zo veel tegoed hebt, 4 x die € 8,79, die je kwijt bent aan een programma dat standaard met Android 14 wordt meegeleverd.
Jullie zullen ongetwijfeld weten welk programma dat flikt, maar dat moet je ons vooral niet vertellen zogenaamd om privacy redenen, het levert jullie natuurlijk wel een hoop geld op.
NOGMAALS VOOR ALLE DUIDELIJKHEID; IK KON MIJN MOBIEL NIET EENS IN, OMDAT IK WERD OVERVALLEN DOOR OPNIEUW EEN VERZOEK OM DE PINCODE (die ik per e-mail had ontvangen, waar ik op dat moment niet in kon, omdat ik niet thuis was en dus mijn mobiel niet in kon), die kosten worden al gemaakt als je alleen maar de mobiel aan zet, ik had de mobiel helemaal nog nooit gebruikt.
En die 26 Mb zijn verbruikt op het moment dat ik de simkaart erin stopte en verder niets, voor mij is dit allemaal een mysterie hoe dat kan, maar voor simyo natuurlijk niet.
En zeur niet over eigen verantwoordelijkheid, ik had nota bene speciaal een afspraak met de KPN winkel gemaakt om mij goed te informeren. Ik kon niet ruiken dat ik een abonnement nodig had, want overal, ook weer in je laatste antwoord, wekken jullie de indruk dat een prepaid kaart ook geschikt is.
Op forums van bv KPN en Vodafone beweren je collega's dat zelfs als je internet uitzet er toch altijd iets doorheen komt, dus dat is gewoon een bekend probleem en de reden dat je wel verplicht bent om een abonnement te nemen. Dat had de KPN mij moeten vertellen op het moment dat ik helemaal naar Alkmaar ben gegaan om die informatie te verkrijgen, een investering van meer dan twee uur.
En onze deur staat alt
Amy schreef:
onze deur staat altijd voor je open.
In tegendeel, jullie gooien de deur juist met een harde klap dicht.
Omdat ik zo'n trouwe klant ben, op mijn huidige adres had ik al 15 jaar KPN, krijg ik een loyaliteitskorting en betaal slechts € 64,08 voor mijn abonnement.
Maar mensen die minder loyaal zijn blijken slechts € 54,50 voor precies hetzelfde abonnement te betalen, dus voor mijn abonnement met speciale korting betaal ik € 114,96 per jaar extra.
En dat voor hoe lang al?
Als ik alsnog mijn abonnement bij KPN wil verlengen krijg ik daarvoor een éénmalige korting van € 75,= voor twee jaar. Maar ik blijf wel het speciale tarief van € 64,08 betalen, dus om die korting van € 75,= te krijgen moet ik € 229,92 extra betalen.
Hetzelfde abonnement dat ik bij de concurrent heb afgesloten per 18 december kost het eerste jaar € 32,50 en het tweede jaar € 47,50 en is € 577,92 goedkoper.
Dat verschil zou terug gebracht kunnen worden tot precies 98 euro als ik van dezelfde voordelen had kunnen profiteren als nieuwe klanten, behalve het lagere tarief € 250,= boodschappentegoed bij AH.
Ik heb geprobeerd een nieuw abonnement aan te gaan per 19 december, dan had ik die concurrent alsnog af kunnen zeggen, maar dat feest gaat niet door, ik MOET per sé naar de concurrent, de KPN heeft genoeg van haar trouwe klanten. Het is niet waarschijnlijk dat ik ooit nog terug kom, misschien bevalt die concurrent wel heel goed en die is veel goedkoper.